اخبار فناوری

ویندوز 12 و هر آنچه که مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است

مایکروسافت با انتشار ویندوز 11 نشان داد که در توسعه نرم افزار هرگز متوقف نمی شود و همیشه می توان پیشرفت های قابل توجهی انجام داد. اکنون، به نظر می رسد که مایکروسافت برنامه های بزرگ تری دارد. در تداوم با مایفون مگ با ما همراه باشید تا در مورد ویندوز 12 و آنچه مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است صحبت کنیم.

ویندوز 12 و هر آنچه که مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است

اگرچه مایکروسافت در مراحل اولیه توسعه نسخه بعدی ویندوز است و در حال حاضر روی ویندوز 12 کار می کند، نسخه بعدی این سیستم عامل که به پروژه Next Valley معروف است، اکنون در مرحله برنامه ریزی است و حداقل دو سال طول می کشد. نسخه اول تمام شد، آن را در دسترس قرار دهید. با فرض اینکه اطمینان کمی در مورد سیستم عامل بعدی مایکروسافت وجود دارد.

انتشار زودهنگام ویندوز 12 به عنوان آپدیت بعدی ویندوز 11 بسیار محتمل است

بر اساس این نام، گمانه زنی های زیادی در مورد آنچه که سیستم عامل بعدی این شرکت ممکن است برای کاربران به ارمغان بیاورد، وجود دارد. در واقع، ما کاملا مطمئن نیستیم که آیا سیستم عامل بعدی ردموند واقعاً نام ویندوز 12 را خواهد داشت یا خیر. اما در ادامه، برخی از مهم ترین تغییرات آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ویندوز 12 رابط کاربری پویا تری را به ارمغان می آورد

ویندوز 12

رابط کاربری پویاتر یکی از ویژگی هایی است که بسیاری می خواهند در نسخه بعدی ویندوز مشاهده کنند. منظور ما این است که مایلیم محیط کاری جدیدی را ببینیم که به طور موثرتری با سخت افزار مورد استفاده سازگار شود. طراحی رابط کاربری روان ویندوز 11 زمانی ایده آل است که روی دسکتاپ یا لپ تاپ (با ماوس و صفحه کلید) استفاده شود. اما تبلت‌ها، به عنوان دستگاه‌های دارای قابلیت لمسی، تجربه جذابی را ارائه نمی‌دهند. بنابراین هنوز پتانسیل برای توسعه این سیستم عامل وجود دارد.

ویندوز 12 مقیاس پذیرتر از ویندوز 11 است
با این اوصاف، ما می‌خواهیم مقیاس‌بندی منسجم‌تری را در سراسر صفحه مشاهده کنیم. ویندوز همیشه یک سیستم عامل نسبتا منحصر به فرد بوده که برای کار با پیکربندی های سخت افزاری مختلف طراحی شده است. سازگاری بیشتر با سخت افزار چیزی فوق العاده جالب برای دیدن در ویندوز 12 خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر قرار بود ویندوز 12 روی لپ‌تاپ‌های میان رده با منابع سخت‌افزاری کمتر نصب شود، برخی از سرویس‌ها به طور کامل قابل استفاده نیستند. همه عناصر (مانند ادغام با اکوسیستم Xbox یا برخی از ویجت هایی که به منابع بیشتری نیاز دارند) را می توان برای بهبود عملکرد سیستم حذف کرد. کاربرانی که از این نوع لپ‌تاپ استفاده می‌کنند نمی‌توانند بسیاری از بازی‌های پرمصرف را بازی کنند.

ویندوز 12 ادغام عمیق تری با اندروید ارائه می دهد

ویندوز 12

در نهایت، ما می توانیم بلافاصله از تلاش های مایکروسافت برای تبدیل ویندوز 11 به سیستم عاملی پیشرفته تر از نسخه های قبلی قدردانی کنیم. همانطور که دیدیم، کاربران ویندوز 11 را از نظر قابلیت استفاده و طراحی رابط، با macOS مقایسه می کنند. تعامل بین آیفون و مک به طور کلی برای کاربران اپل خوشایند است. از آنجایی که این دو سیستم به خوبی با هم ادغام می شوند، macOS هنوز در برخی زمینه ها دست بالا را دارد. این شامل حوزه ادغام با سیستم عامل تلفن های همراه است.

ویندوز 12 احتمالاً اولین سیستم عامل مبتنی بر ابر مایکروسافت خواهد بود

به گزارش خبرگزاری GizChina، مایکروسافت قبلاً تلاش مشابهی را با افزودن پشتیبانی از پلتفرم اندروید آغاز کرده است، اما هنوز مشکلات قابل توجهی مانند عدم دسترسی به مرکز اعلان دستگاه تلفن همراه از سیستم عامل ویندوز یا نیاز به نصب برنامه های اضافی وجود دارد که باید حل شوند. برای دسترسی مستقیم به گوشی هوشمند از سیستم عامل ویندوز. ادغام بهتر دو سیستم عامل در ویندوز 12 می تواند پیشرفت قابل توجهی در توسعه این پلتفرم باشد.

اگرچه ما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت نداریم، اما بارها دیده ایم که این شرکت چقدر فعالانه ویژگی های جدید ویندوز 11 را آزمایش می کند. ویژگی هایی که برای اولین بار با به روز رسانی نسخه 22H2 در دسترس قرار گرفته اند و هنوز در ساخت های پیش نمایش استفاده می شوند. به عنوان مثال، کاربران مشتاقانه منتظر نوار جستجوی Task Manager جدید هستند و به زودی امکان تصویربرداری از صفحه بدون استفاده از برنامه ها و دستگاه های شخص ثالث وجود خواهد داشت.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا