اخبار فناوری

وان پلاس علت عدم آپدیت بیشتر از 5 سال گوشی‌های خود را توضیح می‌دهد

در ابتدا، گوگل وعده ارائه 7 سال آپدیت نرم‌افزاری برای سری پیکسل 8 خود را داد و سپس سامسونگ نیز دقیقاً همین رویه را برای سری گلکسی S24 خود پیش گرفت. بااین‌حال، وان پلاس و سایر برندهای چینی کماکان تنها چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال وصله امنیتی را برای پرچمداران خود وعده می‌دهند. حال به‌تازگی، یکی از مدیران اجرایی وان پلاس در مصاحبه‌ای توضیح داده است که چرا هرگز بیشتر از 5 سال آپدیت نرم‌افزاری برای گوشی‌های این شرکت ارائه نخواهد شد.

عدم ارائه آپدیت بیشتر از 5 سال برای گوشی‌های وان پلاس

اگر انتظار داشتید وان پلاس به جایگاهی مشابه گوگل و سامسونگ برسد، به‌نظر می‌رسد کمی ناامید خواهید شد؛ چراکه این شرکت از تصمیم خود برای عدم ارائه بیش از پنج سال پشتیبانی از دستگاه‌های خود بسیار خرسند است و اکنون تصمیم گرفته است دلیل آن را توضیح دهد.

کیندر لئو، مدیر اجرایی وان پلاس، اخیراً مصاحبه‌ای را انجام داده و در توضیح این تصمیم شرکت بیان کرده است:

«صرفاً ارائه سیاست‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار طولانی‌تر، تمرکز را از روی هدف اصلی دور می‌کند. این فقط سیاست‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیست که برای کاربر مهم است، بلکه روان بودن تجربه کاربری تلفن شما نیز بااهمیت می‌باشد. تصور کنید گوشی شما یک ساندویچ است. برخی از تولیدکنندگان اکنون می‌گویند که پر کردن ساندویچ آن‌ها یعنی همان نرم‌افزار دستگاهشان، تا هفت سال آینده همچنان برای خوردن خوب است. اما چیزی که آن‌ها به شما نمی‌گویند این است که نان موجود در ساندویچ یعنی همان تجربه کاربری، ممکن است بعد از چهار سال کپک زده شود. بنابراین یک خط‌مشی به‌روزرسانی نرم‌افزاری هفت ساله مهم نیست، زیرا سایر تجربه‌های شما با گوشی وحشتناک خواهد بود. وقتی رقبای ما می‌گویند سیاست نرم‌افزاری آن‌ها هفت سال دوام خواهد آورد، به‌یاد داشته باشید که باتری گوشی آن‌ها ممکن است این مقدار دوام نیاورد.»

عدم ارائه آپدیت بیشتر از 5 سال برای گوشی‌های وان پلاس

عدم ارائه آپدیت بیشتر از 5 سال برای گوشی‌های وان پلاس

لئو همچنین به آزمایش‌های وان پلاس برای گوشی‌های خود با TÜV SUD اشاره کرد تا سال‌ها استفاده از آن‌ها را شبیه‌سازی کند و حتی پس از چهار سال عملکرد “سریع و روان” را تضمین کند. بر اساس یافته‌های منتشرشده توسط Counterpoint Research، کاربران اندروید تمایل دارند گوشی هوشمند خود را در عرض چهار سال ارتقا دهند، بنابراین وان پلاس احتمالاً زمانی که تصمیم به سیاست به‌روزرسانی خود گرفت، به این موضوع توجه کرده است. البته اگر سیاست‌های به‌روزرسانی سازندگان دستگاه‌ها طولانی‌تر شود، افراد بیشتری ممکن است ارتقاء خود را به تعویق بیاندازند.

وان پلاس احساس می‌کند که پشتیبانی از تلفن‌ها برای بیش ازآنچه که درحال‌حاضر وجود دارد، ازنظر مالی بی‌معنی است، زیرا به‌هرحال اکثر مردم دستگاه‌های جدیدتر تهیه می‌کنند و به‌روزرسانی‌هایی که از مرز چهار تا پنج سال می‌گذرند، می‌توانند تجربه کاربری را بدتر کنند.

نظر شما درباره عدم ارائه آپدیت بیشتر از 5 سال برای گوشی‌های وان پلاس چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/07/%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-5-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D9%88%D8%B4/

Updated: 2024-02-17 09:23:06

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا