اخبار فناوری

اپل واچ سری ۹ به جز تراشه S9 هیچ تغییر اساسی نخواهد داشت

یک افشاگر اطلاعات ویبو به نام Instant Digital، ادعا کرده که اپل واچ سری ۹ به جز در بخش «پرفورمنس» هیچ تغییر اساسی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

تراشه S9، در اپل واچ سری ۹ و نسل دوم Watch Ultra به کار گرفته می‌شود

اوایل امروز، یک کاربر ویبو با انتشار پستی تأیید کرد که اپل واچ سری ۹ ارتقاء های جزئی خواهد داشت‌. ظاهراً اپل بر روی به روز رسانی هسته های تراشه سری S خود تمرکز کرده است. گفته می‌شود که تراشه Apple S9 به کار گرفته شده در این ساعت های هوشمند، باعث بهبود قابل توجه عملکرد آن ها خواهد شد. اما سایر بخش های Apple Watch آینده، مشابه اپل واچ سری ۸ خواهد بود.

پردازنده مرکزی تراشه های S6، S7 و S8 در اپل واچ سری ۶، اپل واچ سری ۷، اپل واچ سری ۸، نسل دوم اپل واچ SE و اپل واچ اولترا، تقریباً یکسان هستند. تراشه های S6، S7 و S8 همگی دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی و CPU دو هسته ای با شناسه T8301 هستند. زمانی که اپل تراشه S6 را با واچ سری ۶ معرفی کرد، ادعا شد که تراشه مذکور می‌تواند برنامه ها را ۲۰ درصد سریع تر از قبل اجرا کند. چیپست های S6، S7 و S8 بر اساس تراشه A13 Bionic (مربوط به سری آیفون ۱۱) توسعه یافته اند. تراشه های مذکور، بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC تولید شده اند. اپل با توسعه تراشه A14 Bionic در سال ۲۰۲۰ به فرآیند ۵ نانومتری TSMC روی آورد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، چیپست S9 بر اساس تراشه A15 Bionic ساخته خواهد شد. تراشه جدید می‌تواند عملکرد و کارایی ساعت های هوشمند اپل را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این تراشه جدید همچنین باعث افزایش عمر باتری Apple Watch خواهد شد. انتظار می‌رود که Apple Watch Series 9 به همراه نسل دوم اپل واچ اولترا از چیپست S9 استفاده کنند. اپل واچ سری ۸ نیز، نسبت به نسل قبل یک به روز رسانی جزیی بود. از پیشرفت های این محصول نسبت به اپل واچ ۷ می‌توان به ژیروسکوپ و شتاب‌سنج قدرتمندتر، تشخیص تصادف و سنسور دمای بدن اشاره کرد.

ساعت های هوشمند آینده اپل، ارتقاء های جزئی خواهند داشت

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد که اپل بر روی بهبود پرفورمنس سری نه اپل واچ و نسل دوم واچ اولترا، تمرکز خواهد کرد. البته مدل  ۲۰۲۳ ساعت های هوشمند اپل می‌توانند به روز رسانی های جزئی داشته باشند. گفته می‌شود که ساعت های هوشمند آینده این غول فناوری آمریکایی چند رنگ جدید خواهد داشت. برای مثال می‌دانیم که رنگ صورتی برای اپل واچ سری ۹ و رنگ مشکی برای Apple Watch Ultra در نظر گرفته شده است.

اپل واچ سری 9 در رنگ جدید صورتی معرفی خواهد شد

نظر شما درباره ساعت های هوشمند آینده اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/06/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DB%B9-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-s9-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا