اخبار فناوری

اپل این طرح های ناچ و داینامیک آیلند را برای آیفون بررسی کرده بود

با مدل‌های آیفون 14 پرو در سال 2022، اپل طراحی جدید Dynamic Island را معرفی کرد که می‌تواند برای نمایش هشدارهای سیستم، امتیازات ورزشی و انواع اطلاعات دیگر تغییر شکل داده و گسترش یابد. این ویژگی فضای اطراف دوربین سلفی و سنسورهای Face ID را در مقایسه با ناچ در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون مفید می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل طرح های دیگری را نیز برای ناچ و داینامیک آیلند آیفون خود بررسی کرده که خوشبختانه برخی از آن‌ها هرگز نهایی نشدند.

طرح های ناچ و داینامیک آیلند آیفون اپل

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده توسط MacRumors، اپل در طول سال‌ها قبل از رسیدن به طرح فعلی Dynamic Island، ایده‌های مختلفی را برای ناحیه بالایی نمایشگر آیفون بررسی کرده است.

طبق تصویر اصلی مطلب، پیش از جزیره پویا، اپل یک منوی پاور را در سمت راست صفحه خود بررسی کرده بود که دسترسی سریع به زمان، سیگنال تلفن همراه و قدرت Wi-Fi، روشنایی صفحه‌نمایش، حجم صدا و میزان شارژ باتری را برای کاربران فراهم می‌کرد. این منو اساساً شبیه یک بریدگی دوم است و در صورت عدم استفاده ناپدید می‌شود.

ایده دیگری که اپل درنظر داشت، مخفی کردن ناچ با نوار وضعیت کاملاً مشکی در بالای صفحه بود؛ طرحی بسیار شبیه به سری پیکسل 4 گوگل اما به‌صورت نرم‌افزاری. نمایشگرهای OLED با خاموش کردن تک‌تک پیکسل‌ها رنگ سیاه را نشان می‌دهند، بنابراین این طراحی به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کرد.

اپل بعداً ایده جزیره پویا را مطرح کرد و طرح‌های مختلفی را برای این کار بررسی کرد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

طرح های ناچ و داینامیک آیلند آیفون اپل

طرح های ناچ و داینامیک آیلند آیفون اپل

اپل در ابتدا جزیره پویا را به‌طور دائم در بالای نمایشگر به‌صورت کشیده طراحی کرده بود، قبل از اینکه تصمیم بگیرد تا در صورت لزوم اندازه کمتری داشته باشد. اپل همچنین نمایش حجم و یک ردیف کامل از میانبرهای سیستم، طرح‌بندی استفاده‌نشده‌ای برای تماس‌های تلفنی و موارد دیگر را درنظر گرفته بود.

اپل اکنون طراحی جزیره پویا را به تمامی مدل‌های سری آیفون 15 گسترش داده است، درحالی‌که همچنان به فروش آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با ناچ صفحه ادامه می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که اپل درنهایت قصد دارد دوربین جلوی آیفون و سنسورهای Face ID را به زیر نمایشگر منتقل کند، اما انتظار نمی‌رود که این تغییر تا سال 2025 صورت گیرد.

دیدگاه شما پیرامون طرح های اولیه ناچ و داینامیک آیلند آیفون اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/24/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%DA%86-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا