اخبار فناوری

باگ عجیب سامسونگ در آپدیت One UI 6.0 شاید برای شما گران تمام شود

همینطور که خوشحال هستید و آپدیت اندروید ۱۴ سامسونگ را احتمالا دریافت کرده اید، خبر بدی برای شما دارم. با بررسی کاربران مشخص شده که باگ عجیب سامسونگ در آپدیت One UI 6.0 شاید برای شما گران تمام شود.

باگ عجیب سامسونگ در آپدیت One UI 6.0

گوشی‌های هوشمند سامسونگ عموما به‌دلیل صفحه‌نمایش‌های AMOLED باشکوه‌شان شناخته می‌شوند. با این حال این پنل‌ها نیز مانند سایر پنل‌های OLED مستعد سایه افتادن یا Burn-in هستند. به همین دلیل این شرکت از مکانیزمی در One UI 5 (و اکثر رابط‌کاربری‌های قبل‌ش) استفاده کرده تا نمایشگرها را از این مشکل دور نگه دارد. متاسفانه به نظر می رسد که این مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 وجود ندارد.

تعدادی از دستگاه های سامسونگ از جمله سری گلکسی اس 23، زد فولد 5 و فلیپ 5، گلکسی اس 23 FE، تب اس 9، گلکسی A54 و A34 در حال حاضر به‌روزرسانی اندروید 14 را دریافت کرده‌اند. سامسونگ قصد دارد تا پیش از پایان سال، نزدیک به 50 دستگاه خود را به اندروید 14 به روز کند.

اما با نگاهی به نگرانی‌هایی که توسط برخی از کاربران بیان شده، ممکن است بخواهید برای مدتی از اعمال این به‌روز‌رسانی اندروید ۱۴ خودداری کنید.

سایه افتادن روی نمایشگر OLED یعنی چه؟

سایه افتادن روی نمایشگر یا Burn-In یک تغییر رنگ دائمی روی بخشی از صفحه نمایش است. هنگامی که یک تصویر برای مدت طولانی روی صفحه می‌ماند، برخی از پیکسل‌ها بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند و به سرعت تخریب می شوند. این باعث تغییر رنگ در آن مناطق می‌شود. به همین دلیل است که راه‌کار نرم‌افزاری برای جلوگیری از این مشکل و جابه‌جا کردن در اندازه پیکسلی تصویر، بسیار مفید است.

به همین دلیل است که One UI 5 موقعیت آیکون نوار وضعیت مانند باتری، ساعت، وای فای و آنتن را به اندازه چند پیکسل و به صورت دوره‌ای تغییر می‌دهد.

این موضوع توسط چشم قابل تشخیص نیست، اما یک کاربر در Reddit متوجه آن شده و روش کار نسبتا راحت است. چند اسکرین شات بگیرید و سپس روی هم اور-لی کنید تا بینید آیکون‌ها تکان خورده‌اند یا خیر.

وی این تصاویر را به اشتراک گذاشته است:

مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در One UI 5 (به درصد باتری نگاه کنید)

مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در One UI 5 (به درصد باتری نگاه کنید)

عدم حضور مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در One UI 6 (به درصد باتری نگاه کنید)

عدم حضور مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در One UI 6 (به درصد باتری نگاه کنید)

به این ترتیب تقریبا می‌توان گفت که باگ One UI 6 که می‌تواند برای شما گران تمام شود، عدم حضور مکانیسم جلوگیری از سایه افتادن روی نمایشگر در این آپدیت اندروید ۱۴ سامسونگ است.

ممکن است سامسونگ در روزهای آینده این مشکل را برطرف کند، اما بدون هیچ تضمین رسمی از سوی شرکت، اطمینان از آن دشوار است.

نظر شما درباره این مشکل در آپدیت جدید سامسونگ چیست؟ فعلا باید منتظر بیانیه رسمی کره‌ای‌ها بمانیم.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/24/%D8%A8%D8%A7%DA%AF-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-one-ui-6-0-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا