اخبار فناوری

اپل از QR کوچک در بالای نمایشگر آیفون برای تشخیص خرابی آن‌ها استفاده می‌کند

طبق گزارش جدیدی از The Information، اپل نمایشگر های آیفون را با دو بارکد QR کوچک حکاکی می‌کند که به این شرکت امکان می‌دهد دقیقاً تعداد پنل‌های معیوبی را که توسط تأمین‌کنندگان تولید می‌شود، ردیابی کند.

QR کوچک در بالای نمایشگر آیفون

یک بارکد به اندازه یک دانه شن بوده و فقط با تجهیزات ویژه قابل مشاهده است، درحالی‌که دیگری در داخل نمایشگر و در امتداد قاب قرار دارد. اپل تاکنون میلیون‌ها دلار برای توسعه فرآیند بارکد و نصب تجهیزات اسکن لیزری در Lens Technology و Biel Crystal، دو سازنده که شیشه‌های محافظ آیفون را تولید می‌کنند، هزینه کرده است.

با این سیستم، اپل شمارش دقیقی از هر تکه شیشه تولیدشده توسط لنز و مطالعه دقیق میزان هدر رفتن مواد به‌دلیل نقص تولید را در اختیار دارد. منبعی که با The Information صحبت کرده است، بیان می‌کند که زمانی که بارکدها برای اولین بار اجرا شدند، اپل متوجه شد که از هر 10 قطعه شیشه پوششی، سه قطعه به‌دلیل اشتباهات تولید دور انداخته می‌شوند و با فشار اپل، تأمین‌کنندگان توانسته‌اند این میزان را به تنها یک خرابی در هر 10 قطعه کاهش دهند. همچنین ازآنجایی‌که اپل هزینه تولید را پرداخت می‌کند، کاهش نرخ خطا صدها میلیون دلار صرفه‌جویی را برای این شرکت به‌ارمغان آورده است.

QR کوچک در بالای نمایشگر آیفون

QR کوچک در بالای نمایشگر آیفون

اپل از سال 2020 از بارکدهای نمایشگر برای ساده‌سازی تولید استفاده کرده است و این شرکت می‌تواند ببیند که کدام تأمین‌کننده شیشه و تاریخ تولید آن را برای ردیابی سطح تولید و میزان بازدهی تولید کرده است. سایر اجزای آیفون برای سال‌ها بارکد کوچکی برای ردیابی عیوب یا یافتن منبع نشتی داشته‌اند، اما تا پیش از نمایشگر، بارکدها عمدتاً برای قطعات فلزی استفاده می‌شدند.

گزارش کامل The Information به جزئیات بیشتری در مورد بارکد می‌پردازد، ازجمله فرآیند پیچیده و چندمرحله‌ای که اپل برای دریافت بارکدها بر روی نمایشگرها استفاده می‌کند.

نظر شما درباره QR کوچک در بالای نمایشگر آیفون برای تشخیص خرابی آن‌ها چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/30/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-qr-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا