اخبار فناوری

اپل به‌دنبال کاهش حاشیه نمایشگر آیپد با فناوری LIPO است

به‌طور گسترده گزارش شده است که iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max امسال دارای حاشیه‌های بسیار باریک‌تری نسبت‌به مدل‌های قبلی خود خواهند بود. درواقع، این دو ‌آیفون در این زمینه رکورد گوشی‌های هوشمند با حاشیه 1.5 میلی‌متری را می‌شکنند که البته این رکورد برای مدت کوتاهی در اختیار اپل خواهد بود و شیائومی 14 تا پایان سال بار دیگر از این شرکت سبقت می‌گیرد. اکنون، بلومبرگ جزئیات بیشتری در مورد کاهش حاشیه نمایشگر سری آیفون 15 پرو ارائه داده و اشاره می‌کند که این تغییر می‌تواند راه خود را به آیپد نیز باز کند.

کاهش حاشیه نمایشگر آیپد

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ توضیح می‌دهد که اپل اندازه قاب آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را از 2.2 میلی‌متر به 1.5 میلی‌متر کاهش می‌دهد.

اپل برای انجام این کار در آیفون از فناوری به نام قالب‌گیری با فشار تزریق کم (LIPO) استفاده خواهد کرد، چیزی که قبلاً در اپل واچ استفاده کرده است. اما پس از استفاده از فناوری LIPO در آیفون، ظاهراً اپل می‌خواهد این ویژگی را به آیپد نیز بیاورد. در این گزارش توضیح داده شده است:

«امسال، دو مورد از بزرگترین تغییرات در خط 15، اپل را به آیفون رؤیایی خود نزدیک‌تر می‌کند. مدل‌های استاندارد آیفون 15 با طراحی جزیره پویا ارائه می‌شوند، درحالی‌که نمایشگرهای پرو و پرو مکس با فناوری جدیدی ساخته می‌شوند: قالب‌گیری با فشار تزریق کم یا LIPO.

این فرآیند جدید اندازه حاشیه اطراف نمایشگر را به 1.5 میلی‌متر (از حدود 2.2 میلی‌متر در آیفون‌های فعلی) کاهش می‌دهد. LIPO برای اولین بار در اپل واچ سری 7 برای نازک کردن حاشیه‌های آن دستگاه و افزایش اندازه نمایشگر استفاده شد و اپل قصد دارد درنهایت این ویژگی را به آیپد نیز بیاورد.»

کاهش حاشیه نمایشگر آیپد مشابه سری آیفون 15 پرو

کاهش حاشیه نمایشگر آیپد مشابه سری آیفون 15 پرو

گفته می‌شود اپل نسخه جدیدی از آیپد پرو را در دست ساخت دارد، اما بعید به‌نظر می‌رسد که این مدل از فناوری LIPO استفاده کند. بااین‌حال، گزارش بلومبرگ به‌وضوح نشان می‌دهد که اپل درحال کار بر روی آیپد است که تغییرات ظاهری جدیدی را ارائه داده و کاهش قابل‌توجهی در اندازه حاشیه نمایشگر آن ایجاد می‌شود.

نظر شما درباره کاهش حاشیه نمایشگر آیپد مشابه سری آیفون 15 پرو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/01/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا