اخبار فناوری

اخبار و خواندنی های موبایل | آشنایی با Mijia Smart Audio Glasses – عینک هوشمند صوتی جدید شیائومی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : در دنیای فناوری امروز، محصولات پوشیدنی یا wearables جایگاه ویژه‌ای دارند. از نکات قابل‌توجه در این موضوع، تنوع بالای این محصولات است که دیوایس‌هایی از قبیل ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، هدفون، هدست‌های AR و VR و همچنین عینک هوشمند را شامل می‌شود. طبق خبری که به‌تازگی در یک وب‌سایت چینی منتشر شده، کمپانی شیائومی از طراحی و تولید یک عینک هوشمند جدید خبر داده است. این عینک جدید Mijia Smart Audio Glasses نام داشته و یک عینک هوشمند صوتی محسوب می‌شود. بر خلاف Xiaomi Smart Glasses و Mijia Glasses، عینک صوتی جدید شیائومی ساختار بسیار ساده‌تری داشته و در ساخت آن از هیچ گونه نمایشگر یا دوربین استفاده نشده است.

از لحاظ طراحی ظاهری، عینک هوشمند صوتی Mijia Smart Audio Glasses شباهت بسیاری به یک عینک معمولی دارد. این عینک صوتی در 5 فریم شکیل به تولید رسیده، دارای طراحی ارگونومیک بوده و تنها 38.1 گرم وزن دارد. لایه‌های تشکیل دهنده بدنه عینک با استفاده از نوعی تکنولوژی لایه‌نشانی در خلأ (موسوم به NCVM) روی هم انباشته شده‌اند. همچنین، به لطف پتنت شیائومی برای لولاهای این عینک، می‌توان به‌راحتی فریم آن را تعویض کرد (درست مثل عینک‌های معمولی).

مزیت‌هایی از جمله میدان صوتی باز، ضد-نشتی دوگانه، کاهش نویز در هنگام تماس، عمر طولانی باتری، اتصال به دو دیوایس و قابلیت لمسی در هر دو دسته عینک، می‌توانند جزو مهم‌ترین عواملی باشد که باعث جذب خریدار به این محصول شود.

عینک صوتی Mijia Smart Audio Glasses مجهز به واحد تعادل فوق-دینامیکی 128 میلی‌متری بوده و از نوعی ساختار تعادل با تعلیق دوگانه تحت عنوان SBS2.0 بهره می‌برد. وجود الگوریتم صدای فراگیر در این عینک، تجربه صوتی مناسبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید، دو میکروفن موجود در این عینک به الگوریتم کاهش نویز تماس (با استفاده از هوش مصنوعی) مجهز شده‌اند. این الگوریتم می‌تواند افکت تماس را به طور هوشمند ارتقا دهد، طنین صدا را حفظ کند و مقدمات یک کنفرانس صوتی واضح و پایدار را فراهم کند.

طبق ادعای شرکت سازنده، باتری Mijia Smart Audio Glasses یک روز (به عبارت دقیق‌تر 22 ساعت) دوام داشته و چنان‌چه برای مکالمه از آن استفاده شود، تا 7 ساعت مکالمه مستمر را پشتیبانی خواهد کرد. این باتری در صورت گوش دادن بی‌وقفه به موزیک تا 10 ساعت و در حالت استندبای تا بیش از یک هفته دوام خواهد داشت.

در هر دو دسته عینک، یک ناحیه لمسی نسبتا بلند به طول 30 میلی‌متر تعبیه شده و فشار طولانی‌مدت روی این بخش می‌تواند کارکردهای متنوع دستیار صوتی را در اختیار کاربر قرار دهد. با توجه به قابلیت اتصال به دو پایانه بلوتوثی به طور همزمان، می‌توانید این عینک را (بدون نیاز به جابه‌جایی دستی) به دو دیوایس متصل کنید. به محض زدن عینک به صورت، این اتفاق به وسیله Mijia Smart Audio Glasses تشخیص داده می‌شود. قابلیت پیدا کردن عینک و مقاومت در برابر آب و گرد و خاک (به لطف درجه حفاظت IP54) از دیگر امکانات این دیوایس به شمار می‌روند.

در پایان گفتنی‌ست، جذب سرمایه جمعی برای Mijia Smart Audio Glasses از 12 آوریل (23 فروردین) آغاز شده و تا 26 آوریل (6 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است، قیمت این محصول بر مبنای همین سرمایه‌گذاری جمعی 799 یوان چین اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 116 دلار آمریکا. البته قیمت خرده‌فروشی پیشنهاد شده از سوی شرکت سازنده 899 یوان (130 دلار) است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4831-introducing-mijia-smart-audio-glasses.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا