اخبار فناوری

اپل تولید هدست ویژن پرو خود را به‌دلیل پیچیدگی‌های طراحی کاهش می‌دهد

فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که اپل به‌دلیل پیچیدگی طراحی و مشکلات در تولید هدست ویژن پرو خود، مجبور به کاهش شدید در پیش‌بینی‌های تولید این دستگاه شده است.

کاهش تولید هدست ویژن پرو اپل

هدست 3500 دلاری اپل قرار است اوایل سال آینده به‌فروش برسد، اما تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فاصله طولانی بین رونمایی آن در 2023 WWDC و عرضه رسمی آن در سال آینده می‌تواند بیشتر به مشکلات زنجیره تأمین مربوط باشد و نه فرصتی برای توسعه‌دهندگان به‌منظور ایجاد اپلیکیشن برای این دستگاه.

طبق گزارش paywalled، گفته می‌شود که اپل از بهره‌وری شرکای تولیدی که وظیفه تأمین دو نمایشگر micro-OLED این هدست را برعهده داشته‌اند، ناراضی بوده است. طبق گزارش‌ها، نمایشگرهای micro-OLED توسط سونی و TSMC برای نمونه‌های اولیه عرضه شده‌اند، اما مشخص نیست چه کسی آن‌ها را در مقیاس زیاد تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، به‌نقل از منابع نزدیک به اپل و Luxshare، اپل درحال آماده شدن برای تولید کمتر از 400 هزار دستگاه از هدست خود در سال 2024 است. درهمین‌حال، طبق گزارش‌ها، دو تأمین‌کننده انحصاری قطعات خاص ویژن پرو مستقر در چین گفته‌اند که اپل فقط برای تولید 130 تا 150 هزار دستگاه در سال اول از آن‌ها درخواست کرده است.

کاهش تولید هدست ویژن پرو اپل

کاهش تولید هدست ویژن پرو اپل

فایننشال تایمز در گزارش خود می‌نویسد: “هر دو پیش‌بینی حاکی از کاهش قابل‌توجه تولید نسبت‌به هدف اولیه فروش 1 میلیون دستگاه در 12 ماه اول بوده است.” به‌گفته‌ی تحلیلگران و کارشناسان صنعت، پیش‌بینی‌ها برای حجم عرضه کم نشان‌دهنده عدم اعتماد اپل به توانایی تولید در مقیاس زیاد است، حتی پس از سال‌ها مهلت ازدست‌رفته در معرفی این دستگاه.

درهمین‌حال، گفته می‌شود که اپل برنامه‌های خود برای عرضه نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تری از این هدست که امیدوار است در بازار انبوه جذاب باشد را عقب انداخته است. طبق گزارش‌ها، اپل درحال همکاری با سازنده‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی بر روی نسل دوم هدست خود است که از نمایشگر micro-OLED نیز استفاده نخواهد کرد. بااین‌حال، منابع FT ادعا کردند که اپل بر استفاده از micro-OLED حتی برای هدست های غیر پرو نیز پافشاری می‌کند، علی‌رغم اینکه تأمین‌کنندگان انتظارات این شرکت را برآورده نکرده‌اند.

مارک گورمن از بلومبرگ پیش از این گزارش داده بود که اپل قصد دارد تا پایان سال 2025 نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تری از هدست ویژن پرو خود را عرضه کند که احتمالاً «Apple Vision One» یا به عبارت ساده‌تر «Apple Vision» نامیده می‌شود.

دیدگاه شما درباره کاهش تولید هدست ویژن پرو اپل به‌میزان چشمگیر چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/03/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا