اخبار فناوری

آموزش بازار فارکس برای سرمایه گذاری

افرادی که در بازار سهام کار می کنند با سرمایه گذاری در فارکس سود خوبی کسب می کنند. این امر سرمایه گذاران زیادی را به سرمایه گذاری و آموزش در این زمینه ترغیب کرده است. بازارهای مالی جهانی بیشترین پتانسیل را برای کسب سود برای سرمایه گذاران دارند و بازار فارکس نیز به دلیل مزایایی که دارد گزینه مناسبی برای ورود و سرمایه گذاری است.

آموزش فارکس فرآیند آسانی نیست، اما زمانی که به سود رسیدید، به ارزش آن پی خواهید برد. در این مقاله می آموزیم که چگونه در بازار فارکس سرمایه گذاری کنید و قبل از ورود به این بازار چه اطلاعاتی را باید داشته باشید.

فارکس چیست؟

فارکس در واقع مخفف ارز خارجی است که به معنای بازار ارز است. فارکس بزرگترین و مشهورترین بازار مالی در جهان است که به طور متوسط ​​روزانه پنج تریلیون دلار تراکنش دارد.

تمام ارزهای رایج در جهان را می توان در فارکس معامله کرد. بازار ارز محلی برای خرید و فروش ارز است با این تفاوت که بازار فیزیکی ندارد. برعکس، هر فرد به صورت آنلاین یک ارز را به ارز دیگر می فروشد.

آموزش ورود به بازار فارکس

آموزش فارکس برای افرادی که می خواهند وارد این بازار مالی شوند یک امر ضروری است. همه سرمایه گذاران ابتدا باید مراحل زیر را برای ورود انجام دهند و سپس شروع به سرمایه گذاری کنند.

1-بررسی بازار ارز

از آنجایی که فارکس یک بازار بین المللی است، ریسک معامله در آن بسیار بیشتر از سایر بازارهای مالی است. قبل از سرمایه گذاری لازم است تمامی افراد دوره های آموزشی فارکس را گذرانده باشند و با اصطلاحات و مفاهیم این رشته آشنایی کامل داشته باشند.

2- کارگزار مناسب را انتخاب کنید

قبل از شروع سرمایه گذاری در فارکس، به یک حساب کاربری نیاز دارید. برای این امر لازم است کارگزاری یا کارگزاری مناسب به عنوان واسطه انتخاب شود. انتخاب کارگزار مناسب یکی از مهمترین تصمیمات هر سرمایه گذار در شروع کار است. کارگزاران مختلفی وجود دارند که هر کدام خدمات ویژه ای ارائه می دهند.

3-نوع حساب کاربری را انتخاب کنید

پس از انتخاب یک کارگزاری مناسب، لازم است بسته به هدف سرمایه گذاری خود یکی از انواع حساب های موجود در بازار فارکس را انتخاب کنید. انواع حساب های موجود در این بازار به شرح زیر است:

  • • حساب استاندارد
  • • حساب اوراق بهادار
  • • حساب ارز دیجیتال
  • • حساب PRO

4- بارگذاری حساب

در نهایت سرمایه گذاران باید حساب سپرده در کارگزاری مورد نظر خود را به میزان دلخواه بدهکار کنند. سپس رمز عبور و نام کاربری خود را از کارگزار دریافت کنید. پس از انجام این مراحل، آنها می توانند شروع به نظارت بر بازار مالی و انجام معاملات کنند.

جفت ارز چیست؟

موضوع بعدی آموزش فارکس جفت ارز است. جفت ارز در واقع دو ارز مختلف است که در بازار فارکس در برابر یکدیگر معامله می کنند. قیمت هر ارز نسبت به دیگری تعیین می شود. جفت ارزها به سه دسته مختلف تقسیم می شوند.

  • • جفت ارزهای اصلی: معمولاً به این جفت ارزهای اصلی گفته می شود که در یک طرف آنها دلار آمریکا وجود دارد. بیش از 80 درصد تراکنش ها با این جفت ارز انجام می شود.
  • • جفت ارز متقابل: علاوه بر دلار آمریکا، ارزهای دیگری نیز در اقتصاد جهانی تاثیرگذار هستند که به ارزهای متقاطع معروف هستند. به عنوان مثال، یورو و پوند در یک طرف جفت ارز متقابل قرار دارند.
  • • جفت ارزهای عجیب و غریب: حجم معاملات این نوع جفت ارز در بازار ارز بسیار کم است زیرا تاثیر چندانی بر اقتصاد جهانی ندارد. به عنوان مثال، یک طرف یک جفت ارز عجیب و غریب می تواند ریال یا روپیه باشد.

نمادهای ارز را در فارکس شناسایی کنید

نمادهای ارز از سه حرف تشکیل شده است. دو حرف اول نشان دهنده نام کشورها و حرف سوم نام واحد پول کشور است.

خرید و فروش در بازار فارکس چگونه است؟

در آموزش فارکس پس از انجام مراحل ساخت حساب کاربری مجاز به معامله هستید. معاملات در بازار فارکس انواع مختلفی دارد و سرمایه گذار برای کسب سود بیشتر باید از هر روشی آگاهی کامل داشته باشد و در مواقع لزوم از آن استفاده کند. در زیر به انواع این روش ها اشاره می شود.

1- ورود فوری یا سفارش بازار

در این صورت سرمایه گذاران از روند بازار آگاه هستند و با اطمینان خرید و فروش می کنند. هر سرمایه گذار با کلیک بر روی گزینه put یا call، فوراً در حساب خود معامله می کند. معمولا این حالت برای افراد مبتدی که به دنبال نوسانات با سود کم هستند مناسب است.

2-معاملات مشروط یا دستور معلق

این شیوه خرید و فروش برای سرمایه گذاران با تجربه ای است که توانایی پیش بینی بازار را دارند. تجارت مشروط ریسک بالایی دارد و برای افرادی که به دنبال سودهای بزرگ و بلند مدت هستند مناسب است. این معاملات به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. 1- وارد کردن سفارشات حد: در این صورت سرمایه گذار خرید و فروش را در آینده با قیمت مشخصی ثبت می کند و زمانی که قیمت به مقدار مورد انتظار رسید معامله بسته می شود.
  2. 2- Stop-Loss Order: در این حالت سرمایه گذار برای جلوگیری از ضرر و یا کسب سود زیاد قیمت معینی را ثبت می کند و به محض رسیدن به این قیمت معامله بسته می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا