اخبار فناوری

ادامه همکاری کوالکام و هواوی با وجود تحریم های جدید آمریکا امکان پذیر است

هواوی چند سالی است که به دلیل شرایط خاص خود در بازار جهانی، تحت تحریم های شدید ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. با اعمال آخرین تحریم‌ها، به نظر می‌رسد اوضاع برای هواوی بدتر می‌شود. با این حال، به نظر می رسد ادامه همکاری کوالکام و هواوی با وجود تحریم های جدید آمریکا امکان پذیر است. با مایفون مگ با بودن

همکاری بیشتر کوالکام و هواوی و استفاده این شرکت از تراشه های آمریکایی

چند وقت پیش در مایفون مگ به شما بگویم افزایش تحریم ها علیه هواوی ما در تلاش برای ممنوعیت دسترسی به تراشه های 4G و Wi-Fi 6 توسط ایالات متحده گفتیم. این گزارش ادعا می کند که ایالات متحده تمام مجوزهای اعمال شده توسط شرکت ها را بسته است تا آنها دیگر نتوانند با هواوی تجارت کنند. بر اساس گزارش ها، این تصمیم بر عرضه تراشه های مبتنی بر فناوری های کوالکام به هواوی نیز تأثیر گذاشته است. اما کوالکام گفت که همچنان می‌تواند تراشه‌های اسنپدراگون خود را برای هواوی ارسال کند.

از سوی دیگر، کوالکام تلاش کرد تا همه چیز را شفاف‌تر کند. این شرکت می گوید تحریم های جدید دولت آمریکا بر عرضه محصولاتش به هواوی تأثیری ندارد. الکس راجرز، رئیس شرکت Qualcomm Technology Licensing (QTL) و امور جهانی، این خبر را اعلام کرد. او این اظهارات را در گزارش درآمد سه ماهه اول 2023 بیان کرد. به گفته راجرز، تغییرات اخیر در تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده علیه کوالکام بی‌اثر بوده است. بنابراین، این شرکت هیچ تاثیر قابل توجهی از تغییرات جدید بر روی محصولاتی که برای هواوی ارسال می کند، نمی بیند.

همکاری بیشتر بین کوالکام و هواوی

الکس راجرز می گوید که منصفانه نیست که این اخبار را آخرین محدودیت های هواوی توصیف کنیم. آنچه در گزارش‌های خود دیده‌ایم تأثیری که این امر بر مجوزهای جدید خواهد داشت را در نظر نمی‌گیرد و ما در مورد مشکلی در تجارت خود با خود هوآوی نشنیده‌ایم. او پیش از این با ارائه توضیحات بیشتر گفته بود که کوالکام مدتی است مجوز تجاری با هواوی دارد. این مجوز به آنها اجازه می دهد تا تراشه های 4G و تراشه های Wi-Fi را برای هواوی تولید و عرضه کنند. ایالات متحده پس از تأیید اینکه تراشه ها هیچ تهدیدی برای امنیت ملی ندارند، مجوز را صادر کرد.

راجرز همچنین در این زمینه اشاره کرده است که این مجوز برای چندین سال اعتبار خواهد داشت و بنابراین در محدوده این مجوز تحریم های جدید تاثیری ندارد. این خبر مطمئناً برای هواوی و طرفداران آن در سراسر جهان چیز خوبی است. به این دلیل که این اخبار به دنبال گزارش‌های قبلی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه دولت آمریکا با ممنوعیت تراشه‌های 4G، تراشه‌های Wi-Fi 6 و Wi-Fi 7 و همچنین تراشه‌های هوش مصنوعی، ممنوعیت خود را برای هواوی تشدید کرده است.

همکاری بیشتر بین کوالکام و هواوی

با توجه GizChinaاز سوی دیگر، هوآوی امسال گوشی های پرچمدار با تراشه های کوالکام اسنپدراگون را روانه بازار می کند. هواوی در نظر دارد امسال سه دستگاه پرچمدار جدید را روانه بازار کند. این مدل ها شامل سری هواوی P60، سری میت 60 و همچنین جدیدترین گوشی تاشو هوآوی، میت ایکس 3 می شود. تمامی این گوشی های هوشمند از تراشه های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر، بهترین کاری که هواوی می تواند انجام دهد، تهیه تراشه های کوالکام است. البته ذخیره فعلی این شرکت برای تامین تمامی گوشی های هوشمندی که در سال 2023 عرضه خواهند شد کافی است. همانطور که همه چیز پیش می رود، کوالکام همچنان مجوز ارسال تراشه ها به هواوی را دارد. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این زمینه چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا