اخبار فناوری

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران لو رفته است

فروشگاه رسمی نرم افزار سیستم عامل اندروید، گوگل پلی استور، مدتی است که با محدودیت هایی مواجه بوده است. به این ترتیب می توانید آن را باز کنید و نرم افزار یا بازی مورد نظر را جستجو کنید اما دانلود نمی شود. اما حالا دیگر حتی تکرار نمی شود. برخی می گویند لو رفتن کامل گوگل پلی استور در ایران به هشدار امنیتی گوگل به کاربران مربوط می شود. روبیک رو پاک کن شرق البته این یک فرضیه است و به دلیل همزمانی این دو اتفاق ارائه می شود.

فیلترینگ کامل فروشگاه گوگل پلی

شنیده ها و برخی شواهد نشان می دهد که خدمات”فروشگاه Google Play” که مدتی محدود شد، سپس فیلتر حذف شد، دوباره در ایران مسدود شد و این بار این محدودیت به طور کامل اجرا شد.

در واقع طبق شنیده های ما این بار بر خلاف قبل که اپلیکیشن گوگل پلی استور باز شده بود اما امکان دانلود از آن وجود نداشت، این سرویس دیگر فعال نبوده و کاملا مسدود شده است.

در هر صورت فعلا باید منتظر اخبار رسمی در این زمینه باشیم و ببینیم که آیا اختلال موقتی است یا قرار است شاهد مسدود شدن دائمی فروشگاه گوگل پلی باشیم؟

1.2 میلیون برنامه مخرب اندروید را از فروشگاه Google Play حذف کرد

اهمیت اپ استور گوگل برای کاربران و یک دستگاه اندرویدی به حدی است که وقتی برند هواوی از دسترسی به آن محروم شد، فروش آن به انتهای جدول سقوط کرد. اکنون که ما داوطلبانه این سرویس حیاتی را برای کاربران خاموش می کنیم، این یک خود مجازات بزرگ است. اگرچه به دلیل فیلتر شدن تمامی پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی در ایران، فیلترهای زیادی روی گوشی اکثر کاربران وجود دارد، شاید این فیلترینگ گوگل پلی استور مشکل بزرگی نباشد، اما همچنان باید منتظر نظرات رسمی باشیم.

آیا به فروشگاه گوگل پلی بدون فیلتر دسترسی دارید؟

هشدار امنیتی گوگل: Rubica را حذف کنید

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا