اخبار فناوری

شکست اپل از شیائومی در بازار موبایل آسیا در یک ماه گذشته

معمولاً برای اندازه گیری عملکرد برندها، باید حداقل یک سال عملکرد را تأیید کنید. با این حال، ارقام ماهانه و سه ماهه می توانند معکوس های قابل توجهی باشند. به عنوان مثال، شکست شیائومی از اپل در بازار موبایل آسیا در یک ماه گذشته می تواند بسیار قابل توجه باشد.

شیائومی در آسیا اپل را شکست داد

آسیا بازار بسیار مهمی برای صنعت گوشی های هوشمند است، زیرا شامل بزرگترین بازارهای گوشی های هوشمند، چین و هند می شود. این 2 بازار با نزدیک به 3 میلیارد مشتری بالقوه هدف مهمی برای برندهای فعال در این بازار هستند.

اخیرا StatCounter از Global Stats داده‌های سهم برند تلفن همراه خود را در آسیا برای دومین ماه سال 2023 (فوریه) منتشر کرد. طبق این داده ها، اپل توانست پس از سامسونگ، شیائومی را به عنوان دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در آسیا پشت سر بگذارد.

داده ها نشان می دهد که سهم برندهای مختلف در ماه مذکور در بازار موبایل آسیا به شرح زیر است:

  1. 1- سامسونگ 22.25%
  2. 2- اپل 17.15%
  3. 3- شیائومی با 16.19 درصد
  4. 4- اوپو با 10.82 درصد
  5. 5- Vivo با 9.76%

سامسونگ در مقابل اپل

سامسونگ با حضور پررنگ خود در بازار آفلاین و آنلاین این قاره کهن توانسته سهم خوبی برای خود داشته باشد. این برند کره ای تخفیف های خوبی را نیز در نظر گرفته و با اصلاح استراتژی خود در زمینه به روز رسانی و پشتیبانی از محصولات خود علاوه بر جداسازی هویت برند خود از یک برند ارزان، توانست بیشترین سهم از بازار این قاره را به خود اختصاص دهد. درست مثل بازار جهانی!

این در حالی است که اپل به دومین برند بزرگ گوشی های هوشمند در آسیا تبدیل شده است و دلیل این موفقیت را می توان ادامه گسترش حضور این برند در آسیا دانست.

با خروج هواوی، کاربران رده پریمیوم این برند توانستند به iOS روی بیاورند. علاوه بر این، ارائه تخفیف دانشجویی در بازارهای در حال توسعه آسیایی مانند مالزی و ویتنام نیز به افزایش سهم بازار این برند کمک می کند.

این در حالی است که شیائومی، اوپو و ویوو هیچ دستگاه جدیدی را در ماه فوریه برای بازار جهانی عرضه نکردند. با کسادی بازار گوشی های هوشمند چینی، انتظار می رود بازار جهانی خارج از چین تمرکز اصلی این برندهای چینی گوشی های هوشمند باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید اپل با سیاست های جدید خود از جمله عرضه محصول جدید در رده های قیمتی مختلف می تواند بیشتر به این بازار نفوذ کند یا فقط یک ماه پرفروش است؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا