اخبار فناوری

اندروید 14 هنگام دانلود جانبی برنامه‌های گوگل هشدار جدیدی را نمایش می‌دهد

نسخه‌های جدید بتای اندروید 14 راه را برای انتشار کامل آن در اوایل پاییز هموار می‌کنند، اما این نسخه‌ها همواره شامل ویژگی‌های بیشتری در این سیستم‌عامل نیز هستند. یکی از این تغییرات آتی ممکن است نمایش هشدار جدیدی باشد، زمانی که می‌خواهید برنامه‌های گوگل را در اندروید 14 به‌صورت جانبی و خارج از Play Store دانلود کنید.

نمایش هشدار هنگام دانلود جانبی برنامه‌های گوگل در اندروید 14

بر اساس گزارش Android Police، اندروید 14 این قابلیت را برای فروشگاه‌های برنامه با ادعای “مالکیت به‌روزرسانی” بر روی برنامه‌های خاص اضافه می‌کند. این بدان معناست که اگر شما فردی بی‌صبر هستید که نمی‌توانید منتظر بمانید تا به‌روزرسانی برنامه‌ها در منطقه جغرافیایی شما منتشر شود و آپدیت‌ها را به‌صورت جانبی دانلود می‌کنید، پیغامی خواهید دید که به شما می‌گوید به‌روزرسانی معمولاً از کجا نشأت می‌گیرد. بااین‌حال، دانلود جانبی همچنان امکان‌پذیر است زیرا می‌توانید این هشدار را نادیده بگیرید.

این تغییر را در اندروید 14 به‌طور کلی مشاهده نخواهید کرد و درحال‌حاضر تنها قرار است با برنامه‌های گوگل شروع شود و ممکن است بعداً به سایر برنامه‌ها گسترش یابد. در لحظه‌ای که می‌خواهید یک برنامه گوگل را به‌صورت جانبی و خارج از پلی استور دانلود کنید، پیامی به‌صورت زیر دریافت خواهید کرد.

نمایش هشدار هنگام دانلود جانبی برنامه‌های گوگل در اندروید 14

نمایش هشدار هنگام دانلود جانبی برنامه‌های گوگل در اندروید 14

این قطعاً چیزی است که به‌عنوان یک ویژگی خوب به‌نظر می‌رسد زیرا ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که Android 14 از دستگاه‌های ما در برابر هرگونه مشکلی که ممکن است در نحوه عملکرد آن ایجاد شود، محافظت می‌کند. دانلود جانبی ممکن است یک مزیت باشد، اما خطرات مرتبطی نیز دارد، به‌خصوص زمانی که برنامه دانلودشده از منبعی باشد که قابل‌اعتماد نیست.

در اوایل سال جاری، گزارشی در مورد اینکه چگونه اندروید 14 می‌تواند مانع از نصب برخی برنامه‌های قدیمی‌تر بر روی تلفن‌های جدیدتر شود، منتشر شد. این به‌طور خاص شامل اجرای برنامه‌هایی است که برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید طراحی شده‌اند و این اقدام گوگل باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کند که کاربران در برابر هر عامل مخربی محافظت می‌شوند.

امیدواریم اندروید 14 دارای ویژگی‌های بیشتری باشد که از دستگاه‌ها و اطلاعات کاربر در برابر عوامل ناامن محافظت می‌کند و در ماه‌های منتهی به انتشار، درواقع چیزهای بیشتری را از این سیستم‌عامل دریافت کنیم.

دیدگاه شما پیرامون نمایش هشدار هنگام دانلود جانبی برنامه‌های گوگل در اندروید 14 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/18/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-14-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا