اخبار فناوری

۷ تکنیک کاربردی برای نوشتن یک آگهی شغلی جذاب!

برای کارفرمایان، نگارش یک آگهی استخدام جذاب و موثر بسیار مهم. این آگهی‌ها باید از جزئیات و اصول مشخصی پیروی کنند تا بتوانند توجه افراد متخصص را جلب کرده و باعث جذب افرادی با استعداد و توانمند شوند. اولین قدم مهم برای نوشتن یک آگهی استخدام جذاب، تعریف دقیقی از نیازمندی‌ها و ویژگی‌های شغلی مورد نظر است. مهارت‌ها، تجربیات و ویژگی‌های مورد نیاز باید به صورت واضح و شفاف در یک آگهی شغلی درج شوند.

از طرف دیگر، ارتباط میان مزایا و مسئولیت‌های شغلی بسیار مهم است. باید به طور روشن، فواید و مزایای کار در شرکت خود را نشان دهید و همچنین به از کارمندان دارید، اشاره کرد. ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان مورد نظر نیز از جمله نکات مهمی است که باید در نظر بگیرید. باید برای نوشتن آگهی، از زبانی ساده استفاده کرده و خیلی دوستانه برای جذب نیرو اقدام کنید.

۷ تکنیک مهم برای نوشتن یک آگهی شغلی جذاب

اگر سیستم مدیریت و برگزاری استخدام را تهیه کرده‌اید، برای اینکه افراد را به شرکت در آزمون‌های استخدامی خود ترغیب کنید، باید یک آگهی شغلی جذاب بنویسید. نگارش یک آگهی استخدام جذاب و کارآمد برای جذب نیرو در یک سازمان بسیار مهم است. یک کارفرمای خوب می‌تواند با آگهی‌های استخدامی مناسب، کارمندانی مجرب و کارآمد جذب کند. وقتی یک کارجو آگهی استخدام شما را بررسی می‌کند، اگر متن آگهی استخدام شما شفاف و دقیق نباشد، کارجو را قانع نخواهد کرد که برای آن شغل درخواستی ارسال کند.

اطلاعات مربوط به شغل و مهارت‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش آگهی استخدام باید توسط کارفرمایان به شکلی واضح و دقیقی درج شود. به این ترتیب، کارجو با دیدن آگهی استخدام شما می‌تواند از وظایف، مسئولیت‌ها و مهارت‌های مورد نیاز شغل آگهی شده آگاه شود. در ادامه به ۷ تکنیک مهم برای نوشتن یک آگهی شغلی جذاب اشاره می‌کنیم:

۱. شفاف بودن عنوان شغلی

در نگارش آگهی استخدام، شفافیت در عنوان شغلی امری مهم است. عنوان شغلی باید واضح و دقیق، موقعیت شغلی مورد نظر را بیان کند تا کارجویان به‌راحتی بتوانند متوجه محتوای شغلی شوند و اگر شرایط مورد نظر را دارند، درخواست خود را ارسال کنند. به این ترتیب، با بیان عنوان شغلی به شکل روشن و شفاف، اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری بهتر کارجویان فراهم می‌شود و همچنین بهره‌وری و کارایی در فرآیند استخدام افزایش پیدا می‌کند.

۲. بیان جزییات مهم در مورد موقعیت شغلی مورد نظر

در نگارش آگهی استخدام، تمرکز بر جزئیات مهم موقعیت شغلی از اهمیت بالایی برخوردار است. متن آگهی استخدام باید مفید و مختصر باشد و جزئیات موقعیت شغلی مورد نظر را شرح دهد. با ارائه شرح دقیقی از موقعیت شغلی مورد نظر، می‌توانید بهترین فرد را انتخاب کنید. مسئولیت‌ها، مهارت‌های مورد نیاز و ساعات کاری از جزئیاتی هستند که در متن آگهی استخدام باید به آنها توجه شود.

به این ترتیب، با بیان جزئیات مهم موقعیت شغلی، اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در اختیار کارجو قرار می‌گیرد و از طرفی به کاهش زمان صرف شده در فرآیند استخدام کمک می‌کند.

۳. بررسی دستمزد و مزایای فعالیت در شرکت

در بسیاری از موارد، کارفرمایان در متن آگهی استخدام، جزئیاتی درباره دستمزد و مزایا و خدماتی که شرکت به کارمندان ارائه می‌دهد، ذکر نمی‌کنند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد اختلاف در مراحل بعدی، به ویژه در مصاحبه استخدامی شود. اما باید در نظر گرفت که قبل از مشخص شدن جزئیات مربوط به نیروی کار، مانند مهارت‌ها و سابقه کار، دستمزد قطعی مشخص نمی‌شود. با این حال، دستمزد در یک محدوده مشخص قرار دارد و از این محدوده کمتر یا بیشتر نمی‌شود.

بیان محدوده دستمزد در متن استخدام نیرو، نشان می‌دهد که از ابتدا همه چیز را شفاف و مشخص بیان کرده‌اید، این اقدام اعتماد به مجموعه شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر میزان دستمزد، می‌توانید تسهیلاتی مانند وام‌، بن‌ و تشویقی‌هایی که شرکت شما ارائه می‌دهد را نیز در متن آگهی استخدام درج کنید.

۴. بیان اطلاعات تماس با کارفرما

بیان اطلاعات تماس با کارفرما در متن آگهی استخدام اهمیت زیادی دارد. با شرح اطلاعات تماس، کارجویان به راحتی می‌توانند رزومه‌های خود را ارسال کرده و با کارفرما ارتباط برقرار کنند. روش معمول برای دریافت رزومه، ارسال از طریق ایمیل است. اما می‌توانید برای راحتی بیشتر خود و کارجوها، شماره تماس یا آی‌دی شبکه‌های اجتماعی را نیز درج کنید. در صورتی که نمی‌خواهید با حجم زیادی تماس‌ها روبرو شوید، این نکته را در متن آگهی آورده و اعلام کنید که تنها از طریق پیام می‌توانند با شما تماس بگیرند و از پاسخ دادن به تماس‌ها معذورید. این اقدامات باعث می‌شود که فرآیند ارتباط بین کارفرما و کارجویان موثرتر و راحت‌تر انجام شود.

۵. بیش از اندازه از شرکت تعریف نکنید

در متن آگهی استخدام، بیش از اندازه از شرکت تعریف نکنید. به جای اینکه در متن به موفقیت‌های شرکت شرکت اشاره کنیم، بهتر است تمرکز خود را بر نیازها و ویژگی‌های موردنیاز برای شغل مورد نظر قرار دهیم. این متن باید به کارجویان اطلاعات دقیق و مفیدی ارائه دهد تا بتوانند تصمیم به ارسال رزومه خود بگیرند؛ این اطلاعات شامل وظایف و مسئولیت‌های شغلی، مهارت‌های موردنیاز، مزایا و محیط کاری شرکت هستند.

۶. در مورد نحوه پوشش افراد صحبت نکنید

در متن آگهی استخدام، بهتر است درباره نحوه پوشش صحبت نکنید؛ زیرا پوشش هر فرد یک انتخاب شخصی است و تأثیر آن بر عملکرد شغلی قابل اندازه‌گیری نیست. اگرچه برخی افراد ممکن است به سبک پوشش اهمیت بدهند، اما نیازی به ذکر آن در آگهی نیست. در نهایت کارجو برای مصاحبه به دفتر می‌آید و پوشش او را مشاهده خواهید کرد.

صحبت درباره ظاهر افراد ممکن است حس ناامنی و بی‌اعتمادی را ایجاد کند. بنابراین، بهتر است از بیان نظرات و انتقاداتی که به ظاهر افراد مرتبط است، پرهیز کرد و تمرکز خود را بر ویژگی‌ها و مهارت‌های مرتبط با شغل قرار دهید.

۷. چه نیرویی می‌خواهید؟

بیان توقعات از نیروی کار در یک آگهی شغلی اهمیت زیادی دارد. همه افراد برای سازمان شما مناسب نیستند. بنابراین، لازم است که ویژگی‌های یک نیروی شایسته برای فعالیت در شرکت خود را بیان کنید.

اکنون می‌توانید بهترین آگهی استخدام را بنویسید و دیگر نیازی به مستطیل‌های کوچک روزنامه‌های نیازمندی‌ها ندارید. با قرار گرفتن در جایگاه ویژه در میان سایت‌های استخدام، می‌توانید بهترین کارمندان را استخدام کنید. با درج اطلاعات شرح شغل مطابق با روش‌هایی که بیان کردیم، می‌توانید بهترین آگهی استخدام را بنویسید و فرصتی برای جذب بهترین و حرفه‌ای‌ترین کارمندان داشته باشید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/13/%DB%B7-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا