اخبار فناوری

چگونه به تخلف و جریمه خودروی خود در 1402 اعتراض کنیم؟

از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم از وسایل نقلیه زمینی برای حمل و نقل کالا و مسافر استفاده می کنند، ممکن است در برخی مواقع قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارند. در صورت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، پلیس برای خودروها جریمه و تخلف خودرو در نظر می گیرد.

از طرفی جریمه ها در حالت ها و دسته های مختلف اعمال می شود تا حقوق رانندگان قانونمند ضایع نشود. امروزه پلیس راهنمایی و رانندگی از ابزارهای مختلفی برای شناسایی رانندگان متخلف و صدور جریمه استفاده می کند. اگرچه این ابزارها با هدف کاهش خطر خطا استفاده می شوند، اما برخی از رانندگان معتقدند که جریمه هایی به اشتباه برای آنها در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل اداره راهنمایی و رانندگی امکان اعتراض به جریمه رانندگی را فراهم می کند و به رانندگان اجازه می دهد در مدت معینی نسبت به جریمه خودرو شکایت کرده و مدارک خود را ارائه کنند. در این مقاله می خواهیم هر آنچه را که باید در مورد تظاهرات بدانید به شما بگوییم تخلف وسیله نقلیه و اگر جریمه رانندگی را می دانید، آن را با شما در میان می گذاریم، پس با ما همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با انواع جریمه و نحوه اطلاع از تخلفات خودرو تا انتهای متن با ما همراه باشید.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دلیل کاهش تصادفات است

همه ما می دانیم که رعایت قوانین باعث کاهش بسیاری از مشکلات ترافیکی و تصادفات می شود. بر اساس آمار پلیس، بیشترین تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل عدم رعایت قوانین است. سرعت غیرمجاز، چراغ قرمز و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی از جمله جرایمی است که موجب بروز حوادث رانندگی و تصادفات جاده ای شده است. فرض کنید پلیس برای این تخلفات جریمه ای صادر نمی کند، خوب، به وضوح می بینیم که همه در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می کنند. اما پلیس متوجه شد که باید از اهرم فشار جریمه برای القای قوانین خاصی استفاده کند.

قانون بستن کمربند ایمنی با اعمال جریمه و فشار پلیس به یک فرهنگ تبدیل شده است و به ندرت می بینیم که فردی از کمربند خود استفاده نکند.

مراقب باشید، اگر به هر دلیلی جریمه شوید، اما آن جریمه ها را به موقع پرداخت نکنید، خلافی خودرو افزایش می یابد و ممکن است خودروی شما توقیف شود.

انواع جریمه رانندگی

در گذشته اکثر تخلفات رانندگی فقط از طریق برگه بلیت امکان پذیر بود و پلیس راهنمایی و رانندگی برای هر راننده متخلفی که می دید، بلیط صادر می کرد. اما اکنون با توجه به افزایش تردد خودروها در خیابان ها و سطح شهر، شرایط کمی تغییر کرده و جریمه های مختلفی برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده است. بنابراین انواع جریمه های رانندگی به صورت نقدی و امتیاز منفی برای رانندگان در نظر گرفته شد. در ادامه به بررسی انواع جریمه و جریمه و روش های رسیدگی و پرداخت خلافی خودرو می پردازیم.

جرایم نقدی

جریمه در صورت عدم پرداخت، تخلف خودرو را افزایش می دهد. به طور معمول 4 نوع جریمه برای رانندگان متخلف در نظر گرفته می شود که عبارتند از: جریمه تسلیم، جریمه دو صفحه ای، جریمه دوربین و جریمه استیکر که هر کدام معنای متفاوتی دارند.

پس از ارائه جریمه، برگه جریمه با مشخصات کامل راننده و نوع تخلف در اختیار راننده مقصر قرار می گیرد. برای جریمه دو صفحه ای اگر پلیس دستور توقف خودرو را داده باشد اما به دستور پلیس اعم از جریمه تخلف اول و جریمه دوم عدم رعایت دستور توقف خودرو توجهی نداشته باشد صادر می شود. .

جریمه ها را می توان به روش های مختلف درخواست و پرداخت کرد

در جریمه چسباندن، اگر خودرویی قانون شکنی کند، اما راننده حضور نداشته باشد، ورقه جریمه به شیشه خودرو چسبانده می شود. در نهایت با پیشرفت تکنولوژی جریمه دوربین برای جریمه تخلفات راننده در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر و خیابان ها نصب شده و در صورت مشاهده تخلف، پیامک برای مالک خودرو ارسال می شود.

مراقب باشید در صورت عدم پرداخت به موقع این جریمه ها مشمول تخلفات خودرویی خواهید شد.

پنالتی امتیاز منفی

جریمه نمره منفی یکی دیگر از جرایم رانندگی است که برای تخلفات جدی و عدم توجه راننده به جریمه در نظر گرفته می شود. در واقع برخی از رانندگان به جریمه اهمیتی نمی دهند و قوانین را زیر پا می گذارند. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی پس از احراز تخلف این افراد نمره منفی برای گواهینامه در نظر می گیرد. به طور کلی برای رانندگان خطرناک علاوه بر جریمه، امتیاز منفی نیز به راننده بدکار تعلق می گیرد. هر چه تعداد رتبه های منفی بیشتر باشد، خودرو بیشتر متوقف می شود و گواهینامه باطل می شود.

استعلام خودرو و شرایط پرداخت

مراقب باشید در صورت عدم پرداخت به موقع جریمه خودرو، مشمول تخلفات خودرویی شدید. اما اگر به عنوان مالک خودرو می خواهید از میزان خلافی خودرو خود مطلع شوید، پلیس راهنمایی و رانندگی روش های مختلفی را در نظر گرفته است که علاوه بر بررسی، امکان پرداخت هزینه خلافی خودرو را نیز به شما می دهد. . برخی از متداول‌ترین روش‌های بررسی و پرداخت جرائم خودرو شامل موارد زیر است:

  • • با مراجعه به پلیس 10+ تخلفات خودرو را بررسی و پرداخت کنید
  • • درخواست و پرداخت جرائم خودرو از طریق پیامک به شماره های 30005151، 110005151 و 1101202020
  • • درخواست و پرداخت خودرو با کد USSD بدون نیاز به اینترنت و دریافت کد سفارشی #110*
  • • بررسی و پرداخت جرائم مربوط به خودرو از طریق سایت پلیس راهنمایی و رانندگی
  • • بررسی و پرداخت جرایم خودرو با اپلیکیشن های موبایل

چرا عدم ارائه بیمه نامه شخص ثالث تخلفات خودرو را افزایش می دهد؟

خوب، همه ما می دانیم که دریافت بیمه شخص ثالث اجباری است زیرا بیمه نامه و صاحبان خودرو باید این بیمه نامه را دریافت کنند. اعتبار بیمه مسئولیت می تواند بلند مدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه مسئولیت به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است. با این حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بخواهید خودروی خود را ظرف چند ماه آینده بفروشید.

گاهی اوقات در پرداخت نقدی حق بیمه مسئولیت با مشکل مواجه می شوید. در این شرایط بیمه نامه مسئولیت کوتاه مدت یا حتی چند روزه بهترین گزینه برای شماست. در صورتی که مدت بیمه مسئولیت مدنی سالانه باشد می توانید آن را در چند قسط تهیه کنید و در ضمن اگر رستوران این بیمه نامه را نداشته باشد خود را در معرض توقیف خودرو و جریمه قرار می دهد. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که Insurance.com یکی از سامانه های آنلاین خرید، جستجو و مقایسه خدمات بیمه است که بهترین خدمات را در مدت زمان کوتاهی به مردم ارائه می دهد. اگر تاریخ تمدید بیمه نامه خود را فراموش کرده اید جای نگرانی نیست و می توانید به راحتی و بدون محدودیت زمانی و مکانی بیمه نامه خود را از این سامانه خریداری کنید.

بیمه مسئولیت چه اشکالی دارد؟

چه زمانی عیب خودرو دو برابر می شود؟

در ابتدای متن به انواع جریمه اشاره کردیم. اگر این جریمه ها را به موقع پرداخت نکنید و پس از مدت اعتبار آن ها را پرداخت نکنید، قطعا با جریمه های افزایشی مواجه خواهید شد. همه رانندگانی که جریمه شده اند می دانند که فقط 60 روز فرصت دارند تا جریمه خود را پرداخت کنند. در نتیجه اگر پرداخت جریمه را بیش از این 60 روز به تاخیر بیندازند، مشمول جریمه مضاعف خواهید شد.

اما کدام جریمه ها مهلت پرداخت دارند و در صورت عدم پرداخت تا 60 روز دو برابر می شوند؟

جریمه های تسلیم، توقیف و توقیف از جمله جریمه هایی است که در صورت عدم پرداخت پس از 60 روز دو برابر می شود.

توقیف خودرو با افزایش تخلفات

طبق قانون اگر وسیله نقلیه ای استعلام نکند و خلافی آن را پرداخت نکند در صورت تردد در شهر توقیف می شود. به این ترتیب پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت استعلام خودرویی که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارد و تخلف آن بیش از این مقدار باشد دستور توقف و حرکت خودرو به سمت پارکینگ را می دهد.

در این شرایط مالک خودرو باید تمامی جریمه های ترخیص خودروی خود را بپردازد و سپس مدارک لازم را برای ترخیص خودروی خود ارائه دهد. بر این اساس توصیه می کنیم برای جلوگیری از جریمه و جریمه همیشه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. اگر بیمه شخص ثالث خودرو نگیرید جریمه می شوید و جریمه را افزایش می دهید. اما توصیه می کنیم برای جلوگیری از جریمه و تخلفات خودرو به دلیل عدم تمدید بیمه مسئولیت به اینجا مراجعه کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا