اخبار فناوری

هدست ویژن پرو اپل از یک تراشه سفارشی DRAM ساخت SK Hynix استفاده می‌کند

نشریه Korea Herald به‌تازگی گزارش داده است که هدست ویژن پرو اپل از نوع جدیدی از حافظه با دسترسی تصادفی پویا یا همان DRAM ساخت شرکت SK Hynix استفاده می‌کند که برای پشتیبانی کمکی از تراشه پردازش ورودی R1 داخل این دستگاه طراحی شده است.

تراشه سفارشی DRAM هدست ویژن پرو اپل

هدست اپل Vision Pro به یک جفت تراشه مجهز شده است. پردازنده اصلی این هدست M2 بوده که وظیفه پردازش محتوا، اجرای سیستم‌عامل visionOS، اجرای الگوریتم‌های بینایی کامپیوتر و ارائه محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

درهمین‌حال، تراشه R1 تمام اطلاعات دریافتی از 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون در هدست را پردازش می‌کند و تصاویر را در عرض 12 میلی‌ثانیه، هشت برابر سریع‌تر از یک چشم برهم‌زدن، به نمایشگر منتقل می‌کند.

برای پشتیبانی از الزامات سرعت بالای R1، گزارش شده است که این هدست از یک تراشه 1 گیگابیتی DRAM تولیدشده توسط SK hynix استفاده می‌کند که دارای تعداد بیشتری پین ورودی و خروجی برای به‌حداقل رساندن تأخیر است.

تراشه سفارشی DRAM هدست ویژن پرو اپل

تراشه سفارشی DRAM هدست ویژن پرو اپل

همچنین گفته می‌شود که تراشه DRAM از یک روش بسته‌بندی منحصربه‌فرد به نام بسته‌بندی سطح ویفر Fan-Out استفاده می‌کند که آن را قادر می‌سازد تا به‌عنوان یک واحد یکپارچه به چیپست R1 متصل شود و سرعت پردازش را دو برابر کند.

اگرچه این گزارش بیان می‌کند که تراشه SK hynix DRAM به‌عنوان یک واحد به R1 متصل شده، اما چیزی مرتبط با M2 ذکر نشده است. این امکان وجود دارد که M2 به رم یکپارچه اختصاصی خود متکی باشد، اما بدون اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد این موضوع، نمی‌توانیم توضیح بیشتری بدهیم.

هدست 3500 دلاری اپل قرار است اوایل سال آینده به‌فروش برسد. سازنده قراردادی چینی Luxshare در ابتدا این دستگاه را مونتاژ خواهد کرد. بااین‌حال، طبق یک گزارش، اپل ممکن است تولید این هدست را به کمتر از 400 هزار دستگاه در سال 2024 محدود کند، زیرا مشکلاتی مربوط به تأمین دو نمایشگر میکرو OLED آن گزارش شده است.

نظر شما پیرامون تراشه سفارشی DRAM هدست ویژن پرو اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/12/%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-dram-%D8%B3%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا