اخبار فناوری

ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند با Dimensity Auto و همکاری با Nvidia

خودروها روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند و روند این ترند با خودروهای برقی حتی سریع‌تر شده است. شرکت‌های خودروساز در زمینه هوشمندسازی محصولاتشان عملکرد خوبی نداشته‌اند. یک مثال کوچک آن این است که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند از اندروید Auto یا اپل CarPlay استفاده کنند. این فرصت خوبی برای ورود بازیگران جدید به بازار خودرو فراهن کرده است. یکی از این برندها Mediatek است. به تازگی در اجلاس سالانه مدیاتک اطلاعات جالبی منتشر شده است. آن‌جا بود که درباره ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند با Dimensity Auto و همکاری با Nvidia اعلامیه‌های رسمی ارائه شد.

ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند

ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند

ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند

مدیاتک اجلاس سالانه امسال خود را در لاگونا نیگل کالیفرنیا آغاز کرد. این اجلاس پس از پایان اجلاس سالانه کوالکام برگزار می‌شود. بخشی از این اجلاس دو روزه تمرکز روی اعداد و ارقام و البته مرور دوباره محصولاتی که به تازگی معرفی شده بود.

این تراشه‌ساز تایوانی درباره شراکت خود با انویدیا و به‌خصوص برای توسعه مشترک فناوری خودرو صحبت کرد. این شراکت به آن صورت است که تراشه انویدیا مسئولیت پردازش هوش مصنوعی، پردازش ابری و ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند GeForce Now را بر عهده خواهد داشت، در حالی که تراشه مدیاتک مسئولیت پردازش تلفن همراه، اتصال و سایر قابلیت‌های چند رسانه‌ای داخل خودرو را بر عهده خواهد داشت.

این دو تراشه مجزا از طریق NVLink با هم ارتباط برقرار می کنند. مدیرعامل مدیاتک ادعا می‌کند که حداقل یکی از خودروسازان بزرگ برای طراحی خودروهایی با بیش از 10 نمایشگر و 16 سنسور به آنها مراجعه کرده است.

در روز دوم این اجلاس مدیاتک زمان بیشتری را صرف بحث در مورد چشم انداز خودرویی خود کرد. مدیاتک خودروهای آینده را با «راه حل‌های کابین هوش مصنوعی» تصور می‌کند که می‌توانند از کاربر یاد بگیرند و به او پاسخ دهند، چراغ‌های سبز و قرمز را به راننده یادآوری کرده و به راننده هشدار دهند تا در نهایت «تجربه ایمن‌تر برای راننده ایجاد کنند».

با وجود فناوری بسیار در خودروهای جدید اما نگرانی‌هایی درباره منحنی یادگیری سخت‌تر برای راننده و قیمت‌های بالاتر مطرح شد. انویدیا در این زمینه می‌گوید ماشین هوشمند لزوما برای همه راننده‌ها جذابیت ندارد. او می‌گوید مالکان BMW تمایل بیشتری به استفاده از خودروهای برقی نسل بعدی دارند در حالی که مالکان تویوتا آنقدر مایل نیستند. شکی وجود ندارد که چنین ویژگی‌هایی ابتدا با برندهای خودرویی پرچمدار و در محصولات رده بالای آن‌ها ارائه خواهد شد.

در این اجلاس همچنین در مورد ناکارآمدی خودروسازان در مورد فناوری داخل خودرو صحبت شد. در حال حاضر، اکثر خودروسازان از یک CPU مجزا برای هر ویژگی اصلی خودرو استفاده می‌کنند. به این معنا که چیزهایی مانند گرمکن صندلی‌ها، کنترل تهویه، ویدئو و موارد دیگر همگی توسط پردازنده‌های جداگانه تامین می‌شوند.

مدیاتک بر این باور است که خودروهای آینده می توانند تنها یک چیپست متمرکز و قدرتمندتر داشته باشند که مسئولیت تمامی وظایف رایج را بر عهده دارد تا تعداد کل پردازنده های یک خودرو کاهش یابد.

خودروهای برقی هوشمند در حال حاضر در چین در حال گسترش هستند، جایی که تقریباً 60 درصد از فروش جهانی خودروهای برقی امسال در آن رخ داده است. دیدن اینکه چه گزینه‌ها و ویژگی‌هایی در آینده خواهیم داشت، هیجان‌انگیز خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آینده صنعت خودرو را چطور می‌بینید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/19/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا