اخبار فناوری

احتمال ادغام Nearby Share گوگل با Quick Share سامسونگ

انتقال فایل میان دستگاه‌های اندروید از گذشته و لطف نرم‌افزارهای شخص‌ثالث که تقریبا همه می‌شناسیم، موضوع دشواری نبوده است. با این حال غیبت یک جایگزین مناسب برای Airdrop اپل در دنیای اندروید همیشه احساس می‌شود. گوگل ابتدا با عرضه نیربای-شیر تلاش کرد این مشکل را برطرف کند و حالا پا را فراتر می‌گذارد. گزازش شده که به زودی احتمال ادغام Nearby Share گوگل با Quick Share سامسونگ محتمل است.

ادغام Nearby Share گوگل با Quick Share سامسونگ

سامسونگ و گوگل طی سالیان گذشته در چندین مورد با یکدیگر همکاری کرده‌اند. پس از توسعه مشترک سیستم‌عامل Wear OS 3، این دو شرکت به طور مشترک IAMF را برای رقابت با استاندارد Dolby Atmos در بخش صوتی فضایی توسعه دادند. به نظر می‌رسد گوگل اکنون در حال ادغام Nearby Share خود با Quick Share سامسونگ است.

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوگل شروع به ری‌برندینگ Nearby Share به Quick Share کرده است. توسعه‌دهنده اندروید Kmila Wojciechowska متوجه شد که پس از نصب به‌روزرسانی GMS نرم‌افزار Nearby Share با نسخه 23.50.13 به Quick Share تغییر نام داده است. حال دقیقا مشخص نیست که آیا این همان Quick Share سامسونگ است یا چیز دیگری.

اعلانی که نام جدید این سرویس را معرفی می‌کند همچنین توضیح می‌دهد:

«به دنبال نام و آیکون جدید برای اشتراک‌گذاری با دستگاه‌های اطراف باشید».

ظاهراً گوگل نام تجاری را در سراسر رابط کاربری اندروید به‌روزرسانی کرده است و آیکون جدید چیزی بین Nearby Share و Quick Share به نظر می‌رسد.

گوگل همین حالا Nearby Share را به سیستم عامل ویندوز نیز آورده است و اگر تغییر نام تجاری Quick Share نهایی شود، ممکن است Nearby Share For Windows را به Quick Share تغییر نام دهد. تنها چیزی که برای گوگل باقی می‌ماند، آوردن برنامه اشتراک‌گذاری سریع به macOS است. این حرکت به گوگل و سامسونگ کمک می کند، زیرا دستگاه‌های آنها و کل اکوسیستم اندروید می‌توانند به خوبی با ویندوز و احتمالا اکوسیستم اپل کار کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تغییر لازم بود؟ متاسفانه جزئیات مناسبی درباره این تغییر هنوز ارائه نشده است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/24/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-nearby-share-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%A7-quick-share-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/

Updated: 2024-02-17 09:50:13

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا