اخبار فناوری

هدست ارزان اپل احتمالا بدون نمایشگر بیرونی عرضه می‌شود

شایعاتی درباره نمونه ارزان قیمت هدست Vision Pro اپل شنیده‌ایم. اپل تلاش دارد این دسته جدید محصولات را با سرعت بیشتری به قیمت قابل خریدتر برساند. کاهش قیمت هم عموما همراه است با چشم‌پوشی‌هایی که شاید عملکرد کلی را به خطر نمی‌اندازد اما بدون آن تجربه کاربر کمتر پریمیوم خواهد بود. با همین فرمول گفته می‌شود که هدست ارزان اپل احتمالا بدون نمایشگر بیرونی عرضه خواهد شد.

هدست ارزان اپل

در حالی که اپل برای عرضه عمومی هدست ویژن پرو که اوایل سال آینده میلادی اتفاق می‌افتد، آماده می شود؛ تیم‌های مختلفی در این شرکت برروی نسخه‌های بعدی تمرکز کرده‌اند.

مارک گورمن از بلومبرگ امروز می‌گوید که اپل توسعه یک مدل ارزان‌تر را در اولویت قرار داده است، حتی اگر به قیمت ابتکارات دیگری مانند پروژه عینک AR تمام شود.

ظاهراً این شرکت به دنبال قیمتی بین 1500 تا 2500 دلار است. امروز مارک گورمن گزارش می‌دهد که یکی از راه‌های کاهش قیمت این هدست، حذف ویژگی EyeSight است. این همان صفحه نمایش OLED بیرونی ویژن پرو برای نمایش حالت چهره کاربر به افراد حاضر در محیط است.

وی همچنین می‌گوید که اپل به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات صرفه‌جویی در هزینه، احتمالا تعداد دوربین‌ها و سنسورهای هدست ارزان‌تر را در مقایسه با Vision Pro کاهش می‌دهد.

هدست اپل ویژن پرو - نمایشگر eyesight

هدست اپل ویژن پرو – نمایشگر eyesight

حذف EyeSight کاندیدای مناسبی برای کاهش هزینه است زیرا این ویژگی تقریباً هیچ سودی برای استفاده‌کننده واقعی دستگاه ندارد. ویژگی EyeSight در درجه اول به سایر افراد حاضر در محیط کمک می‌کند تا از حرکت چشم‌های پوشنده ویژن پرو آگاه باشند.

پیاده‌سازی EyeSight واقعا گران است و با نمایش رندر سه بعدی از صورت و چشم های کاربر بر روی یک پنل OLED منحنی خارجی به دست می‌آید. صفحه نمایش OLED در قاب شیشه ای عدسی شکل است که به ایجاد توهم عمق کمک می کند. Vision Pro به طور مداوم موقعیت خود را در رابطه با شخص دیگر در اتاق ردیابی می کند و چشم انداز مربوطه را از چشمان کاربر ارائه می دهد.

در کنار مدل ارزان‌تر، اپل در حال توسعه نسل دوم ویژن پرو نیز هست. تمرکز اصلی آن دستگاه، یافتن راه‌هایی برای سبک‌تر کردن و پوشیدن راحت‌تر آن و همچنین افزایش مشخصات تراشه است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این ویژگی چقدر در تجربه کاربر حیاتی است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/15/%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا