اخبار فناوری

مرورگر گوگل کروم حالت های حافظه و ذخیره انرژی را دریافت کرد

نسخه دسکتاپ گوگل کروم بالاخره آپدیت جدیدی دریافت کرد که حالت های ذخیره حافظه و انرژی را با مصرف رم و باتری کمتر سیستم شما فراهم می کند. این دو ویژگی به نام‌های Memory Saver و Energy Saver در آخرین نسخه کروم معرفی شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه مرور وب شما را بسیار روان‌تر کنند.

حافظه مرورگر گوگل کروم و حالت های ذخیره انرژی

مانند برگه‌های غیرفعال در Microsoft Edge، حالت جدید ذخیره حافظه Google Chrome می‌تواند حافظه رایانه شما را از برگه‌های غیرفعال برای تجربه مرور سریع‌تر آزاد کند. این برای شرایطی است که در آن برگه‌های باز زیادی دارید که می‌خواهید بعداً به آنها بازگردید. Memory Saver به طور موثر این برگه ها را برای شما ذخیره می کند و آنها را غیرفعال می کند، سپس در صورت نیاز آنها را دوباره بارگیری می کند. هنگامی که حالت ذخیره حافظه فعال شود به شما اطلاع داده خواهد شد. زیرا یک اعلان برای آن در نوار آدرس و گزینه ای برای غیرفعال کردن دستی آن می بینید. گوگل حتی یک نشانگر بصری از اینکه چند کیلوبایت حافظه ذخیره کرده اید به شما می دهد.

حافظه مرورگر گوگل کروم و حالت های ذخیره انرژی

حافظه مرورگر گوگل کروم و حالت های ذخیره انرژی

در مورد حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، کروم اکنون صفحات وب را زمانی که لپ تاپ یا مک بوک شما کمتر از 20 درصد شارژ باشد تغییر می دهد تا باتری را ذخیره کند. این حالت همچنین فعالیت پس‌زمینه و همچنین جلوه‌های بصری خاصی را برای یک وب‌سایت، مانند انیمیشن‌ها یا ویدیوها، محدود می‌کند. هر زمان که ویژگی فوق را در نوار منوی کروم فعال کنید، یک نشانگر بصری برای صرفه جویی در مصرف برق مشاهده خواهید کرد. این یک نماد ورق کوچک است که می توانید در هر زمان روی آن کلیک کنید. این یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای مدت طولانی در مایکروسافت اج وجود داشته است، بنابراین گوگل اکنون در حال پیشرفت در این زمینه است و به بهینه سازی کروم برای کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

گوگل گفت شما کنترل کاملی بر دو گزینه جدید خواهید داشت. همچنین می توانید آن را در منوی سه نقطه کروم پیدا کنید و حتی می توانید در صورت تمایل وب سایت ها را از ذخیره حافظه معاف کنید. اگر اکنون کروم را با دسترسی به منوی سه نقطه به روز کنید، می توانید به ویژگی های جدید دسترسی داشته باشید.

نظر شما در مورد حالت های حافظه و ذخیره انرژی مرورگر گوگل کروم چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا