اخبار فناوری

رگولاتورهای بریتانیا فعالیت های آمازون، گوگل و مایکروسافت را بررسی خواهند کرد

طی چند سال گذشته، شرکت‌های بزرگ فناوری رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده‌اند و این موفقیت لزوماً نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی نبوده، بلکه نتیجه اقدامات انحصاری بوده است. به همین دلیل، عملکرد این شرکت ها تحت نظارت دقیق قرار دارد و اخیراً به نظر می رسد تنظیم کننده های بریتانیا در حال بررسی فعالیت های آمازون، گوگل و مایکروسافت هستند. با مایفون مگ با

رگولاتورهای بریتانیا فعالیت های آمازون، گوگل و مایکروسافت را بررسی خواهند کرد

سازمان دیده بان دیجیتال بریتانیا، آفکام، در مورد برخی شرکت های فناوری ایالات متحده تحقیق خواهد کرد و اقدامات این آژانس شامل خدمات ابری از آمازون، گوگل و مایکروسافت خواهد بود. این تحقیق بازارهای دیجیتال از جمله تجارت ابری و همچنین ارتباطات اینترنتی و دستگاه های هوشمند را بررسی خواهد کرد. این بدان معناست که قانونگذاران بریتانیا گام دیگری در بررسی دقیق شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده برداشته اند.

آفکام می گوید ابتدا خدمات ابری آمازون (AWS)، مایکروسافت (آژور) و سپس گوگل را بررسی خواهد کرد. این تحقیق ارزیابی خواهد کرد که آیا آنها نوآوری را محدود یا انحصار می کنند. این تحقیقات همچنین بررسی خواهد کرد که آیا آنها رقابت و رشد منصفانه را تضعیف می کنند یا خیر. آفکام می گوید بازار زیرساخت ابر عمومی در بریتانیا حدود 15 میلیارد پوند (16.85 میلیارد دلار) ارزش دارد. با این حال، خدمات ابری این سه شرکت حدود 81 درصد از درآمد بازار بریتانیا را تشکیل می دهند.

تنظیم کننده های بریتانیا

آفکام انتظار دارد تا 12 ماه آینده نتایج بررسی خود را تکمیل و گزارش نهایی خود را منتشر کند. این گزارش شامل نگرانی ها و توصیه های مربوطه خواهد بود. اگر آفکام شرکت‌ها را خطرآفرین بداند، ممکن است اقدامات بیشتری علیه آنها انجام شود. سلینا چادا، یکی از مدیران رگولاتوری بریتانیا، می‌گوید آژانس هنوز نتیجه‌گیری خاصی ندارد و باید مشخص کند که آیا غول‌های ابری رفتار ضدرقابتی دارند یا خیر.

با توجه GizChinaدر مقابل، گوگل، آمازون و مایکروسافت هنوز اظهار نظری نکرده اند. علاوه بر خدمات ابری، آفکام قصد دارد در سال آینده بازارهای دیجیتالی دیگر از جمله پیام‌رسانی شخصی و دستیاران مجازی مانند الکسای آمازون را نیز بررسی کند. این آژانس می گوید که علاقه مند به مطالعه تأثیر این خدمات بر دیگران است. به عنوان مثال، چگونه WhatsApp، Facetime و Zoom بر تماس‌ها و پیام‌های منظم کاربران تأثیر می‌گذارند. این آژانس همچنین رقابت در بازارهای دستیار دیجیتال، تلویزیون متصل و بلندگوهای هوشمند را بررسی خواهد کرد.

چادا در بیانیه‌ای گفت که نحوه زندگی، کار، بازی و تجارت ما توسط خدمات دیجیتال احاطه شده است. اما با افزایش تعداد پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و شبکه‌هایی که محتوای خود را ارائه می‌کنند، مسائل فنی و اقتصادی پیش روی تصمیم‌گیرندگان نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که ما برنامه‌ای را برای بررسی این بازارهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کنیم تا هرگونه مشکل ضدرقابتی را شناسایی کنیم و مطمئن شویم که برای افراد و مشاغلی که به آن‌ها وابسته هستند به خوبی کار می‌کنند.

تنظیم کننده های بریتانیا

در حال حاضر، خدمات ابری مایکروسافت تحت بررسی رسمی کمیسیون اروپا است. در نهایت، سه رقیب اروپایی برای فعالیت ابری مایکروسافت شکایت کرده اند. آنها ادعا می کنند که تجارت ابری مایکروسافت استانداردهای صنعت را نقض می کند و انتخاب کاربر را محدود می کند. از سوی دیگر، فروش آنلاین آمازون به پیشرفت خوبی ادامه می دهد. Insider Intelligence مدعی شد که فروش آنلاین این شرکت در ایالات متحده در سال جاری تنها 9.4 درصد افزایش خواهد یافت و به یک تریلیون دلار خواهد رسید. در واقع این اولین بار است که این شرکت رشد تک رقمی داشته است.

برخی از بازرگانان آمازون در حال حاضر خود را برای یک فصل خرید تعطیلات آماده می کنند زیرا مصرف کنندگان اروپایی که دچار کاهش قیمت شده اند هزینه های خود را کاهش داده و بر روی موارد ضروری مانند غذا و سوخت تمرکز می کنند. فروش آمازون 37.8 درصد از کل هزینه های آنلاین در ایالات متحده را تشکیل می دهد که شش برابر بیشتر از نزدیک ترین رقیب خود، Walmart است.

آمازون یک ویژگی پرسش و پاسخ جدید دارد که به بازرگانان امکان می دهد از طریق صدای الکسا با خریداران ارتباط برقرار کنند. خریداران وقتی سؤالاتی مانند نحوه حذف موهای حیوانات خانگی از فرش داشته باشند، می توانند پاسخ ها و پیوندهای محصولات خود را ببینند یا بشنوند. این ویژگی در ماه اکتبر برای بازرگانان منتخب در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، تا سال آینده، برای همه بازرگانان عرضه خواهد شد. آمازون همچنین به بازرگانان خود اجازه می دهد تا مستقیماً برای خریداران ایمیل ارسال کنند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا