اخبار فناوری

اپل روی چت‌بات هوش مصنوعی Apple GPT به‌عنوان رقیب ChatGPT کار می‌کند

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال کار بر روی پروژه هوش مصنوعی “Apple GPT” است که می‌تواند به‌عنوان رقیب ChatGPT کمپانی OpenAI ارائه شود. کار بر روی هوش مصنوعی در طول چند ماه گذشته به یک اولویت برای اپل تبدیل شده، زیرا خدمات چت‌بات و عملکردهای هوش مصنوعی در برنامه‌ها افزایش یافته است. انتظار می‌رود اپل چت‌بات اختصاصی خود را سال 2024 در دسترس قرار دهد.

چت‌بات هوش مصنوعی Apple GPT اپل

اپل چارچوب «Ajax» را برای مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT، مایکروسافت Bing و گوگل Bard ایجاد کرده و چت‌بات داخلی خود را توسعه داده است که برخی از مهندسان از آن به‌عنوان «Apple GPT» و رقیب ChatGPT یاد می‌کنند. گورمن می‌گوید اپل هنوز «استراتژی روشنی» برای ایجاد این محصول برای مصرف‌کنندگان ندارد.

با توجه به محبوبیت چت‌بات‌های هوش مصنوعی، اپل نگران است که در فناوری‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی که نحوه تعامل مردم با گوشی‌های هوشمند را تغییر می‌دهد، عقب مانده است. کارمندان اپل باید دسترسی ویژه‌ای برای دسترسی به برنامه چت‌بات که اپل روی آن کار می‌کند، داشته باشند و خروجی آن نمی‌تواند برای توسعه ویژگی‌های محصول جدید برای مشتریان استفاده شود. این چت‌بات درحقیقت برای نمونه‌سازی محصول استفاده می‌شود و می‌تواند بر اساس داده‌هایی که اپل برای آموزش آن استفاده کرده است، به سؤالات پاسخ دهد.

پلتفرم Ajax بر اساس چارچوب یادگیری ماشینی Jax Google ساخته شده است که در Google Cloud اجرا می‌شود. ظاهراً اپل درنظر داشت قراردادی با OpenAI امضا کند و فناوری OpenAI را برای تیم‌های شرکتی خود آزمایش کند، اما درنهایت این کار را نکرد.

اپل چندین تیم دارد که بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند و درتلاش برای حل مشکلاتی مانند نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی هستند. حتی با دستیار شخصی سیری، اپل همیشه محتاط‌تر از رقبا بوده است و هدفش این است که حریم خصوصی مقدم‌بر عملکرد باشد. بااین‌حال، اپل به‌دلیل کاستی‌های عملکری سیری در مقایسه با محصولات رقیب گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، آمازون و دیگران موردانتقاد قرار گرفته است.

چت‌بات Apple GPT اپل

هوش مصنوعی Apple GPT اپل

تیم کوک در طول گزارش مالی گذشته اپل بیان کرد: «تعدادی از مسائل وجود دارد که باید در ارتباط با هوش مصنوعی مرتب شوند و مهم است که در رویکرد توسعه، متفکر باشیم.» کوک همچنین گفت که اپل هوش مصنوعی را «بزرگ» می‌بیند و قصد دارد «به ساخت آن در محصولات بر مبنای بسیار متفکرانه ادامه دهد».

هنوز اطلاعاتی در مورد زمان و یا اینکه اپل ممکن است نوعی چت‌بات برای مصرف‌کنندگان را منتشر کند، وجود ندارد، اما این شرکت به‌طور مداوم ویژگی‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین را در محصولات خود با هر نسخه از سیستم‌عامل‌های جدید خود بهبود می‌بخشد. به‌عنوان‌مثال، در iOS 17، عملکرد پیش‌بینی متن بهبود یافته و اپل ویژگی‌های جدیدی را در مورد Visual Lookup و شناسایی عکس نیز معرفی کرده است.

اپل می‌تواند در سال 2024 هوش مصنوعی خود را معرفی کند، اما هنوز هیچ برنامه مشخصی پیرامون آن وجود ندارد. جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی اپل و کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم‌افزار، تلاش‌های هوش مصنوعی اپل را رهبری می‌کنند، اما مانند بسیاری از فناوری‌های نوظهور، طبق گزارش‌ها بر سر توسعه محصول اختلاف نظرهایی وجود دارد که این شرکت باید بر آن‌ها غلبه کند.

دیدگاه شما پیرامون توسعه هوش مصنوعی توسط اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/20/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%86%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-apple-gpt-%D8%A8%D9%87%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا