اخبار فناوری

هدف گذاری سامسونگ برای سال ۲۰۲۴: فروش ۲۵۰ میلیون دستگاه موبایل

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است و برای حفظ این عنوان به توسعه محصولات متنوع خود ادامه می‌دهد. برای سال آینده این برند کره‌ای برنامه‌های منسجمی دارد. به تازگی گزارشی درباره هدف گذاری سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ منتشر شده است. کره‌ای‌ها سودای فروش ۲۵۰ میلیون دستگاه موبایل در این سال را دارند.

هدف گذاری سامسونگ برای سال ۲۰۲۴

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ هدف خود را برای عرضه ۲۵۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2023 مانند هر سال شدید بوده است. انتظار می‌رود سامسونگ که در حال حاضر جایگاه اول را دارد، امسال بین 220 تا 230 میلیون دستگاه موبایل بفروشد.

با این حال، این شرکت آنقدر که ممکن است تصور شود از این سناریو راضی نیست. همانطور که می‌دانید، سری موبایل‌های Galaxy طیف گسترده‌ای از محصولات اقتصادی تا پرچمدار را در برمی گیرد. اکثر مدل‌های فروخته شده توسط این شرکت در دو بخش اقتصادی و میان‌رده قرار می‌گیرند.

سامسونگ

سامسونگ

عوامل متعددی برای کاهش فروش سامسونگ و دیگر برندها وجود دارد. مثلا بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر کاهشی بوده است. در حالی که بسیاری از شما ممکن است تصور کنید که این فقط یک کاهش طبیعی پس از همه‌گیری کرونا است اما متاسفانه، وضعیت به این سادگی نیست.

در سال 2019 و قبل از همه‌گیری کرونا، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال به ۱.۴ میلیارد دستگاه رسید. از آن زمان فروش موبایل‌های هوشمند به ۱.۲ میلیارد دستگاه در سال کاهش یافته است و انتظار می‌رود چندین سال طول بکشد تا بازار دوباره به عددهای قبلی و بالاتر بازگردد.

سامسونگ برنامه دارد که بتواند گوشی‌های بیشتری بفروشد. به همین دلیل این شرکت هدف خود را برای عرضه ۲۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

هدف اصلی اما افزایش فروش مدل‌های پرچمدار به منظور بهبود سودآوری است که کاهش حدود 70 درصدی را تجربه می‌کند. در همین راستا، این شرکت همچنین هدف خود را برای فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۴ به ۲۰ میلیون دستگاه افزایش داده است.

برنامه ریزی سامسونگ برای فروش حداقل ۲۰ میلیون گوشی تاشو در سال ۲۰۲۴

سامسونگ در حال حاضر سهم بازار حدود ۲۰ درصد را در اختیار دارد. با این حال، این شرکت همچنین با رقابت فزاینده‌ای از سوی رقبای چینی و غیرچینی مانند هوآوی و شیائومی یا اپل روبه‌رو است. به عبارت دیگر دستیابی به این هدف کار آسانی نیست. باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند به اهداف ارسالی خود در سال 2024 دست یابد یا خیر.

نظر شما چیست؟ این برند کره‌ای موفق خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/27/%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%B2%DB%B5/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا