اخبار فناوری

امتیاز DxOMark دوربین پیکسل ۸ پرو گوگل مشخص شد: پشت سر نمایندگان هواوی و اپل

پرچمدارهای جدید گوگل در سری Pixel 8 رسما معرفی شدند. هر چند این محصولات در بخش سخت‌افزار شاید پیشروترین نمونه‌های موجود نباشند اما بهینه‌سازی‌های گوگل می‌تواند آن‌ها را در دور رقابت نگاه دارد. به تازگی امتیاز DxOMark دوربین پیکسل ۸ پرو گوگل مشخص شده و پشت سر نمایندگان هواوی و اپل قرار می‌گیرد.

امتیاز DxOMark دوربین پیکسل ۸ پرو گوگل

اگر بخواهیم درباره امتیاز دوربین Pixel 8 Pro صحبت کنیم ابتدا باید نگاهی به مشخصات این بخش داشته باشیم.

مانند نسل‌های پیشین، سه دوربین روی قاب پشتی Pixel 8 Pro قرار گرفته است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) با OIS، یک سنسور 48 مگاپیکسلی Quad-PD برای لنز فوق‌عریض و یک سنسور 48 مگاپیکسلی Quad-PD برای لنز زوم 5 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال است. دوربین سلفی نیز شامل یک سنسور 10.5 مگاپیکسلی جدید با میدان دید وسیع است.

یکی از نوآوری‌های انحصاری Pixel 8 Pro، استفاده از یک سنسور دمای پوست جدید درکنار دوربین‌ها است. طبق گزارش‌ها، این حسگر یک واحد Melexis MLX90632 است و تنها هدف آن خواندن دما خواهد بود؛ بنابراین هیچ ترفند عکاسی هوشمندانه‌ای با این سنسور وجود ندارد.

در بخش نرم‌افزاری دوربین باید گفت که سری جدید پیکسل 8 دارای قابلیت‌های Photo Unblur ،Magic Eraser ،Best Take و فوکوس ماکرو (که از حالت فوق‌عریض استفاده می‌کند) است. Pixel 8 Pro همچنین برای اولین بار در خانوده پیکسل، سرانجام از ویژگی جدید Pro Controls در بخش رابط کاربری دوربین برای دسترسی به تنظیمات بیشتر قابلیت‌های عکاسی استفاده می‌کند که باز هم منحصر به مدل پرو است.

حال گوگل با پیکسل ۸ پرو و این مشخصات سخت‌افزاری دوربین، چه خروجی را ارائه خواهد کرد؟

همانطور که در نتایج بررسی دوربین پیکسل ۸ پرو توسط DxOmark می‌بینید، امتیاز کلی ۱۵۳ آن را در رتبه‌ای بهتر نسبت به پیکسل ۷ پرو قرار می‌دهد. نسل قبلی امتیاز ۱۴۷ را ارائه می‌کرد که بهتر از آیفون ۱۴ پرو مکس بود اما نسل جدید نتوانست از پس جانشین نماینده اپل برآید.

به این ترتیب پس از هواوی پی ۶۰ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (و پرو) پیکسل ۸ پرو بهترین مجموعه دوربین موبایل را از نظر DxOMark دارد.

نظر شما درباره این پرچمدار جدید گوگل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/20/%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-dxomark-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B8-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا