اخبار فناوری

تکنو فانتوم X2 و X2 پرو با ابعاد 9000 و لنز زوم جمع شونده معرفی شدند

شرکت تکنو امروز از سری جدید گوشی های هوشمند پرچمدار خود با نام های فانتوم ایکس 2 و فانتوم ایکس 2 پرو با نوآوری جدید در دوربین و چیپ ست قدرتمند رونمایی کرد. مدل پرو این دوربین با بهره مندی از لنز زوم جمع شونده، قابلیت های جذاب عکاسی پرتره را برای ارمغان به ارمغان می آورد.

تکنو فانتوم X2

Techno Phantom X2 و Phantom X2 Pro هر دو از چیپست Dimensity 9000 مدیاتک استفاده می کنند. اگرچه این مدل جدیدترین تراشه پرچمدار مدیاتک نیست، اما همچنان یک CPU 4 نانومتری ساخت TSMC است که به اندازه کافی قدرتمند است (هسته اصلی Cortex-X2، سه هسته A710، چهار هسته A510 و یک پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10) و بسیار قدرتمند بسیار قدرتمندتر از Helio G95 مورد استفاده در نسل اول Phantom X. سری X2 همچنین از رم LPDDR5X استفاده می کند. 8 گیگابایت در مدل استاندارد و 12 گیگابایت در پرو به علاوه 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1.

تکنو فانتوم X2

تکنو فانتوم X2

سری X2 دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز، وضوح +FHD و نسبت تصویر 20:9 است. علاوه بر این، اکنون صفحه نمایش به لطف محافظ Gorilla Glass Victus از امنیت بیشتری برخوردار است.

تراشه قدرتمند این دستگاه ها با باتری بزرگ 5160 میلی آمپر ساعتی همراه است. علاوه بر این، پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی نیز به این گوشی ها اضافه شده است.

با این اوصاف، زمان آن رسیده که در مورد سیستم دوربین صحبت کنیم، که بزرگترین تفاوت بین Phantom X2 و X2 Pro است. در واقع، مدل Pro دارای یک حلقه منحصر به فرد در اطراف لنز پرتره قابل جمع شدن خود است.

جادوی لنز پاپ آپ این است که دارای دیافراگم بسیار بزرگ f/1.5 است که برای یک لنز 65 میلی متری به اندازه کافی عریض است. به عنوان مثال، گلکسی اس 22 پلاس دارای یک لنز تله فوتو 70 میلی متری با دیافراگم f/2.4 است. Xperia 5 IV همچنین از یک لنز 60 میلی متری با دیافراگم f/2.4 استفاده می کند.

این حالت دو مزیت دارد. اول، اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسور نسبتا بزرگ 50 مگاپیکسلی خود برسد (سنسور تصویر ISOCELL JN1 با پیکسل 0.64 میکرومتر). دومی دیافراگم بزرگ آن است که عمق میدان کم‌تر و بوکه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند که به جدا کردن سوژه از پس‌زمینه کمک می‌کند و برای پرتره ایده‌آل است.

اگرچه این دوربین به عنوان یک لنز پرتره معرفی می شود، اما فاصله کانونی 65 میلی متری آن به اندازه کافی خوب است که به عنوان یک لنز تله فوتو 2.5 برابری نیز شناخته شود. در مورد اینکه چرا Tecno از لنز جمع‌شونده استفاده می‌کند، عمدتاً برای باریک نگه داشتن گوشی است زیرا یک مکانیسم قدرتمند لنز را هنگام استفاده بیرون می‌کشد و سپس جمع می‌شود.

زوم فنی فانتوم X2

زوم فنی فانتوم X2

X2 Pro همچنین دوربین اصلی بهتری نسبت به Phantom X دارد. این گوشی پرچمدار از سنسور 1.3 اینچی ISOCELL CNG با وضوح 50 مگاپیکسل (اندازه پیکسل 1.2 میکرومتر) استفاده می کند. یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض به آن ملحق شده است که به لطف فوکوس خودکار خود به عنوان یک دوربین ماکرو عمل می کند.

در حالی که سنسور بزرگ 1.3 اینچی راهی برای دریافت نور بیشتر در مدل Pro است، فانتوم X2 استاندارد با سنسور لنز اصلی 64 مگاپیکسلی خود رویکردی هوشمندانه دارد. اول از همه، از یک سنسور RGBW استفاده می کند، “W” مخفف یک زیر پیکسل سفید است. این سنسور 60 درصد نور بیشتری جذب می کند. علاوه بر این، به جای یک لنز تمام پلاستیکی مانند مدل Pro، این دوربین دارای یک عنصر شیشه ای است که دریافت نور را 30 درصد افزایش می دهد. ترکیب این دو روش باعث می شود نور جذب شده توسط سنسور در مقایسه با یک طراحی سنتی دو برابر شود.

X2 از همان ماژول دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با حالت ماکرو و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی استفاده می کند. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستند.

Phantom X2 Pro در رنگ های نارنجی مریخ و خاکستری استارداست موجود است. مدل استاندارد X2 نیز در رنگ های Stardust Grey و Moonlight Silver عرضه خواهد شد.

سری X2 در هفته های آینده برای فروش و جزئیات قیمت آن به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد گوشی های سری Phantom X2 Techno چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا