اخبار فناوری

کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت صفر شد!

کارمزد معاملات یکی از هزینه‌های جانبی است که هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید پرداخت کنید. کارمزد دریافتی در هر صرافی با صرافی دیگر کاملاً فرق می‌کند.

به همین جهت کاربران به دنبال صرافی‌ هستند که در کنار ارائه خدمات با کیفیت، کارمزد کمتری نیز دریافت کند. در واقع کاربران با این کار می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند.

صرافی ایرانیکارت طی یک بیانیه‌ای عجیب عنوان کرد که:

“کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت صفر شد!”

این قضیه باعث شده است که تریدرها تمایل زیادی برای خرید ارز دیجیتال از صرافی رمز ارز ایرانیکارت داشته باشند.

به همین منظور در این مقاله نحوه خرید ارزها با پرداخت کارمزد صفر در صرافی ایرانیکارت و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

 

آشنایی با انواع کارمزد در صرافی‌ها

کارمزدی که توسط صرافی‌ها دریافت می‌شود انواع مختلفی دارد. در واقع هر یک از این کارمزدها مربوط به بخشی از فعالیت‌های تریدرها است. شما با توجه به فعالیتی که داخل صرافی انجام می‌دهید باید کارمزد پرداخت کنید. در حالت کلی انواع کارمزد در صرافی‌ها به‌صورت زیر است:

1- کارمزد معاملات

اولین و رایج‌ترین کارمزدی که توسط صرافی‌ها دریافت می‌شود مربوط به معاملات است. کاربران در صرافی‌های مختلف ثبت‌نام می‌کنند تا با انجام معامله‌های مختلف سود کنند.

در عوض باید به ازای هر معامله (خرید یا فروش) مبلغی را تحت عنوان کارمزد به صرافی پرداخت کنند. میزان کارمزد دریافتی در هر یک از صرافی‌ها با دیگری متفاوت است؛ بنابراین شما باید این موضوع را بررسی کرده و سپس صرافی مورد نظر را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که میزان کارمزد معاملات به نوع معامله شما نیز بستگی دارد.

در حالت کلی انواع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به سه دسته اسپات، مارجین و فیوچرز تقسیم‌بندی می‌شود. میزان کارمزد در نظر گرفته برای هر یک از این نوع معاملات کاملاً با دیگری متفاوت است. البته باید دقت داشته باشید که در صرافی‌های ایرانی شما قادر هستید که فقط به‌صورت اسپات معامله کنید و فقط یک نوع کارمزد معامله پرداخت خواهید کرد.

2- کارمزد برداشت

کارمزد برداشت نوع دیگری از کارمزد صرافی است که باید به آن توجه داشته باشید. این کارمزد زمان برداشت وجه از صرافی دریافت می‌شود و بستگی به مبلغ درخواستی شما دارد.

کارمزد برداشت در تمام صرافی‌ها از کارمزد معامله بیشتر است. البته باید دقت داشته باشید که کارمزد برداشت هنگام انتقال دارایی به صرافی‌ یا کیف پول دیگر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

چون در چنین حالتی شما باید کارمزد مورد نیاز شبکه بلاک چین را نیز پرداخت کنید. اما اگر در صرافی ایرانی نسبت به برداشت ریالی وجه اقدام نمایید تنها کارمزد مربوط به صرافی را پرداخت خواهید کرد.

3- کارمزد شبکه

این نوع کارمزد تنها در زمان انتقال وجه یا انجام تراکنش‌های بین شبکه‌ای دریافت می‌شود. البته می‌توان کارمزد شبکه را در گروهی جدا از کارمزد صرافی بیان کرد اما به دلیل این که کارمزد شبکه و انتقال به‌صورت همزمان توسط صرافی دریافت می‌شود این مدل کارمزد را نیز در این گروه جای دادیم.

این کارمزد به‌منظور تایید تراکنش و افزایش امنیت تراکنش‌ها توسط شبکه بلاک چین دریافت می‌شود. کارمزد شبکه در شبکه‌های بلاک چین متفاوت است. معمولاً اغلب تریدرها برای کاهش هزینه کارمزد تراکنش‌ها شبکه‌های ارزان‌تر همچون ترون را انتخاب می‌کنند.

 

4- کارمزد واریز

کارمزد واریز یکی از انواع کارمزد صرافی است که امروزه به ندرت از آن استفاده می‌شود. اما هنوز هم برخی از صرافی‌ها وجود دارند که به ازای واریز وجه مقداری از مبلغ را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

این قضیه برای صرافی‌های ایرانی صدق نمی‌کند چرا که صرافی‌های داخلی در صدد این هستند که مشتریان بیشتری را جذب خود کنند. به همین جهت کارمزد واریز را کنار گذاشته و از روش‌هایی همچون اهدای جایزه برای ثبت‌نام استفاده می‌کنند.

5- کارمزد وام یا بهره

این نوع کارمزد در صرافی‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کار به این صورت است که صرافی مبلغی را تحت عنوان وام به شما می‌دهد و به ازای آن از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید با استفاده از این وام در معاملات مارجین شرکت کرده و با بالا بردن لوریج معامله شانس سودآوری خود را افزایش دهید.

بدون کارمزد در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت معامله کنید!

همانطور که در قسمت قبل نیز بررسی کردیم صرافی‌ها به ازای فعالیت‌های مختلف از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند. این کارمزد در ازای افزایش امنیت حساب کاربری و خدماتی که به شما ارائه می‌شود دریافت می‌شود و کاملاً قانونی است. اما اگر جزو افرادی هستید که تعداد معاملات زیادی دارید و می‌خواهید کارمزد معاملات خود را کاهش دهید باید از صرافی‌هایی استفاده کنید که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند.

خوشبختانه طی بیانیه‌ای که توسط صرافی ایرانیکارت بیان شد: «کارمزد معاملات در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت صفر شد!» این یک خبر خوشحال‌کننده برای تریدرها است تا بتوانند بدون پرداخت هزینه خرید و فروش‌های خود را انجام دهند. پس اگر می‌خواهید از شر کارمزدهای معاملات خلاص شوید بهتر است که صرافی ایرانیکارت را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید.

 

چرا باید به ایرانیکارت اعتماد کنیم؟

صرافی‌های ایرانی مختلفی وجود دارند که خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. با این حال ایرانیکارت از جمله صرافی‌هایی است که فعالیت داخل آن به تریدرها توصیه می‌شود.

این صرافی جذاب سابقه درخشانی دارد و در طی زمان فعالیت خود همواره به دنبال ارائه خدمات با کیفیت و متفاوت به مشتریان بوده است. ایرانیکارت بخش‌های متنوعی را در رابطه با ارزهای دیجیتال طراحی کرده است؛ بنابراین کاربران هیچ گونه کم و کسری از این بابت نخواهند داشت.

از نقاط قوت صرافی ایرانیکارت می‌توان به مطالب آموزشی ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال ارزها، پشتیبانی قوی، پشتیبانی از اپلیکیشن موبایلی، تسویه سریع و خدمات متنوع اشاره کرد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا ایرانیکارات جزو گزینه‌های ایده‌آل برای فعالیت تریدرها به شمار برود. این صرافی تمام تلاش خود را به کار گرفته است که راحتی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

این ویژگی در کنار عدم دریافت کارمزد برای معاملات باعث شده است که ایرانیکارت جزو صرافی‌های قابل اعتماد برای کاربران تلقی شود. پس اگر می‌خواهید در یک محیط امن فعالیت کنید و دغدغه‌ای از بابت پرداخت کارمزد و اطلاع از اخبار به‌روز کریپتو نداشته باشید، صرافی ایرانیکارت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال هزینه بسیار زیادی را به همراه دارد. البته نباید سود حاصل از معاملات را نادیده گرفت ولی برای انجام معاملات باید هزینه‌ای را تحت عنوان کارمزد به صرافی بپردازید. میزان کارمزد در هر صرافی با دیگری متفاوت است و شما باید بهترین صرافی را برای این کار انتخاب کنید.

با توجه به سابقه خوب و خدمات متنوعی که توسط ایرانیکارت ارائه می‌شود به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این صرافی معتبر را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید.

 

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/13/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا