اخبار فناوری

تعمیر مشکل خط انداختن نمایشگر OLED با فناوری جدید لیزر امکان‌پذیر شد

گران‌ترین جزء برای تعمیر هر گوشی هوشمندی، معمولاً پنل نمایشگر آن است. اکنون، آخرین فناوری تعمیر لیزر می‌تواند پنل‌های OLED را که خطوط بنفش یا سبز روی آن ایجاد شده است، بدون نیاز به برداشتن نمایشگر تعمیر کند.

تعمیر نمایشگر OLED با فناوری جدید لیزر

اپل در سال 2017 شروع به استفاده از نمایشگرهای OLED با معرفی آیفون X کرد و این فناوری مزایای بزرگی را ارائه می‌دهد. همراه با پیشرفت در فناوری نمایشگر، هزینه‌های تعمیر این نوع از پنل‌ها نیز در طول سال‌ها افزایش یافته است.

به‌عنوان‌مثال، نمایشگر OLED در آیفون 14 پرو مکس با قیمت 379 دلار تعویض می‌شود که این حدود 1/3 هزینه کل دستگاه است. اکنون فناوری جدیدی وجود دارد که از لیزر برای تعمیر صفحات OLED بدون نیاز به جدا کردن آن‌ها استفاده کرده و به‌نظر می‌رسد که در زمان، پول و منابع بسیاری صرفه‌جویی می‌کند.

پیش از اعمال فناوری لیزر بر نمایشگر OLED

پیش از اعمال فناوری لیزر بر نمایشگر OLED

پس از اعمال فناوری لیزر بر نمایشگر OLED

پس از اعمال فناوری لیزر بر نمایشگر OLED

کانال یوتیوبی Spare Parts که به ساخت آیفون خود در چین مشهور است، نگاهی عملی به فناوری جدید انداخته است. قابل‌ذکر است که فناوری جدید کابل‌های شیشه‌ای یا فلکس را تعمیر نمی‌کند، بنابراین این قطعات باید در شرایط خوبی باشند. بااین‌حال، برای نمایشگرهای دارای مشکلات نمایش خطوط، دستگاه جدید حتی می‌تواند مشکلات لایه OLED میانی را برطرف کند.

فرآیند تعمیر شامل پرداختن به ردیابی صفحه تا زمانی است که خط ناپدید شود. اگر خط ادامه پیدا کند، ممکن است اپراتور نیاز داشته باشد شیشه را برداشته و دوباره اقدام به تعمیر کند.  این فناوری به‌عنوان یک عامل تغییردهنده بازی برای صنعت تعمیر نمایشگر مورداستقبال قرار می‌گیرد. این فناوری پتانسیل تعمیر نمایشگرهایی که قبلاً تعمیر نشده‌اند را دارد و می‌تواند به مردم کمک کند تا با مجبور نکردن آن‌ها به خرید پنل جدید گوشی، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

این فرآیند قادر به تعمیر نمایشگر گوشی‌های هوشمندی که ازنظر فیزیکی با ترک یا خراش شکسته شده‌اند، نیست و فقط برای پنل OLED که در زیر شیشه قرار دارد و اغلب با آن ترکیب شده، اعمال می‌شود.

نظر شما درباره فناوری جدید لیزر برای تعمیر پنل‌های OLED با مشکل نمایش خطوط چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/18/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AE%D8%B7-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-oled-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا