اخبار فناوری

گوگل این قابلیت را به دوربین پیکسل ۸ پرو بازگرداند

سال ۲۰۲۰ بود که گوگل قابلیت عکاسی نجومی با استفاده از دوربین فوق عریض را از Pixel 4a (5G) و Pixel 5 حذف کرد. گوگل دلیل این تصمیم را توضیح نداد، اما نارضایتی‌هایی از سوی کاربران پیکسل در مورد کیفیت این عکس‌ها وجود داشت. با بهبود سخت‌افزار نسل جدید گوشی‌های پیکسل، خبر خوب آن‌که گوگل این قابلیت را به دوربین پیکسل ۸ پرو بازگرداند.

بازگشت این قابلیت به دوربین پیکسل ۸ پرو

اگر با عکاسی نجومی آشنایی ندارید، باید بگویم که وقتی گوشی Pixel سازگار با این قابلیت را روی سه‌پایه و به صورت ثابت نگه می‌دارید، می‌توانید عکاسی طولانی‌مدت با ترکیب هوش‌مصنوعی را داشته باشید که تصاویر خیره‌کننده‌ای از آسمان شب برای شما ثبت می‌کند.

هنگامی که این کار به درستی انجام شود، عکس‌های به دست آمده می‌توانند کاملاً جذاب و قابل استفاده باشند. خبر خوب این‌که توانایی گرفتن عکس‌های نجومی با دوربین فوق عریض به پیکسل ۸ پرو بازگشته است. حالا اگر کنجکاو هستید که چرا گوگل این ویژگی را به Pixel 8 Pro اضافه کرده اما Pixel 8 از آن محروم است، باید بگوییم که سنسور دوربین فوق عریض پیکسل ۸ پرو متفاوت با پیکسل ۸ است. اولی رزلوشن ۴۸ مگایپکسلی دارد و دومی ۱۲ مگاپیکسلی است.

با استفاده از ادغام پیکسل ۴ در ۱ حسگر تصویر دوربین فوق عریض Pixel 8 Pro می‌تواند، اطلاعات را از چهار پیکسل مجاور در یک پیکسل بزرگتر ترکیب شده و کیفیت تصویر گرفته شده در نور کم را بهبود می بخشد. در عین حال نویز را نیز کاهش می‌دهد.

وقتی پیکسل 8 پرو را به سمت آسمان شب نشانه‌گیری کرده و ثابت نگه می‌دارد، گزینه عکاسی با دوربین اصلی با نام استاندارد، ۲ برابر و ۰.۵ برابر فوق عریض را خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، گوگل صفحه پشتیبانی Google Camera خود را به‌روزرسانی کرده است.

می‌گوید:

“مهم: در Pixel 4a (5G) و نسخه‌های جدیدتر، عکاسی نجومی فقط در حالت ۱ برابر یا بیشتر کار می‌کند.”

از آنجایی که دوربین فوق عریض ۰.۵ برابر است، به نظر می رسد که عکاسی نجومی فوق عریض به Pixel 8 Pro محدود می شود.

می‌دانیم که سنسور فوق‌عریض در هر دو دستگاه Pixel 7 Pro و Pixel 6 Pro هم 12 مگاپیکسل است، در نتیجه نباید انتظار داشته باشید که با عکاسی نجومی فوق عریض سازگار باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این موضوع در خرید شما تاثیر خواهد گذاشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/23/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B8-%D9%BE%D8%B1%D9%88/

Updated: 2024-02-17 09:50:40

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا