اخبار فناوری

اختلال گسترده پمپ بنزین های کشور ۲۷ آذر ۱۴۰۲ به دلیل احتمالی حمله هکری اسرائیل

تا کنون شبکه سوخت‌رسانی کشور در مقابل حمله‌های هکری عملکرد نامناسبی داشته است. آبان سال ۱۴۰۰ نیز شاهد اختلال در عملکرد پمپ بنزین‌های کشور بودیم. این بار نیز این مشکل تکرار شده است. گزارش‌های مختلف از اختلال گسترده پمپ بنزین های کشور ۲۷ آذر ۱۴۰۲ به دلیل احتمالی حمله هکری اسرائیل خبر می‌دهد. تا رفع شدن این مشکل باید سوخت گیری با قیمت آزاد انجام شود، چون پمپ‌بنزین‌ها به صورت آفلاین عمل خواهند کرد.

اختلال گسترده پمپ بنزین های کشور ۲۷ آذر ۱۴۰۲

طبق گزارش مردمی، عملکرد برخی پمپ بنزین ها در  تهران و دیگر شهرهای  ایران بار دیگر متوقف شده است. از صبح امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ برخی جایگاه‌های سوخت در بعضی نقاط کشور برای عرضه بنزین و گازوئیل با اختلال مواجه شده‌‌اند‌.

این اختلال ایجاد شده، در اغلب شهرهای کشور مشاهده می‌شود. آنطور که گفته می‌شود بیش از ۷۰ درصد جایگاه‌های سوخت دچار این مشکل شده‌اند.

برای رفع این اختلال و با توجه به احتمال حمله سایبری، در وزارت نفت اقداماتی در حال انجام است. برای بابت تسریع سوخت‌گیری عرضه سوخت به صورت موقت در قالب قیمت آزاد یعنی لیتری ۳۰۰۰ تومان انجام شود.

تصویر آرشیوی است

تصویر آرشیوی است

اولین بازخورد رسمی نسبت به این اتفاق حدود ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت:

اختلال نرم‌افزاری در برخی از سامانه هوشمند سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت به‌وجود آمده و تمام متخصصان مربوطه در حال تلاش برای حل این مشکل هستند و اخبار تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد.

این موضوع در همه جایگاه‌ها وجود ندارد و تنها برخی جایگاه‌ها با این مساله مواجه شده‌اند.

افرادی که نیاز ضروری به بنزین ندارند، طی چند ساعت آینده از مراجعه به جایگاه‌های سوخت خودداری کنند.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که فعالیت برخی از جایگاه‌های سوخت متوقف شده است و اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقبا منتشر می‌شود.

حمله سایبری اسرائیلی ها به پمپ بنزین های کشور – آذر ۱۴۰۲

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت گروه هکری اسرائیلی به سیستم نرم افزاری پمپ بنزین ایران حمله کرده است.

روزنامه اسرائیلی جورزالم پست نوشت گروه هکری “گنجشک درنده” مسوولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است.

ازسرگیری فعالیت پمپ بنزین ها به صورت دستی

سالاری معاون وزیر نفت در مصاحبه با صداوسیما گفت:

60 درصد پمپ بنزین ها درگیر هستند.

وی افزود:

پمپ بنزین ها به تدریج به صورت دستی و آفلاین کار خود را ادامه می دهند.

هنوز مشخص نیست که این مشکل چه زمانی برطرف خواهد شد. در ادعاهای اولیه نیاز حداقل ۶ یا ۷ ساعت زمان برای رفع مشکل عنوان شده است. با این شرایط احتمالا حداقل تا امشب وضعیت سوخت‌گیری با قیمت آزاد انجام می‌شود و شاهد شلوغ بودن پمپ بنزین‌ها خواهیم بود.

ماجرای اختلال در پمپ بنزین های کشور آبان ۱۴۰۰ چیست؟

شما چه شهری هستید؟ این مشکل را تجربه کرده‌اید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/18/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DB%B2%DB%B7-%D8%A2%D8%B0%D8%B1/

Updated: 2024-02-17 09:54:20

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا