اخبار فناوری

احتمال توقف خرید تراشه‌های کوالکام توسط هواوی تا سال ۲۰۲۴

تحلیلگر صنعت، مینگ چی کو می‌گوید که هواوی می تواند سال آینده خرید تراشه‌های اسنپدراگون از کوالکام را پایان دهد. این پیش‌بینی پس از بازگشت پردازنده‌های Kirin هواوی با تراشه Kirin 9000s انجام شده است.

احتمال توقف خرید تراشه‌های کوالکام توسط هواوی

طبق گفته کو، تقاضای تراشه ۳ نانومتری کوالکام به دلیل تغییر برنامه‌های هواوی کمتر از حد انتظار خواهد بود. گفته می‌شود که هواوی می‌تواند تامین تراشه از کوالکام را متوقف کند.

گزارش‌های قبلی همچنین حاکی از آن بودند که کوالکام پیش از این به دلیل تغییر در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی، دوره سختی را پیش بینی کرده است.

کو همچنین گفت که برند هلندی ASML که سازنده تجهیزات EUV است می‌تواند پیش‌بینی کاهش فروش بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ داشته باشد. این موضوع نشان از کاهش شدید در صنعت نیمه هادی‌هاست.

شرکت‌های مختلف در حال آماده شدن برای تغییر مقیاس برنامه‌های خود برای سال آینده و غیره هستند. بنابراین، عدم اطمینان در محصولات آینده همچنان ظاهر خواهد شد.

هواوی از همان ابتدا عموما تراشه‌های Kirin خود را استفاده می‌کرد. در سال 2019، هواوی توسط ایالات متحده تحریم شد و این شرکت قادر به سفارش چاپ چیپست Kirin به تولیدکنندگان تراشه از جمله TSMC و سامسونگ نبود.

این امر منجر به کاهش گسترده زرادخانه تراشه‌های هواوی شد. بعداً، کوالکام مجوز فروش محصولات تراشه‌های جدید به هواوی را دریافت کرد، اما مشکلی وجود داشت. کوالکام فقط می توانست تراشه‌های 4G را به هواوی بفروشد.

این شرکت چینی از تراشه کوالکام در نوا و پرچمدار اصلی آن یعنی سری P50، Mate 50 و P60 استفاده کرده است. همه این‌ها محصولات 4G هستند.

پاسخ ۵ پرسش درباره تراشه Kirin 9000s هواوی مجهز به 5G و تماس ماهواره‌ای

با عرضه سری میت 60، هواوی به تراشه Kirin بازگشت. این یک بازگشت غافلگیرکننده است و همه را غافلگیر کرد. این یعنی هواوی از تراشه‌های کوالکام در سری میت 60 هواوی استفاده نمی‌کند. این تراشه جدید Kirin قادر به اتصال به شبکه 5G نیز هست اما هواوی هیچ بیانیه رسمی در این مورد اعلام نکرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که ورق برگشته و هواوی می‌تواند حداقل در بخش تامین تراشه بر تحریم امریکا کاملا فائق آید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/28/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا