اخبار فناوری

سامسونگ و AMD برای استفاده از گرافیک Radeon در تراشه های اگزینوس آینده قرارداد تمدید کردند

سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که یک تمدید همکاری چند ساله با AMD امضا کرده است تا فناوری گرافیکی Radeon این شرکت را به پردازنده‌های Exynos بیشتری در آینده بیاورد. سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی او اعلام کرد که این دو شرکت با هم کار می کنند تا راه حل های گرافیکی کم مصرف AMD Radeon را به پردازنده های Exynos برای گرافیک سطح کنسول در دستگاه های تلفن همراه بیاورند.

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

در پایان سال 2021، سامسونگ برای اولین بار همکاری خود را با AMD برای ارائه اولین پردازنده تلفن هوشمند با گرافیک AMD Radeon اعلام کرد. در اوایل سال 2022، این شرکت از چیپست Exynos 2200 رونمایی کرد که دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر AMD RDNA2 بود. این چیپست در گلکسی S22+، Galaxy S22 و S22 Ultra استفاده می شود. با این حال، آنطور که مصرف کنندگان انتظار داشتند، عملکرد خوبی نداشت. این پردازنده گرافیکی همچنین از نظر عملکرد خام از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 آدرنو 730 عقب است. امیدواریم هر دو شرکت بتوانند راهی برای ارائه عملکرد بهتر GPU با تراشه‌های اگزینوس در آینده پیدا کنند.

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

تمدید قرارداد سامسونگ و AMD

گرافیک AMD Radeon (با نام تجاری Xclipse) در آینده به پردازنده های اقتصادی و میان رده اگزینوس عرضه می شود. سامسونگ ممکن است تراشه‌های اگزینوس با پردازنده‌های گرافیکی AMD را به گوشی‌های سری گلکسی A، گلکسی F و گلکسی M و همچنین دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر سری Galaxy Tab بیاورد. این اعلامیه همچنین نشان می دهد که سامسونگ هنوز توسعه پردازنده های Exynos خود را متوقف نکرده است.

سئوجون لی، معاون اجرایی توسعه پردازنده برنامه (AP) در سامسونگ الکترونیکس، گفت:سامسونگ همراه با AMD، گرافیک موبایل را متحول کرده است، از جمله همکاری اخیر ما که اولین ردیابی پرتوهای صنعت را به پردازنده های تلفن همراه آورد. با تکیه بر دانش فنی خود در طراحی راه حل های کم مصرف، به نوآوری مداوم در فضای گرافیک موبایل ادامه خواهیم داد.»

نظر شما در مورد تمدید قرارداد سامسونگ و AMD چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا