اخبار فناوری

استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

رمزارزها روز به روز محبوب تر و گسترده تر می شوند. بازار این ارزهای دیجیتال با رشد شدیدی روبرو است و این نشان دهنده اهمیت ارزهای دیجیتال است. با توجه به محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال، ما قصد داریم در مورد ماهیت ارزهای دیجیتال و نحوه استخراج آنها صحبت کنیم.

استخراج ارزهای دیجیتال و ماهیت این حوزه

یک لحظه قبل، بیت کوین سقوط وحشتناکی را تجربه کرد و بازار ارزهای دیجیتال وحشت زده شد!

کاهش وحشتناک ارزش بیت کوین از 57000 دلار به 42000 دلار یک شبه!

گزارش چقدر گیکبا تمام هیاهویی که ارزهای رمزپایه ایجاد کرده اند، نمی توانید کاری را که مردم در حوزه ارزهای دیجیتال و استخراج انجام می دهند را دنبال نکنید و بازار GPU را بی ثبات کنید! موضوع این مقاله استخراج ارزهای دیجیتال و چگونگی وقوع آن است. اول از همه، باید از خود بپرسیم که Crypto Mining چیست؟

به طور خلاصه، فرآیند استخراج ارز دیجیتال راهی برای ایجاد واحدهای جدید ارز دیجیتال است که معمولاً سکه نامیده می شود. همانطور که می توانید تصور کنید این نوع ماینینگ به معنای کار سخت در معدن با کلنگ و دست های پینه بسته نیست! بلکه این پردازنده ها هستند که تمام کارهای سخت را انجام می دهند و مسائل پیچیده ریاضی را حل می کنند.

البته ممکن است تعجب کنید که چرا این ارزهای دیجیتال حتی نیاز به استخراج دارند. خب، به هر حال، این یک ارز خیالی است که هیچ حمایتی ندارد، مگر اینکه مردم برای آن پول پرداخت کنند! هر پول واقعی که توسط دولت ها پشتیبانی می شود را می توان با روشن کردن یک چاپگر پول ایجاد کرد. بنابراین منطقی است که کریپتو نیز می تواند همین کار را انجام دهد.

اینکه عرضه و پشتیبانی ارز دیجیتال نمی تواند محدود باشد، سالهاست که مانع اصلی ارزهای دیجیتال بوده است! ایده های زیادی در مورد نحوه ایجاد ارزهای دیجیتال وجود داشت، اما راهی برای اطمینان از اینکه مردم به میل خود آنها را کپی نمی کنند وجود نداشت. بدون مرجعی مانند بانک مرکزی، مدیریت عرضه هر ارزی بسیار دشوار می شود.

این سازندگان ارزهای دیجیتال را برای چندین دهه متحیر کرده بود تا اینکه ساتوشی ناکاموتو (خلق مرموز بیت کوین) چیزی به نام بلاک چین را اختراع کرد. توضیح کامل نحوه انجام این کار بسیار پیچیده است. اما ساده ترین راه برای توضیح آن این است که می توانید بلاک چین را به عنوان یک زنجیره تصور کنید. در همین حال، هر لینک یک بلوک است و هر بلوک حاوی مقدار مشخصی ارز دیجیتال دیجیتال است. به عنوان مثال، یک بلوک حاوی 6.25 بیت کوین است. برای باز کردن قفل یک بلوک جدید، باید یک معادله ریاضی پیچیده را حل کنید که بلوک را تأیید کرده و آن را به زنجیره اضافه کند. علاوه بر این، از آنجایی که بلوک ها به صورت خطی زنجیر شده اند، شما باید از یکی به دیگری بروید، نمی توانید به طور تصادفی یکی را انتخاب کنید.

هر بار که یک ارز دیجیتال جدید باز می شود، در دفتر کل ارز دیجیتال ثبت می شود. این دفتر یک فایل عظیم است که هر کسی می تواند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشد تا ببیند کدام سکه، چه زمانی و توسط چه کسی استخراج شده است. دفتر کل همچنین نشان می دهد که چه زمانی یک سکه دست به دست می شود و چه کسانی در این تراکنش دخیل بوده اند و ادعای ناشناس بودن خالق بیت کوین را رد می کند! به طور خلاصه، دفتر کل ارزهای دیجیتال ایجاد و حرکت آنها را در بلاک چین ثبت می کند.

استخراج ارزهای دیجیتال

از آنجایی که بلاک چین باید محدود باشد، این بدان معناست که در اکثر ارزهای دیجیتال عرضه آنها به شدت محدود است. به عنوان مثال، بیت کوین دارای سقف 21 میلیون است.

اما استخراج ارزهای دیجیتال دقیقاً چگونه انجام می شود؟ خوب، برای باز کردن قفل یک بلوک در زنجیره، باید اعتبار آن را با حل یک معادله پیچیده، معمولاً به شکل چیزی به نام هش، بررسی کنید. هش مجموعه ای تصادفی از کاراکترها و اعداد است که با کلید صحیح، پیام اصلی را نشان می دهد. این بخش اساسی رمزنگاری است و کلمه “crypto” از کلمه “Crypto Currency” به معنای “ارز رمزنگاری” گرفته شده است.

به نوعی، استخراج ارزهای دیجیتال فقط این معماهای ریاضی فوق العاده پیچیده را حل می کند. اگر آن را به اندازه کافی سریع انجام دهید، پاداش شما یک سکه است. اگر کندتر از رقبا باشید، سکه های کمتری دریافت می کنید. این روش “اثبات کار” نامیده می شود.

با این حال، هش ها، به دلیل ماهیت خود، پازل های فوق العاده پیچیده ای برای حل هستند. تلفن یا لپ‌تاپی که احتمالاً در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا هر یک از این مشکلات برطرف شود!

اما برسیم به موضوع شیرین ابررایانه ها! البته، اگر ابررایانه ندارید، همیشه می‌توانید آن را بسازید. بسیاری از افرادی که علاقه مند به کسب درآمد با ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین هستند، این کار را آغاز کرده اند. اغلب با اتصال چندین دستگاه به یکدیگر برای ایجاد شبکه های قدرتمندی که می توانند قدرت پردازش هر دستگاه را ترکیب و تقویت کنند.

استخراج ارزهای دیجیتال

قدرتمندترین مؤلفه ای که می توانید در این مورد استفاده کنید یک GPU است. اگر از یک کامپیوتر رده بالا استفاده می کنید که از چندین پورت کارت گرافیک پشتیبانی می کند، معمولا کارآمدتر و قدرتمندتر از CPU هستند. در نتیجه، با ترکیب کافی از آنها، از قدرت محاسباتی بیشتری بهره مند می شوید.

این یک نوع جدید از معادله را وارد بازی می کند! معادله ای که در آن چندین فرد باهوش محاسبه کرده اند که قیمت پردازنده های گرافیکی بسیار کمتر از هزینه برق برای به دست آوردن یک بیت کوین واحد است. این یک نوع مسابقه برای ساخت کامپیوترهای بزرگتر و بهتر برای شکست دادن رقبای خود ایجاد کرد.

علاوه بر رقابت بین این گروه ها، این مشکل نیز وجود دارد که حل هر بلوک بعدی پیچیده تر از بلوک قبلی است. در بلاک چین و نحوه طراحی آن از باز شدن ناگهانی معادلات جلوگیری می شود.

در نتیجه بازار پردازنده‌های گرافیکی به شدت داغ شد و این گروه‌ها هر واحدی را که به دستشان می‌رسید خریداری می‌کردند! در برخی موارد حتی به سرقت رفته اند و مصرف کنندگان عادی را مجبور به پرداخت قیمت های گزاف حتی برای مدل های بسیار قدیمی کرده است. با این حال، در پایان سال 2021، این جنگ GPU به لطف تعدادی از عوامل (از جمله سرکوب ماینرها توسط چین) کند می شود. با این حال، بازار کارت گرافیک هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

با این حال، شایان ذکر است که همه ارزهای رمزپایه قابل استخراج نیستند. به عنوان مثال، برخی از ارزهای دیجیتال مانند Cardano قابل استخراج نیستند و از ترفندی به نام “اثبات سهام” استفاده می کنند. آنها هنوز هم به دلایل امنیتی روی بلاک چین کار می کنند. اما به جای استخراج بلوک های جدید، سهام آنها را دریافت می کنید و از قبل برای خود نگه می دارید.

هرچه بیشتر از آنها خرید کنید، احتمال بیشتری برای دریافت بلوک دارید. این یک سیستم پیچیده است، حتی پیچیده‌تر از ماینینگ، اما به خوبی می‌تواند آینده ارزهای دیجیتال را روشن کند.

این ما را به یک نکته نهایی مهم می رساند: ارزهای دیجیتال به آینده ای فراتر از استخراج نیاز دارند. استخراج ارزهای جدید نه تنها به دلیل قیمت برق و پردازنده گرافیکی گران است، بلکه برای محیط زیست نیز مضر است.

به سختی می توان گفت که این آینده دقیقا چه خواهد بود. شاید دامنه در خطر باشد، یا شاید یکی از ده ها راه حل دیگر که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال بدون شک به فکر خواندن آن هستند، آینده روشنی را برای این بازار رقم خواهد زد. در نهایت زمان نشان خواهد داد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست ؟ آیا تا به حال ارزهای دیجیتال را استخراج کرده اید؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا