اخبار فناوری

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra کاربران این گوشی را شاکی کرده است

چند روز پیش، سامسونگ شروع به تعویض رایگان صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ کرد. نمایشگر این تلفن های هوشمند با مشکل مواجه شده بود. هم اکنون اما گفته می‌شود که صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra نیز مشکل پیدا کرده است. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra: پدیدار شدن لکه ای سفید در سمت چپ دوربین سلفی

برخی کاربران گلکسی S22 Ultra ادعا کردند که صفحه نمایش گوشی آن ها یک مشکل جدی دارد. به گفته کاربران، قسمت خاصی از صفحه نمایش گوشی به صورت دائمی یا نیمه دائمی سفید می‌شود. این بخش از نمایشگر به جای نمایش محتوا، سفید باقی می ماند. این لکه سفید در سمت چپ دوربین سلفی ظاهر شده و آن قسمت از صفحه نمایش را غیر قابل استفاده می‌سازد.

این سفیدی نمایشگر، مشکلات دیگری را نیز همراه خود می‌آورد. گوشی های هوشمند تحت تاثیر این مشکل، خطوط سبزی را نیز در سمت راست صفحه نمایش نشان می‌دهند. هر پنل نمایشگری که به این مشکل دچار شده، با سوسو زدن نیز، چشم کاربران را آزار می‌دهد. این سه مشکل، حتی استفاده عادی از گلکسی اس ۲۲ اولترا را نیز سخت می‌کند. جالب است بدانید که تمام این مشکلات مذکور، تنها با کاهش رفرش ریت نمایشگر به ۶۰ هرتز، برطرف می‌شود. اما این مشکلات پس از بازگشت به رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی یا حتی استفاده از حالت «Adaptive» باز می‌گردند.

به گفته برخی کاربران، پس از نصب آپدیت One UI 5.1 مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra به وجود آمده است. برخی دیگر نیز پس از نصب پچ امنیتی ژوئن ۲۰۲۳ این مشکلات را مشاهده کرده اند. به نظر نمی رسد این مشکلات مربوط به آسیب فیزیکی به صفحه نمایش باشد. تمام افرادی که نمایشگر گوشی آنان دچار مشکل شده، ادعا می‌کنند که گلکسی اس ۲۲ اولترا آن ها، به هیچ عنوان آسیب فیزیکی ندیده است. تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده نیز همین موضوع را تایید می‌کند. تصاویر منتشر شده از سوی کاربران نشان دهنده ضربه به گوشی آن ها نیست‌.

سامسونگ از تعمیر رایگان گوشی های خارج از گارانتی خودداری می‌کند

هنگامی که این کاربران با سامسونگ تماس گرفتند، از آنها خواسته شد تا به یک مرکز خدمات مجاز مراجعه کنند. طبق گزارش های مختلف، سامسونگ نمایشگرهای گوشی های تحت گارانتی را به صورت رایگان تعویض کرده است. اما این کمپانی از تعمیر یا تعویض رایگان صفحه نمایش گوشی هایی که از دوره گارانتی خارج شده اند، خودداری می‌کند. مراکز خدمات سامسونگ از این کاربران خواسته اند که هزینه تعویض صفحه نمایش را (که بیش از ۲۵۰ دلار است) بپردازند.

بسیاری از کاربران Galaxy S22 Ultra با مشکل صفحه نمایش این تلفن هوشمند مواجه شده اند. به نظر می‌رسد که این مشکل، گسترده خواهد بود. در این حالت سامسونگ باید تمام دستگاه های آسیب دیده را فراخوانی کرده و نمایشگر آسیب دیده آن ها را، بدون هزینه تعویض کند. حتی اگر آن گوشی هوشمند از گارانتی خارج شده باشد. با توجه به آنکه به نظر نمی‌رسد این مشکلات مربوط به سواستفاده از دستگاه باشد، سامسونگ باید مسئولیت اتفاقات را بر عهده گرفته و به مشتریان خود کمک کند‌.

اکثر مردم انتظار دارند گوشی های هوشمند حداقل دو تا سه سال قبل از ایجاد مشکلات سخت افزاری، به راحتی کار کنند. Galaxy S22 Ultra یک تلفن هوشمند پرچمدار بوده و کاربران از این تلفن های هوشمند انتظار طول عمر بیشتری دارند‌. وقتی این گوشی بالارده دچار مشکل می‌شود، ذهنیت بدی را برای کاربران ایجاد کرده و آن ها را برای همیشه از آن برند دور می‌کند. همان طور SamMobile اشاره میکند، دستگاه‌های اپل نیز دارای نقص‌هایی در طراحی و ساخت بوده‌اند. اپل اما از تعمیر رایگان این دستگاه ها خودداری کرد. امیدواریم که سامسونگ همین راه را پیش نگیرد.

مشکل نمایشگر گلکسی A71 سامسونگ با خطوط سبز و سفید

تصاویری از مشکل صفحه نمایش گلکسی S22 Ultra منتشر شده است. اگر شما نیز دچار مشکل مشابهی شده اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. در نهایت، امیدواریم سامسونگ این مشکلات را بپذیرد و راه حل معقولی ارائه دهد.

نظر شما درباره این مشکل به وجود آمده چیست؟ آیا تا کنون تجربه مشابهی داشته اید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/12/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s22-ultra-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا