اخبار فناوری

گلکسی اس ۲۴ سامسونگ هم این قابلیت مهم آیفون را نخواهد داشت

سری Galaxy S24 یک ارتقا قابل انتظار نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری Galaxy S23 خواهد بود. با این حال در یک زمینه، مشابه همان نسل قبل است. جایی که گلکسی اس ۲۴ سامسونگ هم این قابلیت مهم آیفون را نخواهد داشت. منظور ما از این قابلیت مهم، اتصال ماهواره‌ای برای شرایط اضطراری است.

فقدان اتصال ماهواره ای در گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

سال گذشته، شایعه شده بود که سامسونگ ممکن است گلکسی S23 را به اتصال ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری مجهز کند. با این حال، سری گلکسی S23 فاقد این ویژگی بود و رئیس بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ مدعی شد که اکوسیستم اتصال ماهواره ای دو طرفه به اندازه کافی بالغ نیست.

سپس چندین شایعه ادعا کردند که سامسونگ اتصال ماهواره ای دو طرفه را با سری گلکسی اس 24 ارائه خواهد کرد و اسکرین شات های One UI 6.1 به این ویژگی اشاره کردند. بنابراین، انتظار می رفت که گوشی پرچمدار آینده این شرکت مطمئناً دارای اتصال ماهواره ای باشد. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت بار دیگر از این ویژگی صرف نظر خواهد کرد.

گزارش جدیدی از ETNews ادعا می‌کند که سامسونگ دو هفته قبل از معرفی رسمی، در حال آزمایش گلکسی S24 در سه اپراتور مخابراتی کره جنوبی – KT، LG Uplus و SK Telecom است.

این اپراتورهای تلفن همراه در حال آزمایش هستند که آیا Galaxy S24 Ultra آنطور که باید در شبکه‌های تلفن همراه‌شان عمل کند یا خیر. با بررسی‌های انجام شده، به نظر می رسد که هیچ اشاره ای به اتصال دو طرفه ماهواره ای در این تلفن وجود ندارد. این شاید یعنی سامسونگ به دلایل نامعلوم از ارائه قابلیت مذکور منصرف شده است.

این ویژگی قرار بود در مواقع اضطراری و در شرایطی که شبکه تلفن همراه در دسترس نیست یا اصطلاحا آنتن ندارید، استفاده شود. به این طریق که از یک باند فرکانس L برای ارسال اعلان نجات استفاده می کند. این اعلان معمولاً به تیم واکنش اضطراری در منطقه (در صورت وجود) ارسال می شود.

ویژگی ارتباط ماهواره ای برای شرایط اضطراری برای اولین بار در سری آیفون 14 عرضه شد. هواوی نیز ویژگی مشابهی را در برخی از گوشی های پرچمدار خود ارائه می‌کند، اما هیچ برند اندرویدی دیگری از این ویژگی در گوشی های پرچمدار خود استفاده نکرده است. ظاهراً سامسونگ فکر می‌کند که نیازی به عجله در عرضه این ویژگی نیست.

در حالی که اپل از یک ساختار یک طرفه برای ارسال سیگنال پیام اضطراری به مقامات مربوطه استفاده می کند، گفته می شود سامسونگ در حال کار بر روی ساختاری دو طرفه است که در آن کاربران می توانند در صورت نداشتن آنتن، پیام‌متنی را ارسال و دریافت کنند.

شاید با گلکسی اس ۲۵ …

یکی از کارشناسان داخلی ادعا می کند که اتصال ماهواره ای دو طرفه سامسونگ در سری گلکسی S25 که انتظار می رود یک ارتقا مهم باشد، استفاده خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ ویژگی اتصال دو طرفه ماهواره ای خود را توسعه داده و احتمالاً در Exynos 2400 وجود دارد، اما ممکن است در Galaxy S24 از آن استفاده نشود.

نظر شما چست؟ بودن یا نبودن این قابلیت در خرید شما تاثیر دارد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/30/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A2%DB%8C/

Updated: 2024-02-17 09:47:11

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا