اخبار فناوری

گوشی داریا باند رسما معرفی شد: یک گوشی میان‌رده از برند ایرانی

یک‌شنبه شب، ۲۵ تیر ۱۴۰۲، کاخ سعدآباد تهران و در رویداد داریا از گوشی هوشمند این شرکت به نام Daria Bond رونمایی شد. دستگاهی که می‌توان آن را یک میان‌رده با طراحی زیبا دانست. این برند با آگاهی از اهمیت شفاف‌سازی در بخش نرم‌افزار و امنیت، رویداد خود را با صحبت درباره همین موارد آغاز کرد.

گوشی داریا باند

Daria Bond

Daria Bond

چیزی که شاید خیلی از کاربران درباره آن سوال داشته باشند این است که موبایل Daria Bond چقدر ایرانی است؟ آنطور که داریا می‌گوید، تولید این محصول به صورت ODM به یک شرکت چینی برون‌سپاری شده است. این یعنی ساخت این موبایل به صورت مونتاژی و در داخل نیست و در چین ساخته می‌شود.

در همین حال داریا می‌گوید تحقیق و توسعه یا R&D تولید این محصول تا حد زیادی در ایران صورت گرفته است. برند داریا نیز یک برند ایرانی محسوب می‌شود و آنطور که در رویداد دیشب گفته شد، در ۶۰ کشور جهان ثبت شده تا هدف‌گذاری فروش ۱۰ میلیون دستگاهی این برند در بازارهای خارجی هم دنبال شود.

داریا محصول خود را با اندروید ۱۳ و رابط کاربری DariaOS 4.0 رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید این سیستم عامل به تأیید گوگل رسیده و کاملا در چارچوب MADA فعالیت می‌کند. به همین دلیل موفق به دریافت تأییدیه‌های GTS، STS و CTS شده تا بتواند خدمات موبایل گوگل یا همان GMS را در محصول خود داشته باشد.

وعده‌هایی درباره درآمدزایی از طریق استفاده محتوا در این موبایل و رابط کاربری وجود دارد که باید اطلاعات تکمیلی بیشتر درباره آن ارائه شود.

در بخش سخت افزار ما تراشه دیمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک را در قلب این دستگاه داریم. تراشه ۶ نانومتری که ۲ ماه از رونمایی از آن می‌گذرد و محصول جدیدی محسوب می‌شود. توانایی اتصال به 5G را دارد و به صورت خلاصه جانشین Dimensity 1080 محصوب می‌شود که رقابت نزدیکی با اسنپدراگون 778G داشت.

این تراشه فقط با ۱ پیکربندی حافظه رم و داخلی عرضه می‌شود که ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از مموری کارت پشتیبانی نمی‌شود.

نمایشگر دولبه خمیده OLED در اندازه ۶.۷۸ اینچی و رزلوشن +FHD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز برای داریا باند انتخاب شده است. پنلی که برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خود یک سوراخ نمایشگر شش ضلعی دارد و از این نظر کاملا یکتا به نظر می‌رسد. این شش ضلعی در لوگو Bond حضور دارد.

حداکثر روشنایی این پنل به ۶۵۰ نیت خواهد رسد. شیشه محافظ این نمایشگر SCHOTT Alpha است. حسگر اثرانگشت نیز زیر پنل نمایشگر پنهان می‌شود.

دوربین داریا باند

دوربین داریا باند

داریا باند روی قاب پشتی خود ۳ دوربین دارد که رهبری یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ارائه می‌شوند. این دوربین توسط یک نمونه فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراهی خواهد شد. فیلم‌برداری با رزلوشن 4K ارائه می‌شود. همچنین لرزشگیر دیجیتالی تصویر یا EIS هم برای فیلم برداری ارائه می‌شود.

باتری داریا Bond یک سلولی ۴۷۰۰ میلی‌آمپری بوده و با شارژر ۶۶ وات شارژ خواهد شد. این برند می‌گوید در ۱۵ دقیقه اول فرآیند شارژ، از ۰ به ۵۰ درصد خواهید رسید. البته شارژر درون جعبه خرده‌فروشی قرار ندارد ولی در طرح‌های خاص فروش شاید شارژر ارائه شود.

قاب پشتی این دستگاه از شیشه مات ساخته شده و وزن آن ۲۰۴ گرم اعلام می‌شود.

قیمت گوشی برند ایرانی داریا باند چقدر است؟

داریا باند با ۳ رنگ نقره‌ای، مشکی و سبز رونمایی شد. این دستگاه تنها ۱ مدل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. قیمت آن حدود ۱۳ میلیون تومان اعلام شده که در پیش‌فروش آن ۱۰ میلیون‌تومان به فروش خواهد رسید.

نظر شما درباره این محصول چیست؟

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/17/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا