اخبار فناوری

آپدیت iOS 17.2 اپل برای آیفون عرضه شد + تمام ویژگی‌های جدید

پس از انتشار آپدیت iOS 17.1 حالا آپدیت iOS 17.2 اپل برای آیفون عرضه شده است. در این مطلب می‌خواهیم تمام ویژگی‌های جدید آن را با هم مرور کنیم.

تمام موارد جدید در آپدیت iOS 17.2

ما سعی می‌کنیم در این مطلب تمام ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 17.2 را برای شما برشمریم. با این حال طبیعی است که برخی از این ویژگی‌ها از قلم بیافتد. اگر شما قابلیت جدیدی را دیدید که در این لیست نبود، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱- اپلیکیشن مجله یا Journal 

آپدیت iOS 17.2

آپدیت iOS 17.2

یکی از تغییرات بزرگ در آپدیت iOS 17.2 اضافه‌شدن نرم‌افزار جدید اپل به نام Journal است. این شرکت برای اولین بار در WWDC 2023 آن رونمایی کرد. اپل برنامه جدید Journal را به عنوان “روشی کاملاً جدید برای قدردانی از لحظات زندگی و حفظ خاطرات خود” توصیف می کند.

در حاضر حاضر، برنامه Journal فقط در آیفون‌ها در دسترس است. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان یا اینکه اپل قصد دارد عملکرد آن را به iPad و Mac گسترش دهد وجود ندارد.

۲- تغییر بخش Favorites اپل موزیک

برای کاربران اپل موزیک، یک لیست پخش پیش‌فرض جدید به نام «آهنگ‌های مورد علاقه» وجود دارد که به‌طور خودکار بر اساس آهنگ‌هایی که شما «مورد علاقه‌تان» کرده‌اید، تولید می‌شود. این بر اساس ویژگی “مورد علاقه” یا “Favorites” است که برای اولین بار در iOS 17.1 معرفی شد.

آپدیت iOS 17.2 اکنون می‌تواند به صورت خودکار آهنگ‌ها را در صورت علاقه به بخش موسیقی‌های شما اضافه کند. می‌توانید این گزینه را با رفتن به برنامه تنظیمات و سپس انتخاب «Music» پیدا کنید.

۳- تاریخچه گوش دادن Apple Music

در iOS 17.2 قابلیت “خاموش کردن سابقه گوش دادن Apple Music” در زمانی که حالت فوکوس خاصی روشن است اضافه می‌شود.

شاید بپرسید یعنی چه؟ این یعنی وقتی حالت فوکوس خاصی را فعال کرده‌اید، می‌توانید سابقه گوش دادن موزیک در Apple Music را خاموش کنید تا مثلا اگر آهنگ آرامش‌بخشی را برای “حالت فوکس آرامش” گوش کردید، در سلیقه شنوایی و توصیه آهنگ اپل موزیک تاثیر نگذارد!

۴- امکان ضبط ویدئو فضایی برای هدست اپل ویژن پرو با آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

با آپدیت iOS 17.2 کاربران آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس می توانند ویدیوهای فضایی را برای هدست ویژن پرو ضبط کنند. می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، انتخاب منوی دوربین، سپس انتخاب فرمت‌ها و گزینه گزینه «فیلم فضایی برای Apple Vision Pro»، امکان ویدیوی فضایی جدید را فعال کنید.

فیلم فضایی با وضوح 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می شود. اپل تخمین می زند که یک دقیقه فیلم فضایی حدود 130 مگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می کند.

۵- تغییر صدای نویتفیکیشن پیش فرض

بالاخره آپدیت iOS 17.2 توانایی تغییر صدای اعلان پیش فرض را اضافه می کند. این امر پس از آن اتفاق می افتد که iOS 17 صدای اعلان پیش فرض را از “Tri-tone” به “Rebound” تغییر داد. با توجه به بازخورد کاربران باید گفت که تصمیمی بحث برانگیز بود.

در آپدیت iOS 17.2، می‌توانید به برنامه تنظیمات بروید و از بخش «Sounds & Haptics» گزینه «Default Alerts» جدید را پیدا کنید. در اینجا، می‌توانید صدای پیش‌فرض و بازخورد لمسی را برای هشدارها تغییر دهید.

۶- ویژگی های جدید برای Messages

ویژگی دیگری که در آپدیت iOS 17.2 ارائه می شود، توانایی واکنش به پیام‌ها با استفاده از هر استیکر یا ایموجی در برنامه پیام است. این کار با فشار طولانی روی یک پیام و انتخاب گزینه جدید “افزودن استیکر” انجام می شود.

در آپدیت iOS 17.2 همچنین یک فلش جدید به برنامه Messages اضافه می کند. این به شما امکان می دهد با ضربه زدن روی فلش قابل مشاهده در گوشه بالا سمت راست، به راحتی به اولین پیام خوانده نشده خود در یک مکالمه بروید.

۷- به روز رسانی AirDrop

اپل می گوید که iOS 17.2 شامل «بهبودهای AirDrop» برای کاربران آیفون است. به‌ویژه، اپل می‌گوید که اکنون می‌توانید کارت‌های پرواز، بلیت‌های سینما و سایر کارت‌های واجد شرایط را با کنار هم قرار دادن دو آیفون به اشتراک بگذارید.

این ویژگی مشابه NameDrop است. این ویژگی در iOS 17 که به شما امکان می دهد اطلاعات تماس را با کنار هم قرار دادن دو آیفون با هم به اشتراک بگذارید.

۸- گزینه «ترجمه» برای Action Button

با آپدیت iOS 17.2، کاربران آیفون 15 پرو می توانند دکمه Action Button دستگاه خود را به گزینه جدید «Translate» اختصاص دهند. با فعال بودن این گزینه و با فشار دادن دکمه Action، ترجمه خودکار صدا به متن بین دو زبان آغاز می شود.

اگرچه این قابلیت اولین بار در زمان معرفی آیفون 15 پرو در ماه سپتامبر معرفی شد، اما تا قبل از iOS 17.2 در دسترس نبود.

۹- ویجت های جدید برای ساعت و آب و هوا

اپل سه ویجت جدید برای اپلیکیشن آب‌وهوا اضافه کرده است:

  1. الف- جزئیات: شانس بارش، شاخص UV، باد و موارد دیگر را ببینید.
  2. ب- پیش بینی روزانه: وضعیت آب و هوای فعلی و پیش‌بینی روزانه یک مکان را مشاهده کنید.
  3. ج- طلوع و غروب خورشید: اطلاعات طلوع و غروب آفتاب آینده را برای موقعیت مکانی خود مشاهده کنید.

برای برنامه ساعت، یک ویجت جدید “Clock Digital” وجود دارد که زمان فعلی را در قالب دیجیتال به جای آنالوگ نمایش می دهد. این اولین ویجت ساعت دیجیتالی است که اپل ارائه کرده است.

۱۰- “آگاهی محلی” برای هشدارهای اضطراری

در آپدیت iOS 17.2 یک گزینه جدید “آگاهی محلی” برای هشدارهای اضطراری دارد. این شرکت می‌گوید: “اپل می‌تواند از موقعیت مکانی تقریبی شما برای بهبود سرعت، دقت و قابلیت اطمینان شرایط اضطراری استفاده کند.”

برای فعال کردن این گزینه، به برنامه Settings بروید، به Notifications بروید، سپس Emergency Alerts را انتخاب کنید و به دنبال کلید جدید Local Awareness بگردید.

۱۱- تاییدیه امن بودن پیام‌های آی-‌مسیح

یک سال پیش، اپل از قابلیتی به نام Contact Key Verification برای افزایش امنیت iMessage رونمایی کرد. این ویژگی اکنون به iOS 17.2 اضافه شده است.

قابلیت تأیید کلید تماس به کاربران iMessage این امکان را می دهد تا مطمئن شوند که پیام های آنها فقط به گیرندگان مورد نظر می رسد.

اپل تاکید کرده است که این عملکرد به ویژه برای افرادی در نظر گرفته شده است که در معرض خطر تهدیدات آنلاین هدفمند قرار دارند، مانند مقامات دولتی، روزنامه نگاران و افراد مشهور.

۱۲- بهبود دوربین آیفون 15 پرو

با کمال تعجب، اپل می گوید که آپدیت iOS 17.2 شامل بهبود دوربین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است. به طور خاص، به‌روزرسانی بر روی بهبود سرعت فوکوس با دوربین تله فوتو تمرکز دارد.

اپل در توضیحات آپدیت iOS 17.2 می‌گوید:

«بهبود سرعت فوکوس دوربین تله‌فوتو هنگام عکاسی از اشیاء کوچک دور در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس انجام می‌شود».

۱۳- قابلیت AirPlay و Vision Pro

در آپدیت iOS 17.2 یک گزینه جدید “AirPlay Receiver” را برای Vision Pro اضافه می کند. اپل توضیح می‌دهد:

“با این ویژگی محتوا را از Apple Vision Pro در iPhone خود پخش کنید یا به اشتراک بگذارید”

۱۴- فروشگاه iTunes تغییر می کند

بلومبرگ گزارش داد که اپل قصد دارد بخش‌های iTunes movie و TV show را به برنامه اپل TV منتقل کند.

۱۵- پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع‌تر Qi2 برای آیفون 13 و آیفون 14

برای کاربران آیفون 13 و آیفون 14 آپدیت iOS 17.2 پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2 را ممکن می کند. این نسل دوم استاندارد شارژ بی سیم Qi است و بر روی راه‌حل‌های مغناطیسی متمرکز شده است. همچنین Qi2 شارژ بی‌سیم تا توان 15 وات را ممکن می کند.

۱۶- امکان انجام آپدیت آیفون نو درون جعبه بدون بیرون آوردن آن

آپدیت iOS 17.2 همچنین به آیفون‌ها اجازه می‌دهد حتی اگر هنوز در جعبه بسته باشند، به‌روزرسانی شوند.

تغییرات بیشتر در iOS 17.2

در ادامه به تغییرات کوچک و بزرگ دیگر می‌پردازیم:

۱۷- ویژگی جدید «هشدار محتوای حساس» در iOS 17 به استیکرها در برنامه پیام‌ها و پوستر تماس در برنامه مخاطبین گسترش می‌یابد.

۱۸- سیری اکنون می‌تواند زمان رسیدن تخمینی در نقشه اپل و حتی ارتفاع شما از سطح دریا را اعلام کند.

۱۹- اپل می گوید که iOS 17.2 کاهش سرعت وای فای و مشکلات اتصال را برطرف می کند.

۲۰- در بخش‌های «برنامه‌ها» و «بازی‌ها» اپ استور، زیرمجموعه‌های جدیدی وجود دارد که برای فیلتر اضافی در بالای صفحه ظاهر می‌شوند.

۲۱- قابلیت تکمیل خودکار حالا فیلدهای موجود در فایل‌های PDF و سایر فرم‌ها را شناسایی می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا آنها را با اطلاعاتی مانند نام و آدرس از مخاطبین خود پر کنید.

۲۲- برنامه Apple Books یک گزینه جدید “Fast Fade” را برای ورق زدن صفحه اضافه کرده است.

۲۳- پشتیبانی سیری برای دسترسی خصوصی و ثبت اطلاعات برنامه Health با استفاده از صدای شما.

۲۴- مشکلی را که ممکن است از شارژ بی سیم در خودروهای خاص جلوگیری کند، برطرف می کند.

شما آپدیت جدید اپل را دریافت کرده‌اید؟ کدام یک از این ویژگی‌ها برای شما مهم‌تر بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/12/%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-ios-17-2-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%88%DB%8C%DA%98/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا