اخبار فناوری

۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر با عملکرد عالی

فعالیت در بازار سرمایه به دلیل مزایایی که این بازار در اختیار فعالان خود قرار داده است، علاقه‌مندان بسیاری دارد. اما سختی‌های معامله‌گری مانند مدیریت ریسک، صرف زمان برای رصد بازار و … باعث شده که بیش از پیش شاهد رونق صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

با اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مزایای بسیاری برای افراد ایجاد کرده است؛ اما برای تجربه یک سرمایه‌گذاری عالی، باید بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و انتخاب کنید. در این مقاله، به معرفی ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر می‌پردازیم.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری موجود در بازار بورس هستند که می‌توانند برای افرادی که تمایل به بهره‌مندی از مزایا و قابلیت‌های بازار بورس دارند اما از دانش یا زمان کافی برای فعالیت در این بازار برخوردار نیستند، گزینه مناسبی باشند.

این صندوق‌ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت کرده و با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از علاقه‌مندان، اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌کنند.

امکان سرمایه‌گذاری با پول کم

امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله (ETF) با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به بالا وجود دارد. البته حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های صدور و ابطالی نیز توسط مدیریت صندوق تعیین شده و ممکن است ۱۰۰ هزار تومان یا به مبلغ خرید یک واحد از صندوق مدنظر باشد.

سهولت سرمایه‌گذاری

در حال حاضر سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذری برتر به‌صورت کاملا آنلاین و از طریق سامانه‌های معاملاتی یا سایت صندوق مربوطه انجام می‌شود.

نقدشوندگی بالا

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به‌خصوص صندوق‌های قابل معامله (ETF)، نقدشوندگی بالایی دارند. همچنین بعضی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای نهادی حقوقی به نام ضامن نقدشوندگی هستند که تضمین می‌دهد سرمایه سهامداران در هر شرایطی نقد شود.

عدم نیاز به کسب دانش بورسی و صرف زمان برای تحلیل بازار

همه افراد امکان کسب دانش تحلیل‌گری و صرف زمان برای رصد بازار را ندارند؛ اما با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به صورت غیرمستقیم در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شد.

مدیریت حرفه‌ای

صندوق‌های سرمایه گذاری با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و با مدیریت افراد متخصص راه‌اندازی می‌شوند.

شفافیت و نظارت

صندوق‌ها موظف هستند که صورت‌های مالی خود را برای عموم سرمایه‌گذاران منتشر کنند. همچنین عملکرد صندوق‌ها تحت نظارت دقیق است. امکان بررسی صورت‌های مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق سامانه کدال مهیاست.

سرمایه‌گذاران دارای تفاوت‌های بسیاری از نظر میزان سرمایه، ریسک‌پذیری، اهداف و انتظارات، بازه زمانی مدنظر برای سرمایه‌گذاری و … هستند. به‌همین دلیل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی برای پاسخگویی به نیاز آن‌ها ایجاد شده است.

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، باید صندوق یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مناسب با شرایط خودتان را شناسایی کرده و از سرمایه‌گذاری‌ پیش از شناخت کامل خودتان و صندوق مدنظر خودداری کنید.

به همین دلیل، به بررسی و معرفی ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر با ویژگی‌های مختلف می‌پردازیم

صندوق‌های درآمد ثابت

حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌ صندوق درآمد ثابت به اوراق مشارکت بانکی، سپرده بانکی یا سایر اوراق با درآمد ثابت مانند اوراق خزانه اختصاص داده می‌شود و به همین دلیل دارای سود تقریبا ثابت و بدون ریسک است.

در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری بدون ریسک را دارید، صندوق کارا با بیشترین ارزش معاملات در بین صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری، به شما پیشنهاد می‌شود. البته این صندوق دارای سود موثر است و تقسیم سود ماهانه ندارد. بنابراین اگر قصد دریافت سود ماهانه را دارید، صندوق کمند گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

صندوق‌های مبتنی بر طلا

عمده وجوه سرمایه‌گذاری شده در این صندوق به خرید اوراق سکه طلا اختصاص داده می‌شود. در واقع ارزش واحدهای این صندوق بر اساس قیمت سکه طلا و گواهی سپرده کالایی سکه طلا در بورس کالا مشخص خواهد شد.

در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در طلا را دارید، یکی از ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر که در این زمینه، صندوق کهربا است که می‌توانید با حذف ریسک نگهداری از طلای فیزیکی، از آن استفاده کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

صندوق قابل معامله سهامی حداقل ۷۰ درصد از سرمایه خود را در سهام و حق‌تقدم سهام پذیرفته شده در بورس سرمایه‌گذاری کرده و مابقی آن به میزان حداکثر ۳۰ درصد را به اوراق با درآمد ثابت تخصیص می‌دهد. این صندوق‌ها نیز به دلیل نوع دارایی خود از ریسک بالایی برخوردار هستند و یک سرمایه‌گذاری عالی برای بلندمدت به‌شمار می‌روند.

یکی از ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر سهامی که عملکردی عالی داشته است، صندوق سپند کاریزما است. امکان معاملات این صندوق از طریق سامانه‌های معاملاتی و با نماد کاریس مهیاست. اما اگر قصد سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی مبتنی بر صدور و ابطال را دارید، صندوق مشترک کاریزما به شما پیشنهاد می‌شود.

صندوق مختلط

دارایی صندوق‌های مختلط مانند صندوق مختلط کاریزما، ترکیبی از صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت است. دارایی این صندوق به نسبت چهل به شصت بین اوراق‌ درآمد ثابت و سهام تقسیم شده و به افرادی با ریسک‌پذیری متوسط پیشنهاد می‌شود.

صندوق تضمین اصل سرمایه

صندوق تضمین ، یکی از جدیدترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است که با تضمین اصل سرمایه سرمایه‌گذاران، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری بدون ریسک هستند اما تمایل به دریافت سودی بیشتر از سود صندوق‌های درآمد ثابت را دارند. واحدهای عادی صندوق ضمان، با بیشترین ارزش خالص دارایی، یکی دیگر از ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر است که این شرایط را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کند.

صندوق اهرمی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهرمی از تکنیک‌ اهرم مالی برای به دست آوردن بازدهی مضاعف از یک سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند. در واقع اهرم مالی، ابزاری است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد با استفاده از دارایی خود، معاملاتی با ارزش بالاتر انجام دهند. این ابزار می‌تواند در دوره‌های صعود بازار، بازدهی سرمایه‌گذاری را چند برابر کند، اما در عین حال، ریسک ضرر را نیز افزایش می‌دهد. بهترین صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی از نظر بازدهی یک سال گذشته، واحدهای ممتاز صندوق اهرم است.

صندوق بخشی

صندوق بخشی تنها روی یک صنعت خاص سرمایه‌گذاری می‌کند. این نوع از صندوق‌ها می‌توانند در یکی از صنایع از جمله فلزات اساسی، پتروشیمی و… سرمایه‌گذاری کنند. اگر تمایل به سرمایه‌گذاری در فلزات اساسی دارید، صندوق دایا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری صندوق در صندوق

این صندوق ، صندوقی است که به‌جای سرمایه‌گذاری در سهام، در صندوق‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند. در این صورت می‌تواند با توجه به وضعیت بازار بورس، در شرایط رشد بازار، در صندوق‌های سهامی و در زمان رکود، در سایر صندوق‌ها مثل درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کند. صندوق صنم که جزو ۱۰ صندوق سرمایه‌ گذاری برتر است، در این دسته قرار دارد.

توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با روشهای سرمایه گذاری به سایت کاریزما لرنینگ مراجعه کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/18/%DB%B1%DB%B0-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF/

Updated: 2024-02-17 09:54:07

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا