اخبار فناوری

اندروید 14 بتا 1 بالاخره برای کاربران گوگل پیکسل در دسترس قرار گرفت

طبق برنامه، گوگل امروز اولین نسخه بتا را منتشر کرد اندروید 14 منتشر شد این ساخت پس از دو پیش‌نمایش توسعه‌دهنده ارائه شد، و در حالی که برخی از مشکلات جزئی UI به اندازه کافی بهینه‌سازی شده است تا اندروید 14 بتا 1 را به صورت روزانه قابل استفاده باشد، به خاطر داشته باشید که هنوز نسخه نهایی نیست و دستگاه به اندازه نسخه های پایدار پایدار نیست. .

اندروید 14 بتا 1

اگر با دومین پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14 اگر کار می‌کردید، می‌دانید که Google در مورد محدود کردن برنامه‌های پس‌زمینه پیشرفت‌هایی ایجاد کرده است. در آخرین نسخه، غول جستجو حریم خصوصی را دو برابر کرده است و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد دسترسی به داده‌های حساس را به سرویس‌های متمرکز بر معلولیت محدود کنند.

این در صورتی مفید است که یک کاربر ناتوان در هنگام خرید آنلاین مستعد اقدامات ناخواسته مانند ارسال پول یا ادامه پرداخت باشد. گوگل می گوید ویژگی جدیدی در اندروید 14 برای جلوگیری از این خطاها گنجانده شده است. متن ساده همچنین برای محافظت از اطلاعات حساس کاربر مانند اطلاعات شخصی یا رمز عبور در نظر گرفته می شود.

ویژگی های برجسته این نسخه همچنین شامل یک رابط سیستم مفیدتر، مانند یک فلش عقب است. اگر تجربه ناوبری حرکتی را انتخاب کنید، این ویژگی پیمایش در برنامه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. مطابق با طرح زمینه Material You، پیکان عقب نیز پس‌زمینه یا طرح زمینه تلفن شما را دنبال می‌کند.

اندروید 14 بتا 1

اندروید 14 بتا 1

گوگل همچنین اشتراک گذاری سیستم را با اقدامات و میانبرهای سفارشی جدید بهبود بخشیده است. این بدان معناست که علاوه بر به اشتراک گذاری یک فایل یا محتوای خاص با برنامه های دیگر، می توانید کارهایی مانند ایجاد یک آلبوم برای یک عکس یا ایجاد یک لینک جدید انجام دهید.

برای توسعه‌دهندگان، اندروید 14 شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های گرافیکی جدید است که هدفشان برجسته کردن برنامه‌ها است. ترجیحات زبان برای هر برنامه نیز بهبود یافته است و اکنون به شما امکان می دهد زبان های نمایش داده شده در لیست زبان هر برنامه تنظیمات Android را به صورت پویا سفارشی کنید.

مانند نسخه‌های قبلی اندروید، اندروید 14 همچنان از تبلت‌ها و تلفن‌های تاشو با الهام از طراحی و راهنمای توسعه پشتیبانی می‌کند تا به بهبود تجربه کاربری کمک کند.

اگر کنجکاو هستید، می‌توانید Android 14 Beta 1 را در بسیاری از تلفن‌های هوشمند Google، از Pixel 4a (5G) تا Pixel 7 Pro دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید که این نسخه از اندروید 14 هنوز در حال توسعه است و اگر تصمیم دارید نسخه بتا را تا انتشار نسخه نهایی در پاییز امتحان کنید، در معرض باگ ها و مشکلات دیگری خواهید بود که باید با آن ها روبرو شوید. مثل همیشه، قبل از استفاده از نسخه بتا از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشخص نیست چه زمانی نسخه بتا برای سایر گوشی‌های اندرویدی باز می‌شود، اما ما در اواخر امسال، شاید حتی در Google I/O 2023بیشتر بشنویم

در ضمن، اگر نمی خواهید این نسخه را نصب کنید، می توانید منتظر بروزرسانی بعدی باشید، زمانی که اوضاع کمی درست شود. طبق برنامه اندروید 14، گوگل نسخه بتای بعدی را در پایان ماه می منتشر خواهد کرد.

نظر شما در مورد اندروید 14 بتا 1 و ویژگی های آن چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا