اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با تبلت Honor Pad X9 با اسنپ‌دراگون 685 و نمایشگر 120 هرتزی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : به نظر می‌رسد برند آنر روزهای پرمشغله‌ای را پشت سر می‌گذارد. این کمپانی به‌تازگی از اسمارت‌فون Honor 90 در اروپا رونمایی کرده و هم‌اکنون در تدارک پرده‌برداری از جدیدترین گوشی تاشوی خود (به همراه چند محصول دیگر) در چین است. این برند چینی روز پنجشنبه 6 جولای 2023 (15 تیر 1402) از یک تبلت جدید با نام Honor Pad X9 رونمایی کرد. این تبلت در واقع نسخه به‌روزرسانی‌شده Honor Pad X8 است که شهریور ماه سال گذشته معرفی شده بود و ری‌برندی از Honor X8 Pro بازار چین محسوب می‌شود. Honor Pad X9 از برخی جهات نسبت به مدل پیشین برتری دارد، از جمله نمایشگر بزرگ‌تر، پردازنده قوی‌تر و باتری قدرتمندتر. در ادامه با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

تبلت Honor Pad X9 بدنه‌ای فلزی از جنس آلیاژ آلومینیوم داشته و تنها در رنگ خاکستری به تولید می‌رسد. این تبلت طراحی ساده‌ای داشته و در قسمت پشتی به جز ماژول دوربین و لوگوی HONOR المان خاص دیگری به چشم نمی‌خورد. Pad X9 طول و عرضی برابر با 267.3 و 167.4 میلی‌متر داشته و تنها 6.9 میلی‌متر ضخامت دارد. ناگفته نماند، وزن تبلت نیز حدود 499 گرم اعلام شده که نسبتا سبک به حساب می‌آید.

نمایشگر Pad X9 یک نمونه 11.5 اینچی از پنل‌ ال‌سی‌دی (از نوع IPS) است. این نمایشگر – که شرکت سازنده از آن با نام تجاری Fullview Display یاد می‌کند – رزولوشن 2K (معادل 1200×2000 پیکسل) دارد که تراکم آن را به 203 پیکسل در اینچ می‌رساند. نمایشگر این تبلت 86 درصد از سطح رویی بدنه آن را پوشش داده و در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی می‌شود. پوشش 100 درصدی طیف رنگ sRGB و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 400 نیتی از دیگر مشخصات این نمایشگر محسوب می‌شوند. ناگفته نماند، این نمایشگر به‌گفته آنر بدون پرش (Flicker Free) بوده و نور آبی را فیلتر می‌کند. (که برای هر دو مورد موفق به اخذ تأییدیه از TÜV Rheinland شده است)

در بخش پردازش تبلت، تراشه 6 نانومتری اسنپ‌دراگون 685 را شاهد هستیم. این چیپ‌ست مشتمل بر چهار هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و در پردازش گرافیکی به Adreno610 (با فرکانس 1.26 گیگاهرتز) متکی است. گفتنی‌ست، این تبلت تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. البته می‌توان حافظه رم را به شکل مجازی تا 3 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

در ماژول قرصی‌شکلی که پشت دستگاه قرار گرفته، دو دایره به چشم می‌خورد که البته فقط یکی از آنها لنز دوربین بوده و دیگری صرفا جنبه تزیینی دارد. دوربین پشت دستگاه رزولوشن 5 مگاپیکسلی داشته و در پشت لنزی به گشودگی f/2.2 جای گرفته است. HDR، عکاسی تایم-لپس و عکاسی زمان‌بندی شده از امکانات این دوربین بر شمرده شده‌اند. یک دوربین سلفی با همین وضوح و گشودگی نیز در جلوی دستگاه تعبیه شده است. ناگفته نماند، هیچ‌یک از دوربین‌ها به فلش LED مجهز نشده‌اند.

یک باتری نسبتاً قدرتمند به ظرفیت 7,250 میلی‌آمپر ساعت برای Pad X9 در نظر گرفته شده که احتمالا از استاندارد شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده به جزییات بیشتری از این باتری اشاره نکرده، جز اینکه امکان پخش 13 ساعت ویدئوی ذخیره شده در خود دستگاه را فراهم می‌کند. همچنین، شش اسپیکر در این تبلت حضور دارند (دو اسپیکر در هریک از دو سمت چپ و راست و دو اسپیکر در پایین) که با پشتیبانی از HONOR Histen، صدای فراگیر 360 درجه‌ای را به گوش شنونده می‌رسانند. ناگفته نماند، ظاهرا این تبلت فاقد حسگر اثر انگشت است.

سیستم‌عامل این تبلت اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی MagicOS 7.1 نیز در آن فعال است. این رابط کاربری امکانات جالبی را در اختیار کاربر می‌گذارد. به عنوان مثال، چنان‌چه کاربر در کنار این تبلت صاحب یکی از گوشی‌های آنر نیز باشد، به لطف قابلیتی موسوم به Honor Connect می‌تواند به‌راحتی عکس‌ها و فیلم‌های خود را از گوشی به تبلت و بالعکس انتقال دهد. همچنین، می‌توان پیامی که به گوشی ارسال شده را مشاهده کرد و آن را از روی تبلت پاسخ داد. به لطف Google Kids Space و Family Link نیز والدین می‌توانند روی محتوا، میزان دسترسی و مدت زمان کار با تبلت توسط فرزندان‌شان کنترل داشته باشند. یکی دیگر از امکانات نرم‌افزاری جالب در این تبلت آن است که با یک سوایپ سه انگشتی از بالا به پایین نمایشگر، می‌توان صفحه کنونی وب را نشانه‌گذاری کرد. ظاهرا تبلت Pad X9 سیم‌کارت نپذیرفته و برای اتصال به اینترنت به وای-فای وابسته است.

تبلت Honor Pad X9 هم‌اکنون در آلمان عرضه شده و فروش آن در بریتانیا از 19 جولای (28 تیر) آغاز می‌شود. این تبلت به قیمت 179.99 پوند به فروش می‌رسد و چنان‌چه مشتریان بریتانیایی تا پیش از پایان جولای خرید خود را انجام دهند، می‌توانند یک جفت هدفون Honor Earbuds X5 (به قیمت 40 پوند) را رایگان دریافت کنند. قیمت این مدل در بازار آلمان نیز 249.9 یورو تعیین شده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4979-introducing-honor-pad-x9.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا