اخبار فناوری

برای عمومی شدن از کجا شروع کنیم؟

شواهد نشان می دهد که بازار سهام خوب است. رونق بورس از اسفند 1401 شروع شد و تا آخرین روزهای فروردین 1402 ادامه داشت. در این بازه زمانی و فرصت ها، ممکن است مردم بخواهند بورس را برای شروع سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بسیاری از افراد قبل از این تلاش کرده اند تا سهام خود را به بورس برسانند و پیشنهادات آنها به افرادی که می خواهند در بورس سرمایه گذاری کنند متفاوت است. به طور معمول پیشنهاد افرادی که قبلا در بورس سرمایه گذاری کرده اند به دو دسته تقسیم می شود. برخی از افرادی که بدون داشتن دانش و زمان کافی مستقیماً در بورس سرمایه گذاری کرده اند متضرر شده اند و پیشنهاد سرمایه گذاری در بورس را به ویژه برای تازه واردان مناسب نمی دانند.

اما در این میان برخی از سرمایه گذاران با استفاده از روش های هوشمندانه و علمی در بورس سرمایه گذاری کردند و از این طریق توانستند در بازه زمانی سالانه بازدهی خوبی کسب کنند.

از آنجایی که تعاریف و تجربیات متفاوت است و از طرفی شرایط فعلی بورس نوید سرمایه گذاری مناسبی را برای سرمایه گذاران می دهد، بهتر است به این سوال مهم پاسخ دهیم که «برای بورس از کجا شروع کنیم؟ پاسخ مناسب بدهید و بهترین راه ها و روش ها را ارائه دهید.

اولین قدم ها برای عمومی شدن برای سرمایه گذاران جدید

افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس هستند اما هنوز وارد بورس نشده اند، این سوال برای آنها پیش می آید: چگونه می توانند به بورس بروند و از کجا شروع کنند؟ برای شروع سرمایه گذاری در بورس ابتدا باید چند قدم برداریم که سخت نیست. ابتدا برای دریافت کد بورسی باید مراحل ثبت نام را از طریق سامانه سجام انجام دهیم.

با مراجعه به سایت سجام باید مراحلی مانند وارد کردن نام و مشخصات شخصی، شماره حساب بانکی و سایر اطلاعاتی که از ما درخواست می شود را انجام دهیم. سپس منتظر دریافت کد رهگیری از طریق پیامک می مانیم و پس از دریافت کد رهگیری به یکی از نمایندگی هایی که می خواهیم فرم را دریافت کنیم مراجعه کرده و اطلاعات لازم را وارد می کنیم. پس از طی این مراحل، آژانس از ما می خواهد که برای احراز هویت به دفاتر مربوطه مراجعه کنیم.

البته لازم به ذکر است که مراحل ثبت نام و احراز هویت برای تعویض به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. پس از انجام این مراحل، به عنوان یک سرمایه گذار ثبت نام شده و اکنون با داشتن کد سهام، می توانیم با سبد سازی از طریق کارگزار مورد نظر خود اقدام به خرید و فروش سهام کنیم. لازم به ذکر است که به این روش سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری مستقیم می گویند.

سرمایه گذاری مستقیم در بورس

بسیاری از سرمایه گذاران بورس برای اولین بار مستقیماً از این روش سرمایه گذاری در بورس استفاده کرده اند. یعنی با ساختن سبد شخصی، از طریق یکی از کارگزاری های دارای مجوز سهام خرید و فروش می کردند.

اما در رابطه با سرمایه گذاری مستقیم در بورس باید نکاتی را در نظر داشت تا بهتر بدانیم از کجا شروع کنیم تا به بورس برویم. به عنوان تازه واردان در بورس باید در نظر داشته باشیم که برای شروع سرمایه گذاری در این بازار به دانش و زمان کافی نیاز داریم.

سرمایه گذاری در بورس اگرچه می تواند سودآور باشد، اما ریسک بالایی نیز دارد. بنابراین باید هوشمندانه و با دانش و زمان کافی مسیر سرمایه گذاری در بورس را طی کنیم. نمی توان این نکته را نادیده گرفت که بسیاری از افرادی که مستقیماً وارد بورس شده اند، دانش کافی در زمینه سهام مانند آگاهی از این بازار و مهارت های تحلیلی و یا زمان کافی ندارند. بسیاری از ما تخصص و مهارت هایی داریم که ربطی به فضای سرمایه گذاری به خصوص بورس ندارد.

افرادی بوده اند که با تقلید و پذیرش پیشنهادهای سیگنالی به اصطلاح غیرحرفه ای سهامی را خریداری و فروخته اند که هیچ اطلاع و تحلیلی از آن نداشتند و به همین دلیل متضرر شده اند و متأسفانه برخی از آنها قسمت قابل توجهی از سرمایه خود را برای فروش از دست داده اند. شروع به جستجوی پاسخ بهتر برای سوال عمومی شدن به جای روش مستقیم کنیم؟ بودن

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سهام

پذیرش واقعیت شرایط می تواند ما را به بهترین انتخاب برای عمومی شدن در محیط سرمایه گذاری وادار کند. این یک واقعیت است که بسیاری از ما دانش و زمان کافی برای ورود مستقیم به بازار سهام نداریم.

بنابراین برای ورود به این بازار باید از روش سرمایه گذاری غیرمستقیم بورس استفاده کنیم. یک روش غیرمستقیم که می تواند ما را از داشتن دانش و زمان کافی برای عمومی شدن نجات دهد، سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری است که نمونه ای از صندوق سرمایه گذاری نیز می باشد. البته شایان ذکر است برای عمومی شدن در روش سرمایه گذاری غیرمستقیم نیازمند تکمیل مراحل ثبت و احراز هویت هستیم.

پس از دریافت کد بورسی می توانیم صندوق های سهامی مانند پست صوتی کیان استوک و صندوق ترانه سهام کیان بیایید اقدام کنیم، که برخی از بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام با بازده بالا در سال گذشته بوده‌اند. این دو صندوق، صندوق های سهامی صادر و ابطال هستند و باید برای خرید سهام سرمایه گذاری آنها استفاده شود اپلیکیشن دیجیتال کیان او انجام داد.

صندوق های سرمایه گذاری مشترک دارای ویژگی هایی هستند که به عنوان مزایای آنها محسوب می شود. این مزایا می تواند ثابت کند که می توان به این صندوق های سهام برای عرضه عمومی تکیه کرد.

تیم متخصص

صندوق های سهام دارای تیمی از کارشناسان و تحلیلگران با تجربه بازار سهام هستند. این کارشناسان برای تشکیل پرتفوی صندوق، سهام موجود در بورس را بررسی و آنالیز می کنند و پس از رصد و بررسی هر سهم، بهترین سهام موجود را برای ساختار سبد صندوق انتخاب می کنند. به همین دلیل است که با خرید سهام در صندوق های سهامی مانند پست صوتی کیان استوک و صندوق ترانه سهام کیانما دیگر نیازی به دانش و زمان کافی برای تجزیه و تحلیل سهام در بورس نداریم.

شفافیت و امنیت در سرمایه گذاری

وقتی خودمان بدون دانش و زمان کافی سهام می خریم، نمی دانیم که آیا در حال خرید سهام موفق شرکتی هستیم که سال سودآوری داشته است یا سهام یک شرکت ورشکسته را می خریم. در چنین شرایطی باید منتظر ضرر باشیم و امنیت سرمایه خود را در خطر ببینیم. ضمناً صندوق های بورسی قبل از خرید سهام، هر سهم را به دقت بررسی کرده و اطلاعات مالی هر شرکت صادرکننده سهام را به دقت بررسی می کنند. از طرفی صندوق های سهامی با داشتن صفحات رسمی آنلاین اطلاعات خود را به روز می کنند تا از شفافیت این صندوق ها مطمئن شوید. همچنین باید گفت که صندوق های سرمایه گذاری بدون مجوز و نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز به فعالیت نیستند.

در صندوق شاخصی با همان وزن سرمایه گذاری کنید

دو صندوق آوا و سانگ یکی از صندوق های صدور و ابطال سهام هستند و دارای سبد سهام شرکت های معروف در صنایع مختلف می باشند. برای خرید سهام سرمایه گذاری این دو صندوق می توان از اپلیکیشن کیان دیجیتال اپ اقدام کرد. اما صندوق دیگری در مجموعه صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت کیان وجود دارد به نام صندوق شاخص وزن برابر که یکی از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) است و می توانیم سهام سرمایه گذاری این صندوق را هم از طریق کارگزاری و هم از طریق سبد شخصی خود در کارگزاری و از طریق اپلیکیشن دیجیتال کیان خریداری کنیم. صندوق شاخص هم وزن کیان دارای سبدی از سهام شاخص و کارآمد شرکتی بر اساس شاخص هم وزن است و با توجه به عملکردی که در سال گذشته داشته گزینه مناسبی برای عرضه به بورس محسوب می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا