اخبار فناوری

بازگشت فیلترینگ گوگل پلی استور و اینستاگرام – سه شنبه 6 آذر 1401

بعدازظهر روز دوشنبه 5 دی ماه 1401 مقرر شد که فروشگاه نرم افزار گوگل یا گوگل پلی استور و اینستاگرام در ایران و در برخی از ISPها فیلترها حذف شده است. با این حال، بررسی های دیگر نشان از بازگشت فیلترینگ گوگل پلی و اینستاگرام دارد.

بازگشت فیلترینگ گوگل پلی استور و اینستاگرام

همانطور که در اخبار رفع فیلتر اینستاگرام برای شما نوشتیم، به نظر می رسد این حذف محدودیت این پلتفرم نقص فیلترینگ بوده است. اگرچه ما کاملاً مطمئن هستیم، اما انتظار می رفت رفع فیلتر فروشگاه گوگل پلی هیچ وقفه ای وجود ندارد و امکان دسترسی کاربران اندروید به یکی از ضروری ترین نیازهای دستگاه هایشان یک بار دیگر امکان پذیر است.

همانطور که اکران این 2 سرویس با بیانیه رسمی مشخصی از سوی نهادی انجام نشد، اکران موقتی که شب گذشته رخ داد نیز غیررسمی بود. با بازگشت فیلترینگ گوگل پلی استور و اینستاگرام هنوز هیچ نظر رسمی در این مورد وجود ندارد و به نظر می رسد این فیلترینگ ادامه داشته باشد.

اینستاگرام پس از فیلتر شدن تلگرام به محبوب ترین شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی تبدیل شده است. در زمان فیلتر شدن این سرویس که در 30 سپتامبر 1401 آغاز شد، بسیاری از شرکت ها بر روی این پلت فرم به فعالیت خود ادامه می دهند. همچنین بستری برای سرگرمی و حتی انتقال دانش بود.

گوگل پلی استور یک فروشگاه نرم افزار سیستم عامل اندروید است که می توانید بازی ها و نرم افزارهای خود را دانلود کرده و به روز نگه دارید. دسترسی به فروشگاه گوگل پلی یک نیاز ضروری و اساسی برای هر دستگاه اندرویدی تلقی می شود و در صورت عدم ارائه چنین دسترسی، حتی امنیت کاربر نیز به خطر می افتد.

آیا در حال حاضر دسترسی رایگان و بدون فیلتر به این خدمات دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا