اخبار فناوری

شکست سامسونگ توسط شیائومی در بازار موبایل هند، سه ماهه آخر سال 2022

سال 2022 برای شیائومی چندان درخشان نبوده است. کاهش فروش در بازارهای مختلف باعث شکست های زیادی شده است. به عنوان مثال، هفته گذشته برای شما نوشتیم که شیائومی اپل را شکست داد در بازار موبایل آسیا طی ماه گذشته. اخیرا گزارشی در مورد خرابی شیائومی سامسونگ در بازار موبایل هند و در سه ماهه آخر سال 2022 منتشر شده است که حاوی اطلاعات جالبی نیز می باشد.

شیائومی سامسونگ را شکست داد

بر اساس گزارش جدید وضعیت بازار، سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2022 با سهم 20 درصدی از بازار گوشی های هوشمند هند، جایگاه اول را به خود اختصاص داد. این در حالی است که شیائومی با 18 درصد سهم در رتبه دوم قرار گرفت. تحلیلگران معتقدند که این امر عمدتا به دلیل تمایل به خرید تلفن های همراه گران تر در این بازار است. هندی‌ها در حال حاضر درآمدهای قابل توجهی بالاتری دارند و به گوشی‌های گران‌تر چشم دوخته‌اند.

دو سال پیش، بخش زیر 120 دلار حدود 41 درصد از کل فروش گوشی های هوشمند در هند را به خود اختصاص می داد. در سه ماهه آخر سال 2022، این سهم به 26 درصد کاهش یافت. در مقابل، بخش بالای 360 دلار شاهد رشد دو برابری بود و به 11 درصد رسید.

این دلیل اصلی پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی است، زیرا شیائومی بر روی دستگاه‌های مقرون به صرفه‌تر تمرکز می‌کند، در حالی که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای مدل‌های میان‌رده‌تر است. اینجاست که اگر کاربر قرار است بیشتر خرج کند، ترجیح می‌دهد از یک برند معتبرتر خرید کند. البته همه چیز به نام برند نیست.

برای مثال بد نیست بدانید که در سال 2022 سامسونگ 16 محصول در رده بالای 360 دلار برای بازار هند داشت در حالی که شیائومی تنها 6 گوشی در این بخش داشت. برخلاف محصولات اقتصادی این دو برند، به ترتیب 7 و 39 محصول وجود داشت. با این حال، اکثر مدل های اقتصادی شیائومی در بازار موجود نبودند.

به نظر می رسد شیائومی در تلاش است خود را با بازار در حال رشد و بلوغ هند وفق دهد. تنها 1 درصد از فروش شیائومی در بازار هند را گوشی های بالای 360 دلار تشکیل می دهند. این رقم برای سامسونگ برابر با 13 درصد است. علاوه بر این، دولت هند 674 میلیون دلار از وجوه شیائومی را برای انتقال غیرقانونی به نهادهای خارجی مسدود کرد. با توجه به تیرگی روابط بین چین و هند، این تعجب آور نیست.

از سوی دیگر، به نظر می رسد استراتژی فروش اقساطی سامسونگ در حال نتیجه دادن است. در سال 2022، این شرکت شروع به ارائه وام با دسترسی آسان به مشتریان جدید بدون نیاز به خاصی کرد. حتی به افرادی که امتیازات اعتباری پایینی دارند و مدرکی دال بر آدرس یا درآمد ثابتی ندارند، این وام اعطا شده است. این در مجموع یک میلیارد دلار درآمد برای سامسونگ به همراه داشت.

شایان ذکر است، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش می‌یابد، زیرا این شرکت تنها بر روی گوشی‌های هوشمند رده بالا تمرکز می‌کند، که با افزایش درآمد در بازار هند، تقاضای رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.

به نظر شما برندهای مختلف چگونه باید برای این بازار پرفروش در دنیای موبایل آماده شوند؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا