اخبار فناوری

ابزارهای تولید پالت رنگ آنلاین برای طراحی سایت

در طراحی سایت، رنگ همیشه نقش مهمی را ایفا می‌کند. در واقع رنگ‌‌ها هر کدام حاوی معانی مختلف و منحصر به فرد خود هستند، یا به عبارت دیگر هر یک حاوی احساسات روانی متفاوتی هستند، و ترکیب رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی به خصوص به لحاظ بصری ایجاد کنند. در دنیای طراحی سایت، بازی با رنگ‌ها و شناخت هر رنگ می‌تواند به طراحان، کمک زیادی کند تا بتوانند ظاهر زیبایی را برای پروژه خود خلق کرده، و با ترکیب رنگ‌ها به برند هویت ببخشند. به این معنی که پالت رنگ می‌تواند معرف خصوصیت‌های یک محصول دیجیتال باشد، که قابلیت‌های بصری آن برای کاربران نیز می‌باشد.

به همین دلیل ابزارهای آنلاین انتخاب پالت رنگی وجود دارند که دست طراحان را در انتخاب طیف صحیح رنگی باز گذاشته تا بتوانند به راحتی رنگ مورد نظر خود را پیدا کنند و طرح‌هایی زیبا و شکیل را خلق کنند. البته باید در نظر داشت که مهم‌ترین مواردی که طراحان باید در زمینه انتخاب رنگ برای هر موضوع برندی به آن توجه کنند، سلیقه و تجربه آنان نیز می‌باشد.

در دنیای هنر پالت رنگ، به ابزاری می‌گویند که رنگ‌های مختلف روی آن کنار هم قرار گرفته و استفاده از رنگ‌ها را ساده‌تر می‌کند. اما در دنیای دیجیتال تعریف پالت رنگ کمی متفاوت‌تر است. پالت رنگ یا شمای رنگ (Color Scheme) یک طیف وسیع و کاملی از رنگ‌ها محسوب می‌شود که می‌توانند در یک صفحه یا رابط کاربری به نمایش درآورده و یا از این رنگ‌ها، در نرم ‌افزارهای طراحی دیجیتال استفاده کنند.

حال در ادامه به معرفی برخی از ابزارهای تولید پالت رنگ آنلاین برای طراحی سایت خواهیم پرداخت.

Adobe Color

از کامل‌ترین ابزارهای انتخاب پالت رنگ، ادوبی کالر (Adobe Color CC) نیز می‌باشد. این ابزار با داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و تنظیمات پیشرفته، انواع پالت رنگی را با توجه به نیاز شما در دسترستان قرار می‌دهد.

Color Deck

کالر دک از دیگر ابزارهای آنلاین و همچنین رایگان ساخت پالت رنگ می‌باشد. با این ابزار می‌توانید رنگ‌های مختلف را با درصد مختلف Hue، Saturation و Highlight خلق کرده و با انتخاب رنگ‌های مختلف، یک پالت رنگی کامل تولید کنید.

Color Hunt

کالر هانت یک سایت رایگان برای انتخاب پالت رنگ می‌باشد که حاوی هزاران پالت پیش ‌فرض است. شما به عنوان یک UI دیزاینر می‌توانید از میان پالت‌های موجود در این سایت، پالت مناسب و مد نظر خود را انتخاب کرده و حتی پالت جدیدی را درست کرده و به آن‌ها اضافه کنید.

Brand Colors

این ابزار آنلاین انتخاب رنگ برای طراحی، به شما طیف گسترده‌ای از رنگ‌های استفاده شده برندهای مختلف را نشان داده و ارائه می‌کند. برای مثال اگر رنگ‌های استار باکس را دوست دارید، می‌تواند از طریق این سایت یا ابزار آنلاین پالت رنگی آن را پیدا کرده و یک ترکیب مشابه آن خلق کنید.

Paletton

یکی از ابزارهای انتخاب و ساخت پالت رنگ، ابزار پالتون است. از ویژگی‌های این ابزار این است که دست شما را در ساخت هر پالت باز می‌گذارد. پالتون علاوه بر داشتن امکانات و تنظیمات مختلف و برخورداری از چندین پالت پیش ‌فرض، به شما امکان دریافت خروجی در فرمت‌های مختلف مانند CSS و PNG را نیز ارائه می‌کند.

Color picker

کالر پیکر در واقع یک نرم‌ افزار آنلاین و همچنین متن باز جهت ساخت و انتخاب پالت و کدهای رنگی مورد نیاز در طراحی نیز می‌باشد. با کمک این ابزار می‌توانید به راحتی انواع کد رنگ را پیدا کنید و ترکیب‌های چندتایی از رنگ‌ها بسازید.

Color Hex

کالر هگز یک در واقع دانشنامه رنگ محسوب می‌شود، که به شما این امکان را می‌دهید که به راحتی هر رنگی را در آن جستجو و پیدا کنید. همچنین می‌توانید طیف‌های وسیعی از رنگ‌ها را تولید کرده و یک ترکیب زیبا خلق کنید.

Khroma

اگر در فرایند پیدا کردن یک رنگ مناسب مشکل داشته و این امر برای شما سخت است، در این صورت کروما (Khroma) می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در ابتدای ورود به سایت کروما، می‌توانید 50 رنگ مورد علاقه خود را از بین موارد موجود برگزیده، سپس کروما بر اساس انتخاب‌های شما، پالت رنگ‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

Calcolor

کل‌کالر در واقع بر گرفته از دو واژه Calculator به معنی ماشین حساب و Color که همان رنگ است، می‌باشد. این ابزار همانطور که از اسمش پیداست، کد رنگ‌های مختلف را محاسبه کرده و با توجه به نیاز شما، به شما پالت رنگی پیشنهاد خواهد داد.

Coolors

سایت Coolors در حقیقت یک تولید طرح رنگ بزرگ است. این مورد کمی متفاوت‌تر از دیگر مولد رنگ‌ها است، چرا که از برنامه‌های Adobe با افزونه خاص خود آن پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌ها یا مزایای مهم در خصوص Coolors این است که یادگیری آن بسیار آسان است.

Color Supply

Color Supply یک برنامه بونوعی عجیب و در عین حال فوق‌العاده است، که می‌توان گفت مجموعه‌ای از ابزارهای رنگی جالب جهت تطبیق طرح‌های رنگی و همچنین انتخاب پیش زمینه و پس زمینه را فراهم آورده است. به علاوه روش‌های مختلفی برای مقایسه ظاهر این رنگ‌ها را در یک صفحه، برای شما به نمایش می‌گذارد.

منبع

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/14/%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا