اخبار فناوری

گوگل هنوز تحریم های خود علیه روسیه را پایان نداده است. ترس یا حرص؟

جنگ روسیه و اوکراین چند هفته است که ادامه دارد. چندین شرکت از ایالات متحده، بریتانیا و اروپا همگی به تحریم روسیه پیوسته و در حال خروج هستند. با این حال، گوگل، یک شرکت پیشرو آمریکایی، هنوز به طور کامل از بازار روسیه خارج نشده است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از مردم در مورد دلایل تاخیر گوگل تعجب کنند. آیا می تواند بیشتر “طمع” برای پول باشد؟ ظاهرا نه. زیرا این شرکت قبلاً در روسیه اعلام ورشکستگی کرده است. بنابراین تاخیر گوگل ربطی به “طمع” ندارد. آنتون گورلکین، معاون کمیته سیاست اطلاعات دولتی روسیه، گفت که امیدوار است گوگل روسیه را ترک نکند.

ماه گذشته، زیرمجموعه روسی گوگل اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت ادعا می کند که مقامات روسیه حساب های بانکی آنها را مسدود کرده و از فعالیت آنها جلوگیری کرده اند. بر اساس گزارش ها، گوگل اکثر کارمندان خود را از روسیه خارج کرده است. علاوه بر این، این شرکت به زودی به فعالیت خود در روسیه پایان می دهد. برخی از کارمندان اقامت در روسیه را انتخاب می کنند و برخی دیگر را ترک می کنند. با این حال، به زودی گوگل دیگر کارمندی در روسیه نخواهد داشت.

گوگل هنوز تحریم های خود علیه روسیه را پایان نداده است.  ترس یا حرص؟

تحریم روسیه جریمه های هنگفتی را برای گوگل به دنبال خواهد داشت

در پایان ماه می، سرویس فدرال ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه اعلام کرد که علیه گوگل و شش شرکت فناوری خارجی دیگر به دلیل نقض قوانین داده های شخصی شکایت کرده است. گوگل را می توان از 6 تا 18 میلیون روبل جریمه کرد. این رقم تقریبا معادل 106000 دلار و 317000 دلار است.

از ابتدای سال جاری، بسیاری از شرکت های غربی شروع به ترک بازار روسیه کرده و فروشگاه ها را تعطیل کرده و فروش محصولات و خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده اند. اینها شامل فولکس واگن، اچ پی، آی بی ام، نتفلیکس، نایک، استارباکس و مک دونالد هستند.

در حال حاضر امیدی نیست که درگیری بین روسیه و اوکراین به زودی پایان یابد. این بدان معناست که شرکت های بیشتری باید بازارهای روسیه و اوکراین را ترک کنند. منبع او می گوید که البته این شرکت ها عمدتاً از ایالات متحده و اروپا خواهند بود.

آیا نتیجه این درگیری های اقتصادی به ضرر گوگل و شرکت های غربی خواهد بود یا به ضرر روسیه؟ از آنجایی که ترک روسیه یک خطر است همکاری بیشتر با چین و این عواقب را افزایش می دهد، نظر شما چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا