اخبار فناوری

فروش جهانی پلی استیشن ۵ به ۴۰ میلیون دستگاه رسید

در نوامبر ۲۰۲۰ بود که Play Station 5 معرفی شد. در آن زمان، دنیا تحت تاثیر همه‌گیری COVID-19 بود. برای مثال، در بخش تأمین تراشه، کمبود هایی وجود داشت. هم اکنون اما این برند ژاپنی، موفق به فروش ۴۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ در سطح جهانی شده است. این کنسول بازی در دو نسخه دیسکی و دیجیتالی عرضه می‌شود.

سرعت فروش پلی استیشن ۵ بیشتر از نسل قبل است

در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که سونی، پلی استیشن ۵ را به عنوان جانشین پلی استیشن ۴ معرفی کرد. به دلیل آنکه، این کنسول بازی در طول همه‌گیری کرونا عرضه شد، تأمین تقاضای بالای آن دشوار بود. بسیاری از علاقه مندان گیم، برای خرید Play Station 5 تلاش کردند. این اوضاع اما از سال گذشته، بهبود یافته است. جدیدترین کنسول بازی سونی، در جولای ۲۰۲۱ و تنها هشت ماه پس از عرضه رسمی، موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه شد. این کنسول، سریع ترین فروش در تاریخ سونی را داشته است. فروش این محصول در ژانویه امسال، از مرز ۳۰ میلیون گذشت.

Play Station 5

سرعت فروش در حال افزایش است. هم اکنون فروش جهانی پلی استیشن ۵ از ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. داده های فروش هم مربوط به نسخه دیجیتال است و هم نسخه دیسکی. پلی استیشن ۲ با فروش ۱۵۹ میلیون دستگاه در طول دو دهه، همچنان رکورد دار پرفروش ترین کنسول تاریخ سونی است. سونی موفق به فروش ۱۱۷ میلیون Play Station 4 در دنیا شده است. شش سال طول کشید تا فروش جهانی این کنسول بازی به مرز ۱۰۰ میلیون برسد. به نظر می‌رسد که پلی استیشن ۵ در مدت زمان کمتری به این میزان فروش خواهد رسید. این دستگاه تنها در مدت سه سال توانسته به فروش ۴۰ میلیون دستگاه برسد.

پلی استیشن ۵ جدید با تراشه ۶ نانومتری و وزن کمتر توسط سونی ارایه شد

جیم رایان، رئیس سونی اینتراکتیو گفت که پلی استیشن ۵ به خوبی انبار شده و این غول فناوری ژاپنی می‌تواند یه تقاضای موجود، پاسخ دهد. اسکالپر ها اقدام به خرید کنسول در قیمت پایین و فروش آن با قیمت بالا می‌کنند. هم اکنون سونی توانسته که به این جریان پایان دهد. همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، این شرکت همچنین برنامه هایی برای افزایش فروش Play Station 5 در بازار های مختلف دارد.

نظر شما درباره جدیدترین کنسول بازی سونی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/29/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%DB%B5-%D8%A8%D9%87-%DB%B4%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا