اخبار فناوری

پردازنده گوشی های سری پیکسل ۱۰ گوگل بدون همکاری با سامسونگ ساخته خواهد شد

اولین نشانه های تصمیم گوگل برای ایجاد تغییرات اساسی در پردازنده های Tensor خود اکنون در پایگاه داده I/O این شرکت پیدا شده است و به نظر می رسد که این پردازنده جدید اولین پردازنده در سری پیکسل 10 استفاده خواهد شد. گفته می شود چیپست مذکور هیچ شباهتی با چیپست های اگزینوس سامسونگ ندارد و دیگر توسط سامسونگ تولید نخواهد شد.

پردازنده گوشی‌های سری Google Pixel 10 به TSMC واگذار خواهد شد

از زمانی که پیکسل 6 در سال 2021 راه اندازی شد، گوگل تراشه های دیگری را منتشر کرده است کوالکام استفاده نشد و استفاده از پردازنده های اختصاص داده شده به آن در دستور کار قرار گرفت. البته، این تنها بخشی از داستان است، همانطور که بیشتر علاقه مندان به فناوری می دانند، تمام نسل های Tensor تا به امروز، از جمله کشنده G4 انتظار می رود در سری Piscal 9 استفاده شود، اما نه تنها فناوری زیادی را در خود جای داده است Exynos این است، اما این تراشه های الهام گرفته از سامسونگ نیز توسط خود سامسونگ ساخته شده اند. این باعث می شود که پردازنده های تانسوری در مقایسه با رقبای خود حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند.

با این حال، همانطور که بارها قبلاً گزارش شده است، انتظار می‌رود این وضعیت در سال 2025 به طرز چشمگیری تغییر کند. کشنده G5 این تراشه در حال حاضر تحت نام رمز «لاگونا بیچ» در دست توسعه است و یک تراشه کاملاً مستقل خواهد بود. این پردازنده که در سری پیکسل 10 استفاده خواهد شد، بر اساس معماری ARM طراحی شده است و سازنده آن به جای سامسونگ است. TSMC خواهد بود. گزارش فوق برای اولین بار توسط شخصی به نام در پایگاه داده مشاهده شد وویچیچوسکا رمزگشایی و توصیف شد.

پردازنده گوگل پیکسل 10

تصویر متنی ورودی پایگاه داده

اولین چیپست کاملاً متعلق به گوگل در حال توسعه است

تصویر زیر سرنخ های بی معنی در پایگاه داده را رمزگشایی می کند. سازنده تراشه TSMC فناوری مورد استفاده برای ساخت تراشه InFO POP نام دارد. در همین حال، تنها بخشی که سامسونگ ساخته است 16 گیگابایت رم آنبورد است، به این معنی که دقیقاً همان مقدار در پیکسل 9 پرو استفاده خواهد شد.

تفسیر متن در پایگاه داده گوگل

برچسب حمل و نقل مجازی نیز اطلاعات بیشتری در مورد معامله ارائه می دهد. NPI-Open (معرفی محصول جدید) به ماهیت ابتدایی تراشه اشاره دارد، زیرا گوگل احتمالا قبل از آن تراشه جایگزینی را راه اندازی خواهد کرد. پیکسل 9 برای اولین طراحی مستقل خود به 16 ماه زمان آزمایش نیاز دارد.

نظر شما در مورد برنامه گوگل برای پردازنده Tensor G5 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/26/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B1%DB%B0-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا