اخبار فناوری

اختلاف اریکسون و اپل با قرارداد جدید پتنت شرکت پایان یافت

اختراعات اریکسون عموماً در زمینه مخابرات است. در جدیدترین اختلاف بین این دو شرکت بر سر اتصال 5G، به نظر می رسد اپل موافقت کرده است که اختلاف با اریکسون را با پرداخت حق اختراع خود حل و فصل کند. پایان دعوای حقوقی اریکسون و اپل با توافق جدید بر روی پتنت های این شرکت در حال انجام است.

پایان اختلاف اریکسون و اپل

اپل و اریکسون در حال پایان دادن به اختلاف چند ساله حق ثبت اختراع هستند که با توافقنامه جدید ثبت اختراع بین دو شرکت آغاز شد. بر اساس گزارش جدیدی از رویترز، اریکسون اعلام کرده است که با اپل یک قرارداد مجوز جهانی ثبت اختراع منعقد کرده است که شامل «اعمال مجوز متقابل جهانی فناوری‌های استاندارد ارتباطات راه دور ثبت شده کلیدی است».

توافقنامه جدید ثبت اختراع اریکسون پس از سال ها دعوای حقوقی بین اپل و اریکسون صورت می گیرد. در سال 2015، اپل از اریکسون به دلیل دریافت هزینه های LTE بیش از حد شکایت کرد. در اواخر همان سال، اریکسون و اپل اختلاف را حل کردند.

امسال، اپل و اریکسون به خاطر پتنت ها و تجهیزات 5G شکایت کردند. این توافقنامه جدید به تمام اختلافات مربوط به ثبت اختراع بین طرفین پایان می دهد.

با توافق جدید، پیش بینی سه ماهه چهارم اریکسون برای درآمد حقوق مالکیت معنوی (از جمله اپل و دیگران) بین 5.0 تا 5.5 میلیارد کرون (530.3 میلیون دلار – 578.5 میلیون دلار) برآورد شده است.

داشتن حق ثبت اختراع مفید منبع درآمد زیادی برای شرکت های فناوری است. نظر شما در مورد عملکرد اریکسون در این زمینه چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا