اخبار فناوری

اس ام اس 30 ساله می شود: پیامک تولد 🎂

درست مانند تلویزیون که در ابتدا تصور می شد که هیچ مخاطبی ندارد یا تلفن را در ابتدای اختراعش بی فایده می دانستند، پیامک یا پیامک در ابتدا بی فایده تلقی می شد. این تصور 30 ​​سال پیش وجود داشت، زمانی که اولین پیامک ارسال شد. امروزه با وجود گسترش پیام‌رسانی فوری در اینترنت، پیامک همچنان یکی از وسایل ارتباطی رایج در بین کاربران پیام کوتاه است. اس ام اس امروز 30 ساله می شود اس ام اس تولد 🎂 را گرامی می داریم

پیامک در 30

SMS اولین بار در سال 1992 در گروه “Sama Telecom” شرکت مخابراتی Vodafone در انگلستان اختراع شد. نیل پاپورث، یکی از مهندسان این شرکت (که در توسعه این فناوری مشارکت داشت) اولین پیام کوتاه را در روز پنجشنبه 12 دسامبر 1992 (یا 3 دسامبر 1992) ارسال کرد.

جالب است بدانید در آن زمان تلفن های همراه اصلا صفحه کلید نداشت و از کامپیوتر برای نوشتن پیام های کوتاه استفاده می شد. این سیستم در واقع به عنوان یک پیجر اداری برای گزارش محل اختفای رهبران تجاری به دبیرخانه و دبیرخانه طراحی شده است.اما با گذشت زمان استفاده از آن گسترش یافته است، به طوری که تا بیست سال بعد نقش اصلی را در نحوه ارتباط مردم پیدا کرده است. در سال 2011، حدود 150 میلیارد پیامک تنها در بریتانیا ارسال شد.

مشکل در دریافت پیامک تلگرام

مشکل در دریافت پیامک تلگرام

پیامک در ایران

پیامک 10 سال بعد و از سال 1380 وارد ایران شد و تا پنج سال بعد این سرویس ارتباطی متنی فقط با مخفف انگلیسی “SMS” ارائه می شد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سال 1385 واژه‌های «پیام» و «پیام کوتاه» را به‌عنوان معادل فارسی این واژه تصویب کرد.

در سال 2005 حدود 8 میلیارد پیام کوتاه در ایران رد و بدل شد. امسال روزانه 20 میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه رد و بدل می شود و این تعداد در روزهای خاص و تعطیلات افزایش می یابد.

آیا هنوز از پیامک استفاده می کنید؟ قطعا با این سرویس خاطرات شاد و تلخ زیادی داریم، خاطره خاصی دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا