اخبار فناوری

آشنایی با 5 شهر مدرن جهان

دنیای امروز به سمت تکنولوژی پیش می‌رود و بسیاری از شهرها و کشورهای جهان برای مدرن شدن در رقابت هستند. درحال حاضر شهرها و کشورهای مدرن زیادی در جهان وجود دارد که آرزوی بسیاری از افراد است که در این شهرها زندگی کنند.

معمولا در معماری شهرهای مدرن جهان پشت طراحی‌های شهری یک تفکر آینده‌نگرانه قرار دارد و همین تفکر است که این شهرها را به سمت مدرن شدن می‌کشاند. در این مطلب قصد داریم پنج مورد از مدرن‌ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

توکیو| ژاپن

شهر توکیو را همه به آسمان خراش‌های بلند، چراغ‌های نئونی، معماری‌های عجیب و غریب و ازدحام جمعیت در خیابان‌هایش می‌شناسند. اما این شهر را باید یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان از نظر تکنولوژی و صنایعی همچون گوشی‌های هوشمند، خودروهای پیشرفته و وسایل روباتیک دانست.  توکیو تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی استارتاپ‌‌هایی انجام می‌دهد که معمولا ایده‌شان از ذهن جوانان نابغه بیرون آمده است.

در این شهر همه چیز به تکنولوژی گره خورده است. معمولا در رستوران‌های ژاپنی منو و غذا را برایتان یک ربات می‌آورد و پرداختتان را هم خودتان می‌توانید انجام دهید و بنابراین لازم نیست حتی کوچک‌ترین برخوردی با انسان‌ها داشته باشید. برای دیدن این شهر مدرن باید ویزای ژاپن را بگیرید.

 

سنگاپور| سنگاپور

یکی دیگر از شهرهای مدرن جهان، سنگاپور است. این شهر که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و به خودی خود یک کشور هم محسوب می‌شود. سنگاپور زمانی مستعمره کشورهایی همچون ژاپت، بریتانیا و مالزی بود اما در سال 1965 استقلال پیدا کرد و درحال حاضر هم یکی از مدرن‌ترین کشورهای دنیاست.

آسمان خراش‌های شیشه‌ای فراوان و معاری مدرن را باید از مشخصه‌های اصلی این شهر دانست. سنگاپور یکی از کم فسادترین دولت‌های جهان را دارد و همچنین یکی از بهترین اقتصادهای جهان متعلق به آن است. برای دیدن این شهر باید ویزای سنگاپور بگیرید.

 

هلسینکی| فنلاند

یکی دیگر از شهرهای مدرن دنیا هلسینکی نام دارد که در قاره اروپا و کشور فنلاند قرار دارد. این شهر در یک جهان بزرگ، خود را به لیست شهرهای مدرن جهان رساند. پیشرفت در تکنولوژی، معماری‌های مدرن به سبک اسکاندیناوی و ترقی‌های اجتماعی از جمله مواردی است که هلسینکی در آن پیشرفت کرده است. در این شهر شبکه Wi-Fi رایگان است و هشت دانشگاه و تعداد زیادی مدرسه دارد. این نشان می‌دهد که جایگاه آموزشی در فنلاند بسیار بالاست.

 

سئول| کره جنوبی

سئول شهری است که در طول سال‌های اخیر، یعنی دقیقا بعد از جنگ کره، پیشرفت‌های زیادی کرد و به یک شهر تکنولوژیک تبدیل شد. دلیل این بود که پس از جنگ کره عده زیادی از روستایی‌ها به سئول مهاجرت کردند و به همین دلیل ساخت‌ و سازهای زیادی انجام شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید 20 درصد از جمعیت کره جنوبی در سئول زندگی می‌کنند. سئول دارای موزه‌های بزرگ، معماری‌های شکوهمند، رستوران‌های شبانه و مقدار زیادی مرکز خرید است.

 

لندن| انگلستان

لندن به‌عنوان یکی از شهرهای قدیمی جهان نیز در این نیز باید در لیست مدرن‌ترین‌ها قرار گیرد. لندن به‌عنوان یک قدرت اقتصادی در جهان شناخته می‌شود. این شهر معماری‌های شگفت‌انگیز، آسمان‌خراش‌های پر زرق و برق، مترو با زیرساخت طولانی و زیرساخت‌های قوی برق کشی و آب رسانی، سرویسهای مخابراتی و نیز حمل و نقل عمومی دارد. برای دیدن این شهر زیبا باید ویزای انگلیس بگیرید.

 

کلام آخر

در این مطب 5 مورد از مدرن‌ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کردیم. همه این شهرها گزینه‌های اول کسانی است که می‌خواهند مهاجرت کنند اما باید بدانید که زندگی در چنین شهرهای مدرنی نیاز به انسان‌های مدرن شده دارد. هزینه زندگی در این شهرها معمولا گران است اما اگر یک شغل مناسب داشته باشید به راحتی از پس آن برخواهید آمد.

اگر نکته دیگری درباره شهرهای مدرن دنیا وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، و یا اگر شهری را می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/20/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-5-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا